بیوگرافی وینچنزو مونتلا، یکی از با استعدادترین مربیان جوان ایتالیایی زمان خود



جدیدترین تصاویر وینچنزو مونتلا

بیوگرافی وینچنزو مونتلا، یکی از با استعدادترین مربیان جوان ایتالیایی زمان خود

 

آشنایی با بیوگرافی وینچنزو مونتلا به همراه تصاویر

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی وینچنزو مونتلا آشنا می شوید. وینچنزو مونتلا در 18 ژوئن سال 1974 در شهر پومیلیانو دارکو ایتالیا به دنیا آمد. وی یکی از با استعدادترین مربیان جوان ایتالیایی زمان خود شناخته شد.

بیوگرافی وینچنزو مونتلا :

او به عنوان برنده جایزه انزو بیرزوت در سال 2013، به عنوان یکی از با استعدادترین مربیان جوان ایتالیایی زمان خود شناخته می شود. در این مقاله نگاهی به بیوگرافی وینچنزو مونتلا خواهیم داشت.

 

وینچنزو مونتلا (به ایتالیایی: Vincenzo Montella) متولد 18 ژوئن 1974 در Pomigliano d'Arco مربی فوتبال ایتالیایی و فوتبالیست سابق است که در پست مهاجم بازی می کرد. او فوتبال خود را از رده های جوانان امپولی اف سی آغاز کرد. بعدها برای جنوا سی اف سی و سمپدوریا بازی کرد. او از سال 1999 بازیکن آ اس رم بود و در فصل 2000/2001 با این تیم قهرمان سری آ شد. در پایان دوران حرفه‌ای خود، وی به امانت به تیم فولهام و سپس سمپدوریا منتقل شد.

 

آخرین فصل او در رنگ های رم سپری شد. او در 2 ژوئیه 2009 از فوتبال خداحافظی کرد. در 5 ژوئن 1999، اولین بازی خود را برای تیم ملی ایتالیا مقابل ولز انجام داد. او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات قهرمانی اروپا در سال های 2000 و 2004 و همچنین در جام جهانی 2002 بازی کرد.

 

او در 21 فوریه 2011 به عنوان سرمربی رم منصوب شد و جایگزین کلودیو رانیری شد که قبلاً استعفا داده بود. او در 1 ژوئیه 2011 مربی کالچو کاتانیا شد. از 11 ژوئن 2012 با قراردادی دو ساله (بعدها تا سال 2017 تمدید شد) به فیورنتینا پیوست.

 

وینچنزو مونتلا، پس از اخراج از تیم فیورنتینا در تاریخ 8 ژوئن 2015، در تاریخ 15 نوامبر 2015 به عنوان سرمربی تیم سمپدوریا منصوب شد. سپس در سال 2016، او قراردادی به مدت دو سال با باشگاه میلان امضا کرد. اما در تاریخ 27 نوامبر 2017 از سمت مربیگری میلان برکنار شد و در تاریخ 28 دسامبر 2017 به عنوان سرمربی باشگاه اسپانیایی سویا اف سی تعیین شد. اما متأسفانه در تاریخ 28 آوریل 2018 از این سمت برکنار شد.

 

او در آوریل 2019 به عنوان سرمربی به تیم فیورنتینا بازگشت و پس از شش ماه، از مدیریت این تیم برکنار شد. سپس از تاریخ 1 سپتامبر 2021 به عنوان مربی تیم آدانا دمیرسپور، به لیگ ارتقا یافته بود، مشغول به کار شد.

 

چکیده ای از بیوگرافی وینچنزو مونتلا :

نام کامل : وینچنزو مونتلا

نام مستعار : Aeroplanino

تاریخ تولد: 18 ژوئن 1974

محل تولد: پومیلیانو دارکو، ایتالیا

حرفه : مربی حرفه ای فوتبال

قد : 1.72 متر

پست: مهاجم

ملیت: ایتالیایی

 

بیوگرافی وینچنزو مونتلا :

زندگی شخصی وینچنزو مونتلا :

وینچنزو مونتلا در 18 ژوئن سال 1974 در شهر پومیلیانو دارکو (Pomigliano d'Arco) ایتالیا به دنیا آمد و در Castello di Cisterna، در منطقه ناپل بزرگ شد. پدرش به نام Alfasud SpA کارگر و مادرش خانه‌دار بود.

