حریرچی: يک سوم فوتی‌های کرونا در تهران هستند/ از پمپ بنزین‌ها راضی نیستیم



اخبار,اخبار پزشکی,حریرچی
معاون کل وزارت بهداشت گفت: سیر ابتلا به بیماری در کل کشور نزولی بوده البته در چند استان نمودار سیر ابتلا صعودی یا صاف است و يک سوم فوتی‌های کشور مربوط به تهران بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اخبار ۲۱ اظهار کرد: ثبت نام مشاغل در سایت سلامت وزارت بهداشت به خوبی انجام می‌شود و تعداد ثبت نام کنندگان به یک میلیون و ۶۶۸ هزار رسیده است و یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد تایید شده اند.در حال حاضر همکاری مشاغل به خوبی انجام می‌شود.

 

او ادامه داد: بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط در کشور نیست، پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت ضعیف‌ترین عملکرد را دارند و متاسفانه مکان های پرخطر محسوب می‌شوند. قهوه‌خانه مراکز تجمعی هستند که نباید بازگشایی شوند و در زمانی که حتی مشاغل بازگشایی شوند، باز هم مردم باید در خانه‌های خود بمانند.

 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هنوز ارزیابی عینی از مشاغل انجام نشده و نتایج  بازرسی ها در حال جمع آوری است و متاسفانه باید بگویم که طی چند روز اخیر از همکاری مردم شهرستانی راضی نیستیم زیرا آنها فکر می کنند که شرایط عادی شده است.

 

حریرچی ادامه داد: حمل و نقل عمومی تماس های اجتماعی زیاد بوده و یکی از مکان آلوده است، در حال حاضر ما به سمت مدیریت بیماری می رویم و هنوز بیماری کرونا را کنترل نکرده ایم.

 

او افزود: سیر ابتلا به بیماری در کل کشور نزولی بوده البته در چند استان نمودار سیر ابتلا صعودی یا صاف است و يک سوم فوتی‌های کشور مربوط به تهران بوده و یکی از نگرانی های ما شهر تهران به دلیل تبادل های زیاد با شهرستان های اطراف است .

 

حریرچی گفت: تعداد فوتی در کشور دو رقمی شده اما تا زمانی که  ویروس در یک شهر یا کشور مجاور ما باشد، باید نگران  باشیم و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------