آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

بیوگرافی کریستیانو رونالدو (+تصاویر خانوادگی)



کریستین رونالدو, کریستیانو رونالدو, رونالدو

بیوگرافی کریستیانو رونالدو (+تصاویر خانوادگی)

 

کریستیانو رونالدو، یکی از بهترین فوتبالیست های جهان:

کریستیانو رونالدو در سال2007 با انتقال ۸۰ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رونالدو آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است. کریستیانو رونالدو یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکوردار بلندترین پرش در بین فوتبالیست‌های جهان است.

چکیده ای از بیوگرافی بیوگرافی رونالدو:

نام کامل : کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو

زاد روز : 5 فوریه 1985 ‏(37 سال)

زادگاهفونشال، مادیرا، پرتغال

قد : 1/87 متر

پست : مهاجم

باشگاه کنونی : النصر

شماره پیراهن : 7

 

بیوگرافی کریستیانو رونالدو:

کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد، فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است.

 

کریستیانو رونالدو,سن رونالدو,بیوگرافی رونالدو

کریستیانو رونالدو در کنار پدرش

 

دوران کودکی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.

 

نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر (رونالد ریگان) رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است.

 

کریستیانو رونالدو وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در شش سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم (بنفیکا) بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی (اسپورتینگ) پیوست.

 

کریستیانو رونالدو,سن رونالدو,بیوگرافی رونالدو

رونالدو در کدام تیم است

 

کریستیانو رونالدو ابتدا با یک تیم آماتور به نام (آندورنیا) بازی می‌کرد زیرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت. در سال 1995 یعنی در ده سالگی (کریستیانو رونالدو) کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.

 

کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم (اسپورتینگ لیسبون) مورد توجه (جرارد هولر) سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم (سرالکس فرگوسن) بیاید.

 

در تابستان 2003 کریستیانو رونالدو در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند. پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آینده در کنار این جوان باشند تا مقابل او.

 

زندگی نامه رونالدو, رونالدو در کدام تیم است, کریس رونالدو

عکس رونالدو در کنار برادرش

 

کریستیانو رونالدو در منچستر یونایتد

فرگوسن این جوان را می‌خواست. او می‌خواست از کریستیانو رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و بدین ترتیب کریستیانو با قیمت 24 میلیون و 12 هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد شد.

 

کریستیانو رونالدو در ابتدا با پیراهن شماره هفت ظاهر شد ولی با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. انتظاراتی که از شماره پیراهن او نشات می‌گرفت. رونالدو ترجیح می‌داد پیراهن شماره 27 را بپوشد زیرا در اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

 

کریستیانو رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، با این وجود فرگوسن تمام حیثیت کاری خود را بر روی او گذاشت و مجددا با او قراردادی تا پایان سال 2010 به امضا رساند.

 

رونالدو در کدام تیم است,زندگی نامه رونالدو,  کریس رونالدو

رونالدو در کدام تیم است ؟

 

کریستیانو رونالدو اغلب در بازی‌ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود. او یک بار به خاطر رفتار خشونت‌بار و انگشت تکان دادن به نشانه تهدید به سوی تماشاچیان از بازی اخراج و از یک مسابقه نیز محروم شد.

 

کریستیانو رونالدو در سال 2005 به (بازیکن جوان ویژه فیلیپو) معروف شد و از سوی فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت. رونالدو با وجود اخلاق تندش طرفداران زیادی دارد. رونالدو در بازی‌های جام‌جهانی اولین گل خود را با ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زد.

 

بازی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶–۲۰۱۵

رونالدو در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۶ موفق شد که آخرین پنالتی را برای رئال مادرید وارد دروازه کند و قهرمانی یازدهم کهکشانی‌ها را رقم بزند. آن‌ها در سن سیرو مقابل اتلتیکو مادرید در ۱۲۰ دقیقه به نتیجه مساوی ۱–۱ رسیده بودند، رونالدو همین‌طور آقای گل مسابقات شد و به جمع بازیکنانی پیوست که سه قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند.

 

۲۰۱۹- یوونتوس «کریستیانو رونالدو» به یوونتوس پیوست

 سرانجام شایعات به واقعیت پیوست و کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی رسما از رئال مادرید به یونتوس پیوست.

 

رونالدو با مبلغی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به بانوی پیر ایتالیا ملحق شد.بر این اساس قرارداد رونالدو با بانوی پیر ایتالیا ۴ ساله خواهد بود و سالی ۳۰ میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت.

 

باشگاه رئال مادرید خبر از درخواست رسمی کریس برای جدایی داد و بر این اساس این باشگاه هم به این درخواست رضایت داده است.در این ۹ سال رونالدو در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ گل برای رئال به ثمر رساند تا برترین گلزن رئال مادرید لقب بگیرد.