 

وقتی وینچنزو 13 ساله بود، توسط امپولی استخدام شد و در شهر توسکانی با ریتا ایاناکونه آشنا شد که بعدها همسر و مادر پسرش آلسیو شد. با این حال، آنها در فوریه 2003 طلاق گرفتند.

 

پس از آن وینچنزو با راشل دی فیوره، مجری سابق تلویزیون، زندگی کرد. آنها در تاریخ 15 آگوست 2010 در لاس وگاس ازدواج کردند و دو فرزند به نام‌های مدالنا و امانوئل دارند.

 

وینچنزو مونتلا در طول حرفه‌ی خود، همیشه در فعالیت‌های خیریه شرکت کرده است. به عنوان مثال، او یکی از حامیان بنیاد Cannavaro Ferrara است.

 

وینچنزو مونتلا در اوایل زندگی حرفه ای :

از فصل 1999/00 به بعد، وینچنزو مونتلا به عنوان بازیکن در تیم آ.اس. رم فعالیت می‌کرد. قبلاً در سال‌های 1990 و 1995 برای امپولی، در سال‌های 1995 و 1996 برای جنوا و در سال‌های 1996 تا 1999 برای سمپدوریا بازی می‌کرد. با این حال، مونتلا همیشه به عنوان یک بازیکن ثابت در تیم رم شناخته نمی‌شد و ویژگی‌هایش اغلب نادیده گرفته می‌شد.

 

وینچنزو مونتلا در فصل 2004/05 با ثبت 21 گل، به عملیات بهترین گلزن سری آ تبدیل شد. در سال 2001، در زمانی که آ.اس. رم قهرمان لیگ شد، مونتلا یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود. در سال 2001، او یکی از مهم‌ترین بازیکنان در رقابت‌های قهرمانی آ.اس. رم بود و با همراهی دو مهاجم قدرتمند، یعنی گابریل باتیستوتا و فرانچسکو توتی، به موفقیت تیم کمک کرد.

 

به دلیل مصدومیت‌های مکرر، مونتلا کمترین میزان بازی را داشت و به باشگاه فولام انگلیس و تیم قدیمی خود، سمپدوریا، به امانت داده شد. در اینجا نیز از مصدومیت‌های بسیار رنج برد، اما توانست تعدادی گل مهم را به ثمر برساند.

 

اگر چه وینچنزو مونتلا در سال‌های پایانی حرفه‌اش کمتر بازی می‌کرد، اما در میان هواداران آ.اس. رم بازیکنی محبوب بود. در دربی مقابل لاتزیو رم در مارس 2002، مونتلا توانست 4 گل بزند و این دیدار با نتیجه 1-5 به سود آ.اس. رم به پایان رسید.

 

وقتی وینچنزو مونتلا 35 ساله بود، تصمیم گرفت فوتبال را متوقف کند، حتی اگر قراردادش هنوز یک سال باقی می‌ماند. او در رم ماند و مسئولیت یکی از تیم‌های جوانان را به عهده گرفت. 

 

حرفه بین المللی :

او اولین بازی خود را برای تیم ملی ایتالیا با مربیگری دینو زوف در روز شنبه 5 ژوئن 1999 در مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا، مقابل ولز (نتیجه ۴-۰) به میدان رفت. در نیمه دوم، مونتلا به عنوان جانشین مهاجم کریستین ویری وارد بازی شد.

 

وینچنزو مونتلا در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا 2000، قهرمانی فوتبال اروپا 2002 و قهرمانی فوتبال اروپا 2004 با تیم ملی ایتالیا حضور داشت. او  برای ایتالیا 20 بار بازی کرد و سه گل به ثمر رساند.

