هشدار دانشمندان در مورد ضرورت تغییر سریع نحوه استفاده از زمین



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, زمین
گروهی از دانشمندان و محققان برجسته خواستار تحول اساسی در نحوه استفاده از زمین های مختلف در سراسر جهان شدند تا با تغییرات آب و هوایی مقابله شود.

 به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، قرار است ظرف روزهای آینده گزارش ویژه ای با موضوع تغییرات آب و هوایی و زمین ها توسط سازمان ملل منتشر شود. گزارش یادشده توسط گروه بین دولتی تغییرات آب و هوایی یا آی پی سی سی تهیه و منتشر خواهد شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, زمین

 

در گزارش یادشده تحولاتی همچون جنگل زدایی و کاهش امکان کشاورزی بر اثر تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار می گیرد. این تحولات عامل یک چهارم موارد انتشار گازهای گلخانه ای در جو کره زمین است. همچنین تداوم این وضعیت به افزایش دمای زمین می انجامد.

 

دکتر استفاون کورنیلوس به نمایندگی از محققان و دانشمندان متخصص در حوزه تغییرات آب و هوایی تصریح کرده که بشر باید به سرعت نحوه استفاده از زمین را تغییر دهد و این امر به معنای تحول در شیوه های فعلی کشاورزی، سیستم غذایی و رژیم های تغذیه ای بشر و نیز تلاش برای حفاظت از جنگل ها و دیگر اکوسیستم های طبیعی است.

 

وی افزوده که اگر این مسائل جدی گرفته نشود تداوم افزایش دمای زمین و انتشار گازهای گلخانه ای غیرقابل بازگشت است. وی همچنین خواستار کاهش مصرف سوخت های فسیلی شده است.

 

به گفته وی تحقق هدف کاهش میزان گرم شدن کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد ممکن است، اما برای این کار باید تغییرات سریع و اساسی در نحوه تولید برق، عملکرد صنایع، شیوه حمل و نقل، ساختمان سازی و غیره نیز ایجاد شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------