 

۲۰۲۱-بازگشت به منچستریونایتد

کریستیانو رونالدو با امضای قراردادی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو دو ساله با بند تمدید یک ساله رسما بار دیگر به باشگاه منچستریونایتد ملحق شد.

 

رونالدو در رابطه بازگشت به تیم سابقش گفت:« باشگاه فوتبال منچستریونایتد باشگاهی است که همیشه جایگاه خاصی در قلب من داشته و من از تمام پیام هایی که از زمان اعلام این خبر در روز جمعه دریافت کردم منقلب شده ام. نمی توانم برای بازی در اولدترافورد برابر ورزشگاه پر از هوادار و دیدن دوباره آنها صبر کنم. مشتاقانه منتظر اضافه شدن به تیم پس از دیدارهای ملی هستم و امیدوارم فصل بسیار موفقیت آمیزی را در پیش داشته باشیم.»

 

رونالدو در کدام تیم است,زندگی نامه رونالدو,  کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو در کنار مادر و دو خواهرش

 

زندگی خصوصی کریستیانو رونالدو

پدر کریستیانو رونالدو که (دینیس آویرا) نام داشت هفتم سپتامبر 2005 و در زمان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از دنیا رفت.

رونالدو چند ساعت پس از شنیدن این خبر مجبور بود برابر تیم روسیه بازی کند و این برای او بسیار سخت بود ولی می‌دانست امکان ندارد در بازی غایب باشد. پس از بازی، سرالکس فرگوسن خود، رونالدو را مشایعت کرد و به کشورش فرستاد.

 

کریستیانو رونالدو زنی به نام (مرچه رومرو) مجری اسپانیایی تلویزیون پرتغال آشنا شد. هر چند اصلیت اسپانیایی دارد ولی در پرتغال به دنیا آمده و رشد کرده است. او با آشنایی خود با رونالدو تنفر خیلی‌ها را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران رونالدو او را شایسته نامزدی فوتبالیست محبوب خود نمی‌دانستند و سایت‌های اینترنتی علیه او ایجاد کردند.

 

رونالدو, سن رونالدو, عکس رونالدو

کریستیانو رونالدو و همسرش

 

(مرچه) نه سال از کریستیانو بزرگ‌تر بود و از همسر اولش طلاق گرفته بود. کریستین همیشه دوست دارد زندگی خصوصی خود را به معنای واقعی آن خصوصی نگه دارد و معتقد است زندگی خانوادگی از زندگی حرفه‌ای جداست و هیچ گاه در این مورد صحبتی نکرد و نامزدی او با خود را تأیید نمی کرد.سرانجام در بیستم سپتامبر 2006 (مرچه) هم تایید کرد که دیگر رابطه‌ای با کریستیانو رونالدو ندارد.

 

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۰ رابطه‌ای را با ایرینا شایک آغاز کرد. این زوج در ژانویه ۲۰۱۵ به رابطهٔ خود پایان دادند. رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از قطع رابطه با ایرینا شایک رابطه‌ای را با لوسیا ویالون مجری و گزارشگر تلویزیونی در اسپانیا آغاز کرد. کریستیانو رونالدو یک مسیحی کاتولیک است. او پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی و زنده پیدا کردن پسری که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن داشت یک خانه برای او خرید. نام این پسر مارتونیز است و هم اکنون در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کند.

 

بیوگرافی رونالدو,رونالدو,عکس رونالدو

عکس های کریستیانو رونالدو

 

رونالدو هم اکنون یک خانه دو میلیون پوندی در (وود فورد) واقع در انگلیس دارد. پس از حضور کریستیانو در تیم ملی کشور پرتغال و بازی مقابل تیم انگلیس در مسابقات جام‌جهانی آلمان، طرفداران تیم انگلیس به نشانه خشم خود شیشه‌های خانه گران‌قیمت کریستیانو را شکستند.

 

رونالدو نیز از این عکس‌العمل غیرمنطقی مردم ناراحت شد و اعلام کرد منچستر را ترک می‌کند و آینده او در اسپانیاست. (مرچه) که در آن زمان هنوز با کریستیانو رابطه داشت گفت: اگر کریستیانو قبل از این‌که خشم مردم فرو بنشیند به انگلیس بازگردد، کار احمقانه‌ای کرده است. او حتی از ستاره منچستریونایتد تقاضا کرد برای بردن وسایلش هم به آن جا بازنگردد.