 

وینچنزو مونتلا

آشنایی با بیوگرافی وینچنزو مونتلا

 

حرفه مربیگری وینچنزو مونتلا :

رم :

وینچنزو مونتلا قرارداد سه ساله‌ای را به عنوان سرمربی تیم Giovanissimi Nazionali (سطح زیر 15 سال) با رم امضا کرد.

 

در تاریخ 21 فوریه 2011، او به عنوان سرمربی موقت تیم اصلی رم برای باقی مانده فصل منصوب شد و این نقش را از کلودیو رانیری که استعفا داده بر عهده گرفت.

 

در تاریخ 23 فوریه 2011، در اولین بازی خود در سری آ، رم به عنوان تیم میهمان مقابل بولونیا با نتیجه 1-0 پیروزی کسب کرد.

 

در تاریخ 8 مارس 2011، در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، رم به عنوان تیم میهمان مقابل شاختار دونتسک با نتیجه 3-0 شکست خورد. مونتلا فصلی پرحادثه را به پایان رساند که تیم را به رده ششم در جدول رساند. سپس، با ورود مالکان جدید باشگاه تحت رهبری تاجر آمریکایی توماس آر. دی بندتو، تصمیم گرفته شد لوئیس انریکه را در سال 2011 به عنوان سرمربی دائمی منصوب کنند و مونتلا آزاد شد. این تجربه برای وینچنزو مونتلا مدت 12 فصل به طول انجامید.

 

کاتانیا :

در تاریخ 9 ژوئن 2011، فقط چند روز پس از آزاد شدن از رم، وینچنزو مونتلا به عنوان سرمربی جدید تیم کاتانیا معرفی شد و قراردادی دو ساله با این باشگاه از سیسیل شرقی امضا کرد. او توانست کاتانیا را به موقعیت میانی در جدول قرار دهد و برای اولین بار در هشت سال گذشته، تیم را از رقیبان سیسیلی مانند پالرمو پیشی گیرد. در پایان فصل، شایعات قوی مربوط به بازگشت وینچنزو مونتلا به رم و ارتباط وی با شغل خالی در فیورنتینا مطرح شد. در تاریخ 4 ژوئن 2012، پس از فقط یک فصل هدایت تیم، وینچنزو مونتلا با توافق دوجانبه، از کاتانیا جدا شد.

 

فیورنتینا :

در تاریخ 11 ژوئن 2012، تیم فیورنتینا اعلام کرد که وینچنزو مونتلا قراردادی دو ساله (که بعدها تا ژوئن 2017 تمدید شد) با این تیم توسکانی امضا کرده است. ورود مونتلا به تیم، شاهد تغییرات عظیمی در این تیم بود، زیرا 17 بازیکن (از جمله بورخا والرو و آلبرتو آکوئیلانی) از بین 26 بازیکن اصلی تازه وارد در باشگاه بودند. فیورنتینا در فصل 2012-2013 لیگ سری آ را در رده چهارم به پایان رساند و در روز آخر فصل از صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند.

 

مونتلا در فصل دوم سرمربیگری خود، فیورنتینا را به فینال کوپا ایتالیا 2014 هدایت کرد، اما آنها در برابر ناپولی با نتیجه 3-1 شکست خوردند، درحالی که تیم ناپولی قهرمان شد. در پایان فصل لیگ، فیورنتینا بار دیگر رده چهارم را به دست آورد. در فصل سوم خود، مونتلا به فیورنتینا کمک کرد تا به نیمه نهایی لیگ اروپا 2014-2015 صعود کنند، اما در این مرحله توسط تیم سویا حذف شدند و سویا به عنوان قهرمان اعلام شد. فیورنتینا برای سومین فصل متوالی به عنوان یکی از تیم‌های رده چهارم فصل لیگ را به پایان رساند. در تاریخ 8 ژوئن، وینچنزو مونتلا از سمت سرمربی فیورنتینا اخراج شد.

