استقبال مردم اندونزی از گوشت خفاش با وجود کرونا!



اخبار,اخبار گوناگون,استقبال مردم اندونزی از گوشت خفاش با وجود کرونا!
ویلیام ونجسو کارشناس آشپزی اندونزیایی و مؤلف چندین کتاب آشپزی گفت: خفاش‌ها منبع پروتئین مورد علاقه‌ی بومیان اندونزی به ویژه در شمال سولاویسی هستند و آنان قسمت بالِ این حیوان را خیلی دوست دارند. در ابتدا غده‌های زیر بغل و گردن خفاش را خارج می‌کنند تا بوی مشمئز کننده آن را بگیرند...

به گزارش تابناک باتو، با وجود این‌که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا به احتمال قوی در خفاش شکل گرفته و سپس به انسان منتقل شده، محبوبیت گوشت این حیوان در اندونزی کم نشده و بر خرید‌و‌فروش گوشت خفاش در این کشور هیچ تأثیری نداشته است.

 

ویلیام ونجسو کارشناس آشپزی اندونزیایی و مؤلف چندین کتاب آشپزی گفت: خفاش ها منبع پروتئین مورد علاقه‌ی بومیان اندونزی به ویژه در شمال سولاوسی هستند و آنان قسمت بالِ این حیوان را خیلی دوست دارند. ‌

 

اخبار,اخبار گوناگون,استقبال مردم اندونزی از گوشت خفاش با وجود کرونا!

 

در ابتدا غده های زیر بغل و گردن خفاش را خارج می‌کنند تا بوی مشمئز کننده آن را بگیرند و بعد روی آتش می گیرند و گِز می دهند تا موهای خفاش بریزد، سپس آن را تکه تکه می‌کنند و در ظرفی پر از علف، ادویه و آب نارگیل می‌پزند.

 

افرادی با اصالت میناهاسان از شمال سولاوسی گوشت خفاش را به شکل خاصی سرو می کنند که به آن بانیکی می گویند؛ آنها خفاش را کامل و با سر و بال‌ها درون بشقاب می‌گذارند و سرو می‌کنند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,استقبال مردم اندونزی از گوشت خفاش با وجود کرونا!

 

استنلی تمبولینگ، فروشنده خفاش در توموهون، شهری در شمال سولاوسی جنوب مانادو مرکز این‌اقلیم می‌گوید: ویروس کرونا روی فروش تأثیری نگذاشته و در حقیقت هنوز ادامه دارد. او روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ خفاش می‌فروشد و در اعیاد این رقم به ۶۰۰ هم می‌رسد.

 

گفته می‌شود ویروس کرونا در بازارچه مواد غذایی در شهر ووهان چین جایی که در آن حیوانات به شکل وحشتناکی سلاخی و طبخ می شوند، پدیدار شد و به احتمال بسیار زیاد، ویروس کرونا از خفاش به انسان منتقل شده است.

 

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی و مسئولان بهداشت چین، کرونا در کشور چین بیش از هزار تن را کشته‌ و ۴۰ هزار تن را مبتلا کرده است، ۳۱۹ تن نیز در خارج از مرزهای چین به این ویروس دچار شده‌اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,استقبال مردم اندونزی از گوشت خفاش با وجود کرونا!
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------