آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد | سوخت فقط برای ۳ روز دیگر در رفح وجود دارد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

ایرنا: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل حمله اسرائیل متوقف شد.

 

 لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

 

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

 

او گفت: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

 

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است. تعهد ما به اسرائیل قاطع است و از ۷ اکتبر تاکنون ما ده ها میلیارد دلار کمک به آن ارسال کردیم.

 

لوید آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی گیرد. ما درحال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم.

 

او همچنین گفت: ما به چندین کشور آفریقایی کمک می کنیم تا توانایی های خود را برای مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش دهند و در تلاش هستیم تا توانایی هایی را برای حضور موثر در بسیاری از کشورهای آفریقایی توسعه دهیم.

 

رفح را ترک نمی کنیم/ اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد

رئیس سازمان جهانی بهداشت امروز در نشستی در ژنو اعلام کرد: رفح را ترک نمی کنیم؛ اگرچه اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد.

  

به گزارش ریانوستی رئیس سازمان بهداشت جهانی در این ارتباط ادامه داد: اینجا سوخت کافی برای ارائه خدمات بهداشتی در جنوب غزه فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد. صدها هزار فلسطینی از درگیری در شمال غزه در مناطق تحت محاصره به جنوب غزه پناه برده اند.

 

«تدروس آدهانوم گبریسوس» در ادامه افزود: (رژیم) اسرائیل تهدید کرده است که به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله خواهد کرد و نیروهایش اکنون در حومه رفح مستقر هستند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت برخی از تجهیزات را در انبارها و بیمارستان‌ها قرار داده است، اما بدون کمک‌های بیشتر به غزه، ما نمی توانیم حمایت‌ های حیاتی خود را از بیمارستان‌ ها ادامه دهیم.

 

این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه اعلام کرد که از تحویل سوخت به این منطقه خودداری شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------