 

بیوگرافی وینچنزو مونتلا

زندگی حرفه ای وینچنزو مونتلا

 

سمپدوریا :

در تاریخ 15 نوامبر 2015، تیم سمپدوریا اعلام کرد که وینچنزو مونتلا به عنوان سرمربی جدید آن تیم منصوب شده است و و جایگزین والتر زنگا شد. اولین بازی او روی نیمکت سمپدوریا در 22 نوامبر 2015 در شکست 1-0 مقابل اودینزه بود. پس از چهار شکست در سری آ و کوپا ایتالیا، او سرانجام اولین امتیاز خود را در برابر لاتزیو در 14 دسامبر (1-1) و اولین پیروزی خود را در برابر پالرمو در 20 دسامبر (2-0) به دست آورد. فصل بسیار پر دردسری برای سمپدوریای مونتلا بود که سرانجام فرار کرد و با 40 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفت. سپس دو طرف تصمیم گرفتند که زودتر به این رابطه پایان دهند و در تاریخ 28 ژوئن 2016، وینچنزو مونتلا تصمیم گرفت از سمپدوریا جدا شده و به تیم میلان پیوست.

 

آث میلان :

در تاریخ 28 ژوئن 2016، وینچنزو مونتلا به عنوان مربی جدید تیم میلان منصوب شد. او در سه بازی اول خود به عنوان سرمربی روسونری دو باخت تجربه کرد، اما سپس نتایج خوبی به دست آورد و تیم میلان را پس از 8 بازی در لیگ سری آ به رده سوم رساند. در پایان فصل، مونتلا توانست تیم را در رده پنجم لیگ سری آ قرار دهد و در تاریخ 23 دسامبر، در مقابل یوونتوس قهرمانی سوپرجام ایتالیا را به دست آورد.

 

این قهرمانی، اولین قهرمانی مونتلا به عنوان مربی و همچنین اولین قهرمانی در 5 سال اخیر برای تیم میلان بود. در تاریخ 21 می 2017، پس از پیروزی 3-0 در مقابل بولونیا در هفته 37 لیگ، موفق شد تیم میلان را به رقابت‌های اروپایی بازگرداند و در جدول لیگ سری آ در رده ششم قرار گیرد. او بلافاصله پس از آن قرارداد خود را برای یک سال دیگر با باشگاه تمدید کرد.

 

اما در تاریخ 27 نوامبر 2017، باشگاه میلان اخراج مونتلا را اعلام کرد. تیم میلان پس از 14 دور در لیگ سری آ در رده هفتم قرار گرفت و در مرحله پایانی لیگ اروپا به مرحله 32 از رقابت‌ها صعود کرد.

 

آشنایی با بیوگرافی وینچنزو مونتلا

تیم های وینچنزو مونتلا

 

سویا اف سی :

در تاریخ 28 دسامبر 2017، باشگاه سویا اف سی اعلام کرد که قراردادی به مدت یک سال و نیم با وینچنزو مونتلا، با هدف بر عهده گرفتن ادواردو بریزو به عنوان مربی تیم، امضا خواهد کرد. همچنین، انزو مارسکا نیز به عنوان کمک مربی به تیم جدید پیوست. زیر مربیگری مونتلا، تیم سویا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و تنها توسط بایرن مونیخ با نتیجه کلی 2-1 از دور این مسابقات حذف شد.

 

در همان زمان، تیم سویا به فینال کوپا دل ری نیز راه یافت ولی در مقابل بارسلونا با نتیجه 5-0 شکست خورد. با ادامه مسیر، در تاریخ 28 آوریل 2018، با بدست آوردن نتایج منفی در 9 بازی متوالی بدون برد، شامل چهار تساوی و پنج شکست، وینچنزو مونتلا از سمت مربیگری سویا اخراج شد.