 

رونالدو در کدام تیم است,سن رونالدو,بیوگرافی رونالدو

جدیدترین عکس های کریستیانو رونالدو

 

سرالکس فرگوسن همیشه از کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن برتر نام می‌برد. خیلی کم هستند کسانی که مانند کریستیانو می‌توانند برابر بازیکنان هجومی بایستند. مدافعان نمی‌توانند این جور بازیکنان را کنترل نمایند؛ به همین خاطر است که همه به او به چشم یک (خطر بزرگ) نگاه می‌کنند.)

 

فرزند کریستیانو رونالدو

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر او، کریستانو نامیده شد و خانواده‌اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند. او در ایالات متحده به دنیا آمده و رونالدو اعلام کرد که حضانت کامل وی در اختیار اوست. رونالدو هرگز به صورت عمومی هویت مادر پسرش را فاش نکرده است.

 

رونالدو در کدام تیم است,سن رونالدو,بیوگرافی رونالدو

کریستیانو رونالدو و پسرش

 

دانستنی هایی کوتاه از کریستیانو

_ کریستیانو رونالدو در بازی‌های یورو 2004 و جام‌جهانی 2006 به عنوان جذاب‌ترین بازیکن شناخته شد.

 

_ کریستیانو رونالدو در کودکی با نام مستعار (کلویورت) نامیده می‌شد.

 

_ کریستیانو رونالدو از سهام‌داران (نایک)، (پیپ جینز)، (اکسترا جاس) (نوشیدنی انرژی‌زای اندونزی) و اتومبیل سوزوکی است هر چند که خود یک اتومبیل بی‌‌ام‌و مشکی دارد.

 

_ تیم محبوب کودکی کریستیانو رونالدو (بنفیکا) بود.

 

_ قهرمان کودکی رونالدو (مارادونا) بود.

 

_ قهرمان کنونی او (لوییس فیگو) و (تیه ری‌آنری) هستند.

 

_ کریستیانو رونالدو که در لیسبون بزرگ شده است همیشه به خاطر لهجه (مادیرایی)‌اش مورد تمسخر بچه‌ها قرار می‌گرفت.

 

_ کریستیانو رونالدو با (آلبرتو جاردیم) فرماندار زادگاه خود دوست صمیمی است

 

رونالدو در کدام تیم است,سن رونالدو,بیوگرافی رونالدو

افتخارات کریستیانو رونالدو

 

اشک های رونالدو پس از مصدومیت در فینال یورو ۲۰۱۶

«کریستیانو رونالدو» در دقيقه 23 ديدار فينال يورو 2016 مصدوم شد و با چشماني اشك آلود بازي را ترك كرد.

 

رونالدو چند سالشه,کریس رونالدو,زندگی نامه رونالدو

مصدومیت کریستیانو رونالدو در فینال یورو 2016

 

بازگشت به منچستریونایتد

رونالدو چند ماه پس از بازی آخر، او یوونتوس را ترک کرد و در 31 آگوست 2021، به منچستریونایتد و لیگ برتر بازگشت. با این حال، دومین حضور او در این باشگاه ناامید کننده بود. هم رونالدو و هم منچستر با مشکل مواجه شدند و او نارضایتی فزاینده ای را از باشگاه ابراز کرد. 

 

بازی رونالدو در جام جهانی 2022 قطر :

تیم ملی پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی از جام جهانی 2022 قطر خداحافظی کرد. فوق ستاره 37 ساله پرتغالی امید داشت که در این تورنمنت جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرد و افتخاری که به گفته خودش بزرگترین رویای زندگی اش بود را هم به کارنامه پربار و درخشانش اضافه کند، اما موفق نشد و با چشمانی اشک‌بار زمین را ترک کرد.

 

بعد از شکست دردناکش از مراکش، بیانیه ای احساسی در اینستاگرامش گذاشت:

 

«قهرمانی در جام جهانی با پرتغال بزرگترین و بلند پروازانه ترین رویای دوران حرفه ای من بود. خوشبختانه عناوین بین المللی زیادی کسب کردم، از جمله با لباس پرتغال، اما قرار دادن نام کشورمان در قله جهان بزرگترین رویای من بود.

 

برایش جنگیدم. برای این رویا سخت جنگیدم. با گلزنی در 5 دوره جام جهانی در عرض 16 سال، همیشه در کنار بازیکنان بزرگ و با حمایت میلیون ها پرتغالی، تمام تلاشم را کردم. همه چیزم را در زمین گذاشتم. هرگز مبارزه را کنار نگذاشتم و هرگز از آن رویا دست نکشیدم. متاسفانه دیروز این رویا به پایان رسید. ارزشش را ندارد که به جنجال ها بپردازم. فقط می خواهم همه بدانند که چیزهای زیادی گفته شده، چیزهای زیادی نوشته شده، گمانه زنی های زیادی صورت گرفته، اما تعهد من به پرتغال برای لحظه ای هم تغییر نکرده است. من همیشه کسی بودم که برای هدف همه جنگیدم و هرگز به هم تیمی هایم و کشورم پشت نمی کنم.

