شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا ظرف ۴۸ ساعت دو برابر شد/ آمریکا مرگ نخستین کودک مبتلا به کرونا را تأیید کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
شمار جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا در مدت ۲ روز با افزایشی دو برابری به ۲ هزار و ۱۷۴ نفر رسید. 

به گزارش بامداد یکشنبه آسوشیتدپرس، آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که ۶۷۲ مورد از مجموع جان‌باختگان در شهر نیویورک ثبت شده است. 

 

همچنین بیش از ۳۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در نیویورک به ثبت رسیده است. این شهر، هم از لحاظ شمار مبتلایان و هم تعداد جان‌باختگان در میان شهرهای آمریکایی رتبه نخست را داراست.

 

به گزارش دانشگاه جان هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شده و شمار این افراد در سراسر کشور به ۱۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر رسیده است.

بنابر این گزارش، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به ۶۶۲ هزار و ۷۳ نفر رسیده است که از میان آنها ۳۰ هزار و ۶۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳۹ هزار و ۴۲۶ نفر بهبود یافته‌اند.

 

ویروس کرونا نخستین بار در چین شناسایی شد و تاکنون ابتلای ۸۱ هزار و ۹۹۹ نفر در این کشور به این ویروس ثبت شده است. همچنین سه هزار و ۲۹۹ نفر در این کشور جان خود را از دست داده و ۷۵ هزار و یکصد نفر بهبود یافته‌اند.

 

در زمان حاضر، اروپا و آمریکا به کانون اصلی شیوع کرونا تبدیل شده است و علاوه بر ایالات متحده کشورهای ایتالیا، انگلیس، فرانسه و اسپانیا آمار بالای مبتلایان و جان‌باختگان را ثبت کرده‌اند.

 

آمریکا مرگ نخستین کودک مبتلا به کرونا را تأیید کرد

 

مقامات بهداشت و درمان در ایالت ایلینوی آمریکا مرگ یک طفل چندماهه و مبتلا به کرونا را تأیید کردند.

 

به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، روز شنبه طفلی چندماهه در شهر شیکاگو آمریکا که به کرونا مبتلا شده بود، جان خود را از دست داد.

 

این طفل چندماهه احتمالاً نخستین کودکی است که در آمریکا بر اثر ابتلاء به این بیماری جدید و مرموز جان می بازد.

 

وزارت بهداشت عمومی ایالت ایلینوی آمریکا روز شنبه مرگ این کودک را تأیید کرد؛ با آنکه ویروس کووید -۱۹ به عنوان علت قطعی مرگ این کودک مطرح نشده، این کودک پیش از مرگ به کرونا مبتلا شده بود.

 

این در حالی است که طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، «بزرگسالان و افراد سالخورده که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند» در برابر این ویروس آسیب پذیرترین گروه تلقی می‌شوند.

 

در ایالت ایلینویز آمریکا نیز ۱۲ مورد از مجموع ۱۳ مورد مرگ ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در روز شنبه، افراد ۵۰ سال به بالا بودند.

 

  ایرنا/مهر  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------