 

بازگشت به فیورنتینا :

وینچنزو مونتلا در تاریخ 10 آوریل 2019، پس از گذراندن چهار سال، به عنوان سرمربی به باشگاه فیورنتینا بازگشت و جانشین استفانو پیولی، سرمربی قبلی تیم، شد. او چهار روز بعد در دومین بازی خود روی نیمکت بنفش مقابل بولونیا به تساوی 0-0 رسید. پس از آن، فیورنتینا با پنج شکست متوالی در لیگ روبرو شد که آنها را به مبارزه برای پیروزی در روز آخر هدایت کرد، در حالی که در آن بازی با تساوی 0-0 مقابل جنوا به هدف خود رسیدند.

 

در تاریخ 14 ژوئن 2019، وینچنزو مونتلا توسط روکو کومیسو، مالک جدید باشگاه، به عنوان سرمربی تیم فیورنتینا تأیید شد. با این حال، در تاریخ 21 دسامبر بعد، پس از شکست 1-4 مقابل رم و در پی دوره‌ای که با نتایج بسیار ناامیدکننده مشخص شد (تنها 4 پیروزی از 24 بازی لیگ در دوران دومین سرمربیگری خود)، از وظایف خود برکنار شد.

 

آدانا دمیر اسپور :

او در تاریخ 1 سپتامبر 2021، پس از نزدیک به دو سال، به مربیگری بازگشت و این بار به عنوان سرمربی تیم آدانا دمیر اسپور، یک باشگاه ترکیه‌ای که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده بود، پیوست. او جایگزین سامت ایبایا شد که پس از بحث‌ها بین او و ماریو بالوتلی، رسماً از سمت سرمربی برکنار شده بود. تیم تحت رهبری وینچنزو مونتلا با کسب 2 امتیاز از 3 بازی اول، در جدول رده‌بندی پانزدهم قرار گرفت.

 

ترکیه :

او در 23 سپتامبر 2023 برای مربیگری تیم ترکیه پیوست.

 

سبک بازی وینچنزو مونتلا :

سبک مربیگری وینچنزو مونتلا در تیم فیورنتینا بر اساس مالکیت توپ و بازی ساخته شده با دقت و استادانه بر روی زمین بود. او اغلب از دو ترکیب اصلی، به‌طور عمده ۴-۳-۳ و سپس ۳-۵-۲، استفاده می‌کرد و توانست با وجود حضور بسیاری از چهره‌های جدید در ترکیب تیم، از ابتدا نتایج خوبی را به دست آورد.

 

استراتژی مونتلا بر این اساس بود که بازی را از پایه ساخته و اغلب با توزیع توپ از سوی گونزالو، تلاش می‌کرد تا آن را به یکی از بازیکنان تیم پاس دهد (که نقطه قوت تیم به شمار می‌رفت) و سپس با استفاده از حرکات پیش‌بینانه مهاجمان، به حمله بپردازد. مهارت‌های دریبل عالی و توانایی در باز کردن فضا برای خود، همچنین حضور هافبک راست در ناحیه جریمه مقابله، ویژگی‌های بارز این سبک بازی بودند.

 

زندگی حرفه ای وینچنزو مونتلا

دوران مربیگری وینچنزو مونتلا

 

پذیرش :

وینچنزو مونتلا در طول دوران بازی خود توانست خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان ایتالیایی نسل خود معرفی کند و در دوران 10 ساله دوران حرفه ای خود در رم، ثابت کرد که یک قهرمان واقعی باشگاهی است، جایی که کار مربیگری خود را نیز آغاز کرد. در حال حاضر او یکی از با استعدادترین مربیان ایتالیایی نسل خود به حساب می آید.

 

وینچنزو مونتلا خارج از فوتبال :

وینچنزو مونتلا در فیلم "Volesse il Cielo!" حضور داشت. این فیلم در سال 2002 منتشر شد و در صحنه‌ای مربوط به یک مسابقه فوتبال بین پلیس و زندانیان رخ می‌دهد. در این فیلم، دو بازیکن حرفه‌ای فوتبال ناپل به نام‌های فابیو کاناوارو و چیرو فرارا نیز همراه وینچنزو مونتلا در بازی حضور داشتند.

