چگونه تناسب اندام می تواند اعتماد به نفس را بهبود بخشد؟



تاثیر اعتماد به نفس بر تناسب اندام, اعتماد به نفس در چاقی, چاقی و کاهش اعتماد بنفس

تاثیر تناسب اندام در اعتماد به نفس

 

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس 

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس به قدری زیاد است که شاید باورش برایتان سخت باشد. از یک سو تناسب اندام باعث بهبود اعتماد به نفس به خصوص در روابط اجتماعی می شود و از سویی دیگر داشتن اعتماد به نفس برای رسیدن به تناسب اندام شما را یاری می نماید.

در جوامع امروزی به خصوص زندگی شهر نشینی ، با کاهش فعالیت جسمی ، چاقی و افزایش وزن یکی از خطراتی است که سلامت و تناسب اندام  و اعتماد به نفس را تهدید می کند. در یک جمله کوتاه درباره رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس میتواند گفت : تناسب اندام و اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی با هم دارند. 

 

براساس تحقیقات انجام شده عدم داشتن تناسب اندام تاثیر منفی بر اعتماد به نفس می گذارد. تناسب اندام به شرایطی گفته میشود که بدن فرد فاقد چربی اضافی یا دارای حداقل چربی ممکن باشد. حفظ تناسب اندام علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری باعث بهبود عملکرد بدن و سلامت اعضای داخلی خواهد شد.

 

بسیاری از افراد چاق در ناخودآگاه خودشان میدانند که فرم طبیعی بدنشان به هم ریخته و زشت شده است و احساس میکنند دیگران با خصومت یا اهانت به آنها نگاه میکنند. 

افرادی که درگیر چاقی مفرط هستند به صورت مکرر با جملاتی از قبیل: سایز شما را نداریم، تو جوان مرگ می شوی، تو بدهیکلی، روبرو میشوند که به مرور اعتماد به نفسشان را سرکوب کرده و آن ها را مستعد افسردگی میکند. 

 

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس

از آنجا که رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس یک ارتباط دو جانبه است ، بهبود هر کدام میتواند منجر به تقویت دیگری شود. فردی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، رسیدن به تناسب اندام برایش راحت تر خواهد بود و با دنبال کردن متدهای مناسب ورزشی و رژیم غذایی به تناسب اندام مورد نظرش خواهد رسید ولی نداشتن اعتماد به نفس ، مسیر رسیدن به تناسب اندام را از نظر روحی برای فرد سخت تر میکند. 

 

فردی که اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به تناسب اندام را داشته باشد به راحتی میتواند سختی های رعایت رژیم غذایی مناسب ، کاهش کالری دریافتی و انجام تمرینات ورزشی منطقی و روزانه را تحمل کند و ازین روند لذت ببرد. 

انتخاب نوع ورزش باید متناسب با علایق و روحیات شما باشد تا تبدیل به فعالیتی لذت بخش در مسیر رسیدن به تناسب اندام شود.

 

کمبود وزن یا چاقی مفرط هر دو میتواند منجر به عدم ضایت از فیزیک ظاهری و  کاهش اعتماد به نفس شود. افرادی که از اضافه وزن یا چاقی مفرط رنج می برند با کاهش وزن میتوانند اعتماد به نفس  بیشتری را تجربه کنند.

از سویی دیگر در این مسیر احساس شادی ، تعریف از خود ، تعریف دیگران از شما ، داشتن انگیزه و فعالیت مفید روزانه منجر می شود که بهتر بتوانید سیر لاغری و کاهش وزن خودتان را پیش ببرید. 

 

افراد مختلف ، انگیزه های متفاوتی برای کاهش وزن دارند. برخی با اهداف سلامتی و برخی برای تناسب اندام و جذابیت ظاهری سعی در لاغر کردن خود دارند. 

افراد چاق عموما احساس خوبی نسبت به خودشان ندارند ، از سویی دیگر افرادی که ظاهری متناسب و جذاب تر دارند بیشتر در ارتباطات خانوادگی و دوستانه مورد تایید و تشویق اطرافیان قرار می گیرند که خود این رفتارها باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می شود. 

 

برعکس افراد چاق اغلب در معرض انتقاد قرار می گیرند و جملات آزار دهنده ای که می شنوند ، اعتماد به نفس آن ها را تخریب می کند. 

