آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

اسرائیل: طرح ایران برای ترور وزیرمان خنثی شد



ترور وزیر اسرائیل توسط ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
اسرائیل مدعی خنثی سازی طرح ایران برای ترور وزیر این کشور شد.

به گزارش بهارنیوز، "شین‌بت" سازمان امنیت داخلی اسرائیل مدعی شد عملیاتی به رهبری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کرانه باختری برای ترور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این کشور، و حمله به اسرائیلی‌ها را خنثی کرده است.

 

در بیانیه این سازمان آمده که مأموران این سازمان با همکاری پلیس و نیروهای وزارت دفاع سه فلسطینی و دو شهروند عرب‌ اسرائیلی را که «در استخدام رژیم ایران» بودند تا امنیت اسرائیل را بی‌ثبات کنند، بازداشت کرده‌اند. دو مظنون فلسطینی به نام‌های مراد کمامجه و حسن مجاریمه متهم شده‌اند که با میانجی‌گری یک شهروند اردنی توسط نیروهای امنیتی ایران آموزش دیده بودند تا سلاح به داخل اسرائیل قاچاق کنند و درباره بن گویر و یهودا گلیک، نماینده سابق مجلس اسرائیل، اطلاعات جمع‌آوری کنند. هویت سومین فلسطینی، زیاد شانتی اعلام شده است.

 

شین‌بت همچنین گفته است که دو اسرائیلی بازداشت شده که ۱۸ و ۲۳ سال سن دارند و ساکن شمال این کشور هستند، قرار بود که به دستور دستگاه امنیتی ایران، خودروهای شهروندان اسرائیلی را به آتش بکشند. همچنین اعلام شده که آن‌ها در شهر حیفا به شکل آزمایشی یک خودرو را سوزانده بودند. سازمان امنیت داخلی اسرائیل گفته است که مشارکت شهروندان این کشور در عملیات ترور را «بسیار جدی گرفته» و این افراد را بازداشت کرده است.

 

در بیانیه این سازمان آمده که شانتی رهبری این عملیات را بر عهده داشته است و او دو شهروند اسرائیلی را برای مشارکت اجیر کرده بود. علیه این پنج مظنون که گفته می‌شود با یکدیگر همکاری داشتند، به شکل رسمی اعلام جرم شده است. ایتامار بن گویر، وزیر راستگرای افراطی امنیت داخلی اسرائیل، با تقدیر از اقدام نیروهای امنیتی این کشور، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که قصد دارد به اقدامات «بی‌باکانه و قوی‌تر» علیه ترور ادامه دهد و به شکل «اساسی» وضعیت بازداشت و زندانی شدن «تروریست‌ها» را تغییر خواهد داد.

 

در سال ۲۰۰۱، دو عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، رهاوام زیوی، وزیر گردشگری راست‌گرای اسرائیل را ترور کردند. اعلام این اتهام علیه ایران در حالی انجام می‌شود که تنش میان ایران و اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی بالا گرفته و نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته در مجموع عمومی سازمان ملل گفت برای این‌که جمهوری اسلامی دست از ساخت سلاح هسته‌ای بکشد، نیاز است تا با یک «تهدید معتبر نظامی» روبرو شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------