 

وینچنزو مونتلا همچنین یکی از طرفداران بازی ویدیویی FIFA 2000 بود. نسخه ایتالیایی این بازی که روی جلد آن تیم ملی ایتالیا حضور داشت، جزو محبوب‌ترین بازی‌های وینچنزو بود.

 

تصاویر وینچنزو مونتلا

درباره وینچنزو مونتلا

 

افتخارات وینچنزو مونتلا :

• وینچنزو مونتلا به عنوان یک بازیکن توانسته با تیم جنوا جام انگلیس و ایتالیا را برداشت کند و با تیم آ اس رم هم قهرمان سوپرکاپ ایتالیا و سری آ شود.

 

• تنها جامی که وینچنزو به عنوان سرمربی به دست آورده، سوپرجام ایتالیا بود که در سال 2016 به عنوان سرمربی تیم آث میلان قهرمان شد.

 

• وینچنزو مونتلا جایزه Enzo Bearzot را هم در لیست جوایز شخصی خود دارد و در سال 2013 وارد تالار مشاهیر تیم آ اس رم شد.

 

آمار مربیگری وینچنزو مونتلا :

تیمازتارکورد
GWDLپیروز %
آ.اس. رم
۲۱ فوریه ۲۰۱۱ ۱ ژوئن ۲۰۱۱ ۱۶ ۷ ۴ ۵ ۰۴۴
کاتانیا
۹ ژوئن ۲۰۱۱ ۵ ژوئن ۲۰۱۲ ۴۰ ۱۲ ۱۵ ۱۳ ۰۳۰
فیورنتینا
۱۱ ژوئن ۲۰۱۲ ۸ ژوئن ۲۰۱۵ ۱۵۳ ۸۱ ۳۲ ۴۰ ۰۵۳
سمپدوریا
۱۵ نوامبر ۲۰۱۵ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ ۲۷ ۶ ۶ ۱۵ ۰۲۲
آ.ث.میلان
۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ ۶۴ ۳۲ ۱۴ ۱۸ ۰۵۰
سویا
۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ ۲۸ آوریل ۲۰۱۸ ۲۸ ۱۱ ۷ ۱۰ ۰۳۹
فیورنتینا
۱۰ آوریل ۲۰۱۹ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۹ ۲۷ ۶ ۷ ۱۴ ۰۲۲
آدانا دمیرسپور
۱ سپتامبر ۲۰۲۱ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ ۷۸ ۴۰ ۱۸ ۲۰ ۰۵۱
ترکیه
۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳ تا کنون ۲ ۲ ۰ ۰ ۱۰۰
مجموع
۴۳۳ ۱۹۶ ۱۰۳ ۱۳۴ ۰۴۵

 

بازی های ملی :

تیم ملی ایتالیا
سالتعداد بازیتعداد گل
۱۹۹۹ ۲ ۰
۲۰۰۰ ۵ ۰
۲۰۰۱ ۴ ۱
۲۰۰۲ ۷ ۲
۲۰۰۴ ۱ ۰
۲۰۰۵ ۱ ۰
مجموع۲۰۳

 

گل های ملی :

شمارهتاریخمیزبانحریفنتیجهرقابت
۱
۲۵ آوریل ۲۰۰۱ ایتالیا پروجا آفریقای جنوبی
۱–۰+
دوستانه
۲
۲۷ مارس ۲۰۰۲ انگلستان لیدز انگلستان ۲–۱+ دوستانه
۳

 

زندگی وینچنزو مونتلا

آشنایی با زندگی وینچنزو مونتلا

 

آشنایی با زندگی وینچنزو مونتلا

تصاویری از جوانی های وینچنزو مونتلا

 

افتخاراتی وینچنزو مونتلا

آمار مربیگری وینچنزو مونتلا

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------