 

در حال حاضر، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. متشکرم پرتغال. متشکرم قطر. این رویا تا زمانی که ادامه داشت زیبا بود... اکنون زمان آن است که یک مشاور خوب باشم و به هرکسی اجازه دهم تا هرطور خواست نتیجه گیری کند.»

 

کریستین رونالدو,کریستیانو رونالدو,رونالدو

قرارداد رونالدو با النصر

 

قرار داد کریستیانو رونالدو با النصر:

در نوامبر 2022 قرارداد او فسخ شد. او در 30 دسامبر 2022 با باشگاه عربستانی النصر قرارداد دو نیم ساله امضا کرد. طبق گزارشات او با دستمزد سالانه 177 میلیون پوند (17.5 باشگاه، باشگاه روپیه) با قرارداد امضا کرد که او را به پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ این بازی تبدیل کرد.

 

رونالدو پس از پیوستن به النصر گفت:  برای تجربه جدید خود در یک کشور متفاوت شور و شوق دارم. بی صبرانه در انتظار آشنایی با هم تیمی های جدید خود هستم. باهم برای کسب موفقیت های بیشتر تلاش خواهیم کرد.

 

رونالدو در کدام تیم است,کریس رونالدو,رونالدو چند سالشه

جدیدترین تصاویر کریس رونالدو

 

مبلغ قرارداد رونالدو با النصر:

کریستیانو رونالدو با دستمزد سالیانه حدود 200 میلیون یورو به گران قمیت ترین بازیکن دنیا تبدیل شد.

 

طبق گزارش رسانه های عربستان قصری لاکچری و فول امکانات برای رونالدو آماده شده که ارزش این خانه 54 میلیون ریال (عربستان) است.

 

رونالدو در کدام تیم است,کریس رونالدو,رونالدو چند سالشه

در زمان ورود به تیم النصر رونالدو چند سالش است ؟

 

افتخارات ورزشی کریستیانو رونالدو

باشگاهی

منچستر یونایتد

♦ لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

 

♦ جام حذفی فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نایب قهرمانی: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶

 

♦ کارلینگ کاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸

 

♦ جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷

 

♦ لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نایب قهرمانی: ۰۹–۲۰۰۸

 

♦ نایب قهرمانی سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸

 

♦ جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸

 

 

رئال مادرید

♦ لا لیگا: ۱۲–۲۰۱۱

 

♦ کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمانی: ۱۳–۲۰۱۲

 

♦ سوپرکوپا د اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمانی: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴

 

♦ لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

 

♦ سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴

 

♦ جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴

 

کریستین رونالدو,عکس رونالدو و پله,عکس رونالدو

عکس رونالدو و پله

 

افتخارات ملی کریستیانو رونالدو

پرتغال

♦ جام ملت‌های اروپا: نایب‌قهرمانی: ۲۰۰۴

♦ جام جهانی: مقام چهارم: ۲۰۰۶

 ♦ جام ملت‌های اروپا: قهرمانی: ۲۰۱۶

 

کریستیانو رونالدو,سن رونالدو,رونالدو

جدیدترین عکس خانوادگی کریستین رونالدو

 

انفرادی

♦ توپ طلای فیفا: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

 

♦ بازیکن سال فوتبال جهان: ۲۰۰۸

 

♦ ستارگان تیم‌های فینالیست جام ملت‌های اروپا|تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲

 

♦ تیم سال یوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

 

♦ بهترین بازیکن سال سر مت بازبی: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

 

♦ بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶

 

♦ بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

 

♦ بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبالی: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

 

♦ بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

 

♦ آقای گل لیگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷

 

♦ کفش طلای اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳

 

♦ توپ طلای اروپا: ۲۰۰۸

 

♦ جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

 

♦ بازیکن سال ورلد ساکر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

 

♦ جایزه پوشکاش فیفا: ۲۰۰۹

 

♦ آقای گل لا لیگا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۱–۲۰۱۰

 

کریستیانو رونالدو,رونالدو,سن رونالدو

کریستین رونالدو

 

زندگی نامه رونالدو,رونالدو در کدام تیم است,کریس رونالدو

عکس رونالدو

 

کریستین رونالدو,رونالدو,عکس رونالدو

رونالدو در کدام تیم است

 

زندگی نامه رونالدو,رونالدو در کدام تیم است,کریس رونالدو

ورود رونالدو به تیم النصر

 

کریستین رونالدو,رونالدو,عکس رونالدو

جشن ورود رونالدو به تیم النصر

 

کریس رونالدو,زندگی نامه رونالدو,عکس رونالدو

قصر لاکچری رونالدو در النصر

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------