آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

معرفی ۶ بسته تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران



تحریم ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن، نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا گزارش داده اعضای جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا قصد رونمایی از ۶ طرح برای گسترش تحریم‌ها ضدایران و جلوگیری از توانایی کاخ سفید برای تعلیق تحریم‌ها را دارند.

به گزارش فارس، فری‌بیکن بر اساس نسخه‌ای از طرح‌هایی که می‌گوید به رویت این پایگاه خبری رسیده نوشته اعضای جمهوری‌خواه در این مجلس از امروز جمعه رونمایی از طرح‌های مذکور را آغاز خواهند کرد.

 

مطابق این گزارش، این طرح‌های تحریمی که با حمایت «کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان» تهیه شده‌اند بخش‌های نظامی، سران حکومتی و بخش مالی ایران را هدف قرار خواهد داد.

 

فری‌بیکن نوشته رونمایی از این طرح‌ها در حالی انجام می‌شود که دولت بایدن در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است.

 

مطابق این ادعا، با آنکه دولت بایدن به صورت علنی ادعا می‌کند که مذاکرات با ایران در وضعیت تعلیق قرار داده است اما قانونگذاران مطلع از تحولات می‌گویند کاخ سفید هنوز در محافل پشت پرده به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران است.

 

ماه پیش پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود «جو بایدن» در هفته‌های قبل‌تر با شرکای اروپایی و اسرائیلی درباره نوعی «توافق موقت» با ایران رایزنی کرده است.

 

این پایگاه به نقل از مقام‌های اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی که از جزئیات طرح آمریکا مطلع هستند نوشت که طرح مد نظر کاخ سفید شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

 

ده منبع مطلع به آکسیوس گفته بودند دولت بایدن گفت‌وگو در خصوص این رویکرد جدید را در ماه ژانویه آغاز کرد و در ماه فوریه مقام‌های اسرائیلی و سه کشور اروپایی را در جریان آن قرار داد.

 

طرحی که آکسیوس آن را گزارش داد شامل برداشتن برخی تحریم‌های ضد ایرانی در ازای توقف برخی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی بود.

 

یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی به آکسیوس گفت ایرانی‌ها از رایزنی‌های آمریکا در خصوص این طرح مطلع هستند اما تا کنون این ایده را رد کرده‌اند.

 

سه مقام صهیونیستی و دیپلمات‌های غربی گفته‌اند: «ایرانی‌ها تا کنون طرح جدید را رد کرده و گفته‌اند که چنین طرح‌هایی قبلاً هم کارساز نبوده‌اند و آنها توافقی را که محتویات آن به هر نحوی کمتر از توافق ۲۰۱۵ باشد نمی‌خواهند.»

 

«کوین هرن»، رئیس کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان که فراکسیونی از اعضای محافظه‌کار مجلس نمایندگان است در گفت‌وگو با فری‌بیکن گفت که هدف از معرفی ۶ طرح مذکور هشداری به کاخ سفید است مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان «تلاش‌های دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق با ایران را فراموش نکرده‌اند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------