برخی بهبود یافتگان: باور غلطی که به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شویم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
برخی بهبودیافتگان از ویروس کرونا در استان کرمان می‌گویند: اینکه بگوئیم از قدرت بدنی بالایی برخورداریم و به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شویم؛ باور غلطی است و نباید آن را به شوخی گرفت بلکه باید با ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی ضمن حفظ جان خود به قطع زنجیره این ویروس در جامعه کمک کرد. 

تعدادی از افرادی که ناخواسته به دام ویروس کرونا افتادند روزها و دقایق طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند و بنا به اظهارات آن‌ها لحظاتی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند و حتی فکر نمی‌کردند به این راحتی به این بیماری مبتلا شوند.

 

آن‌ها  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزودند:  این باور و تفکر اشتباهی است که بعضی از افراد جامعه می‌گویند ما به این ویروس مبتلا نمی‌شویم زیرا این ویروس به کسی رحم نمی‌کند پس همگان با رعایت بهداشت فردی و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از سوی مسئولان امر ؛ سهامدار سلامت سایر افراد جامعه باشیم.

 

بیرون رفتن از علت اصلی مبتلا شدنم به ویروس کرونا بود

مهدیه ساحلی بیمار ۴۳ ساله کرونایی در استان کرمان علت مبتلا شدنش  به کرونا را  زیاد از خانه بیرون رفتن عنوان کرد و گفت: سرفه های خشک نخستین علایمی بود که از این بیماری داشتم اما بدلیل اینکه  از قبل سرماخورده بودم زیاد به این سرفه‌ها اهمیت نمی‌دادم تا اینکه در ۲۰ اسفند ۹۸ با حالت تهوع و بدن درد شدید مواجه شدم.

 

وی ادامه داد: در روز ۲۳ اسفند به مراکز درمانی مراجعه کردم اما پزشک تشخیص درست نداد و گفت این علایم از کار زیاد است و تا دوم فرودین ۹۹ با همین علایم همراه بودم تا اینکه به طور کامل بی اشتها شدم و این امر منجر به سرگیجه و حالت تهوع شدید شد.

 

ساحلی با بیان اینکه این علایم فوق بدون تب بودند تصریح کرد: علایمی حتی از سرماخوردگی نداشتم و احساس ضعف و کوفتگی شدید داشتم.

 

وی افزود: صبح روز سوم فرودین ماه به شدت حالم بد شد و به بیمارستان پیامبراعظم(ص) کرمان مراجعه کردم؛ پزشک دستور سیتی از ریه و بستری داد.

 

بیماربهبودیافته کرونایی ۴۳ ساله کرمانی بیان داشت: پزشک بدون انجام تست کرونا و با دیدن عکس از ریه که نصف ریه ام کامل سفید شده بود گفت به کرونا مبتلا شده ام و جواب تست کرونا نیز بعد از بستری مثبت اعلام شد.

 

ساحلی با قدردانی از خدمات مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس مرگبار گفت: بعد از عکس ریه  سریع به من دارو تزریق و ‌معالجه بنده شروع شد.

 

وی ادامه داد: چهار روز اول بستری به حدی حالم بد بود؛ حس می‌کردم هر لحظه به بخش ISU منتقل شوم و با نفس تنگی شدید همراه بودم و حتی با نفس کشیدن آرام نیز قفسه سینه‌ام به شدت درد می‌گرفت که مدت ۲شب از  دستگاه اکسیژن استفاده کردم و حالم بهتر شد.

 

این بیمار بهبودیافته ۴۳ ساله کرمانی  با اشاره به اینکه بعد از هفت روز بستری بودن در بیمارستان برای ادامه روند درمان به نقاهتگاه (هتل کرمان) منتقل شدم گفت: با وجود اینکه از خانواده در این مکان دور بودم اما اینکه خانواده‌ام از مبتلا شدن به این ویروس در امان می‌مانند؛ بسیار خوب بود و از خدمات جامعه بسیج پزشکی استان کرمان برای ارائه خدمات به این بیماران در نقاهتگاه قدردانی می‌کنم.

