هوش مصنوعی نتیجه آسیب‌های کودکی به مغز را کشف کرد



 تأثیر آسیب‌های دوران کودکی بر مغز,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بزرگ‌ترین مطالعه جهان در مورد چگونگی تأثیر آسیب‌های دوران کودکی بر مغز، امید جدیدی را برای بازماندگان این ضربه‌های روحی و روانی ارائه کرده است. 

به گزارش بی‌بی‌سی، در این مطالعه، هوش مصنوعی برای بررسی مجدد، صدها اسکن مغزی متعلق به افرادی را که در کودکی تجربه سوءاستفاده و درد عاطفی حاد داشتند، مورد استفاده قرار داد. این مطالعه که توسط دانشگاه اسکس انجام شد نشان داد که تروما (رویدادهای آسیب‌زا) نحوه رشد مغز جوان را تغییر می‌دهد و بر حوزه‌هایی مانند حل مسئله و همدلی تأثیر می‌گذارد.

 

دکتر مگان کلابوند، درباره جزئیات این مطالعه گفت: «مطالعه جدید ما می‌تواند منجر به درمان جدیدی برای معکوس کردن این اثرات شود.» به‌گفته شورای ترومای انگلستان، از هر 3 کودک و نوجوان، یک نفر تا زمانی که به سن 18سالگی برسد، یک رویداد آسیب‌زا را تجربه خواهد کرد. این رویداد آسیب‌زا می‌تواند خطرناک یا تهدیدکننده زندگی باشد که باعث ترس شدید می‌شود.

 

مطالعات قبلی در این‌باره نسبت به مطالعه جدید محدودتر بوده است، اما آنها هم نشان دادند که ضربه از نظر فیزیکی مغز کودک را تغییر می‌دهد، اما این تحقیق از هوش مصنوعی برای شناسایی الگوهای جدید در داده‌ها و افزایش درک استفاده کرد.

 

دکتر کلابوند، روان‌شناس بالینی و سلامت کودک و مدرس روان‌شناسی دانشگاه اسکس، این مطالعه را رهبری کرد. او گفت: «ما نشان داده‌ایم که تغییرات واضحی در 2 خوشه بزرگ در مغز وجود دارد. با درک این تغییرات، ما حالا می‌دانیم که حل مسئله و تمرکز بر خود در نتیجه این تروماها تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد، به این معنی که ممکن است یک فرد پس از تجربه تروما در کودکی، ‌با احساسات، ایجاد روابط و حتی درک بدن خود دچار تعارض و مبارزه شود.»

 

به‌گفته کلابوند طبق تحقیقات با هوش مصنوعی، در نتیجه تروماهای کودکی، حافظه و مدل تصمیم‌گیری نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------