 

توصیه و هشدارهای بیمار بهبودیافته کرونایی به جامعه

ساحلی با تاکید بر اینکه واقعا مردم این بیماری را جدی بگیرند و اینگونه نگویند که من به این بیماری مبتلا نمی‌شویم همانگونه که خودم این فکر را می‌کردم و مقاومت بدنم را بالا می‌دانستم در صورتی که این ویروس به کسی رحم نمی‌کند گفت: به این فکر نکنیم که چون بیرون از خانه می‌رویم و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم به این ویروس مبتلا نمی‌شویم این ویروس را جدی بگیرید و بالاترین نعمت، نعمت سلامتی است.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل قطع زنجیره این ویروس در خانه ماندن است خاطرنشان کرد: این روزها را در کنار خانواده بمانیم و از نعمت سلامتی بهره ببریم تا اینکه به بیرون از خانه جان خود و خانواده را به خطر بیندازیم.

 

 عدم استفاده از دستکش در زمان خرید یکی از دلایل مبتلا شدنم به ویروس کرونا است

افسانه السادات بهنامی بیمار ۳۰ساله بهبودیافته کرونایی در استان کرمان نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اهل کرمان اما ساکن یزد هستم گفت: حدود۲ هفته سرفه به همراه تنگی نفس داشتم و فکر می‌کردم؛ حساسیت فصلی دارم.

 

وی ادامه داد: بعد از اینکه به کرمان آمدم؛ جواب تست کرونا من مثبت شد و حدود ۱۲روز به این ویروس مبتلا هستم.

 

بیمار ۳۰ ساله بهبودیافته کرونایی در استان کرمان با قدردانی از خدمات پزشکان و پرستاران بیمارستان افضلی پور و نقاهتگاه (هتل کرمان) تاکید کرد: شهروندان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

بهنامی افزود: تنها دلیل مبتلا شدنم به این بیماری عدم استفاده از دستکش در زمان رفتن به خرید بود و جایی نرفتم و با هیچ بیماری هم ارتباط نداشتم.

 

وی از شهروندان خواست و تاکید کرد: توصیه‌های پزشکان را جدی بگیرید و به آن‌ها عمل و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید و در خانه ماندن تنها راه نجات از این ویروس مرگبار است.

 

با رعایت کامل بهداشت اما نمیدانم چگونه به این ویروس مبتلا شدم

سلطنت حسینی رنجبر دیگر بیمار مبتلا به کرونا  در کرمان  با اشاره به اینکه در قبل از سال سرما خوردم و تجویز پزشک آنفلوانزا بود گفت: بعد از وصل کردن سرم و  استفاده از داروهای تجویز شده پزشک حالم بهتر شد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از آن دچار سرفه‌های خشک شدم ادامه داد: بخاطر این موضوع دوباره مجبور شدم که به پزشک مراجعه کنم و دکتر دستور آزمایش و عکس از ریه را دادند و بعد گفت آزمایش خونت مشکل ندارد اما بخاطر عفونت ریه ات باید بستری شوید.

 

این بیمار بهبودیافته کرونایی در استان کرمان با اشاره به اینکه  از چهارم تا یازدهم فروردین ماه در بیمارستان بستری بودم و اقدامات خوبی در بیمارستان برای بیماران کرونایی انجام می‌شود تصریح کرد: بعد از بیمارستان به نقاهتگاه (هتل کرمان) منتقل شدم و در این مکان نیز اقدامات مطلوبی برای بهبودی کامل بیماران انجام می‌شود.

 

وی جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضرور در جامعه و رعایت صحیح بهداشت را از جمله عوامل مهم قطع این ویروس مرگبار عنوان کرد و گفت:  تنها راه نجات از ویروس کرونا در خانه ماندن و قرنطینه شدن است.

 

وی با بیان اینکه من با وجودی که وسواس شدید داشتم و رعایت می‌کردم اما نمی‌دانم که چگونه به این ویروس مبتلا شدم خاطرنشان کرد: این ویروس با کسی شوخی ندارد باید آن را با رعایت بهداشت جدی گرفت زیرا قدرت انتقال این ویروس بسیار بالا است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------