براساس مطالعات انجام شده ، افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند به صورت ناخودآگاه بیشتر غذا میخورند ، اراده ورزش و کاهش وزن جدی ندارند و مکانیسم دفاعیشان ضعیف است. بنابراین رسیدن به تناسب اندام نیازمند اعتماد به نفس ، افکار مثبت و برنامه ریزی درست ذهن ناخودآگاه است.

 

رابطه تناسب اندام و اعتماد به نفس, تاثیر اعتماد به نفس در لاغری, داشتن اعتماد به نفس برای رسیدن به تناسب اندام

تاثیر اعتماد به نفس بر تناسب اندام 

 

تاثیر اعتماد به نفس بر تناسب اندام

نظرسنجی  انجام شده روی افراد چاق به خصوص زنان جوان نشان میدهد که بیش از 50 درصد آنها هنگام شنا ، ورزش ، تعطیلات ، مکان های تفریح عمومی ، به دلیل وزنی که دارند ، فاقد اعتماد به نفس هستند. 

41 درصد این افراد احساس میکردند به خاطر وزنشان قضاوت می شوند. 

25 درصد آنها توهین بچه ها را شنیده بودند.

 

33 درصد افراد لاغر بر این باورند که با افراد دارای اضافه وزن ، به شکل متفاوتی رفتار میکنند.

25 درصد افرد لاغر معتقدند که افرادی دارای اضافه وزن نمیتوانند خودشان را کنترل کنند. 

به طور کلی لاغری و اعتماد به نفس به شدت با هم در ارتباطند ، برای رسیدن به تناسب اندام باید ذهنتان را به درستی برنامه ریزی کنید و با افکار مثبت به سمت کاهش وزن قدم بردارید. بدون اعتماد به نفس در مسیر کاهش وزن دچار بهانه گیری می شوید.

 

ارتباط تناسب اندام و احساس بهتر 

بررسی ها نشان میدهند زمانی که یک فرد از نظر فیزیکی احساس بهتری داشته باشد از نظر روانی هم حالش بهتر است در نتیجه بهتر میتواند چالش ها را بپذیرد و انرژی بیشتری برای غلبه بر مشکلات خواهد داشت. 

 

رضایت از فیزیک ظاهری

زمانی که ناخودآگاهمان از ظاهرمان رضایت نداشته باشد ، اعتماد به نفسمان پایین می آید و کمتر از کنار دیگران بودن احساس شادی میکنیم  و این عدم رضایت روی افکار و کارهایی که می کنیم تاثیر منفی زیادی می گذارد. 

دیدن نتیجه رژیم گرفتن و ورزش کردن باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. 

 

چاقی و کاهش اعتماد بنفس, رابطه بین فعالیت بدنی و عزت نفس, اعتماد به نفس و تناسب اندام

رضایت از ظاهر فیزیکی و افزایش اعتماد بنفس

 

افزایش قدرت جسمی و ذهنی

زمانی که ببینید بدنتان قادر است به چه دستاوردهای فوق العاده ای برسد اعتماد به نفستان بالا می رود. تناسب اندام با کمک رژیم و ورزش نشان  میدهد که پافشاری روی هدف چه نتیجه شیرینی به همراه دارد.

هر روزی که ورزش میکنید بدنتان نسبت به روز قبل قوی تر می شود و میتوانید نتیجه تلاشتان را بلافاصله ببینید. 

 

شما در طول تمرینات متوجه خواهید شد که هر هفته میتوانید وزنه های سنگین تری بزنید و حرکات سخت تری را با مهارت بیشتر انجام دهید و کم کم احساس میکنید از نظر جسمی قادر به انجام هر کاری هستید. 

 

در مسیر رسیدن به تناسب اندام شما هر روز و هر هفته در حال کسب موفیت های کوچک هستید که به شما حس خوشایند رسیدن به کمال را میدهد و هر بار که موفقیت جدیدی به دست می آورید حس خوبی را تجربه میکنید که اعتماد به نفستان را افزایش میدهد. 

 

افزایش بهره وری روحی و جسمی

ورزش  با تقویت جریان خون مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به مغز رسانده و مغز را تقویت میکند. بعد از ورزش میتوانید بهتر تمرکز کنید ، بهتر فکر کنید ، هوشیارتر می شوید و بهتر میتوانید وظایفتان را انجام دهید. 

به طور کلی نشاط و تمرکز افراد بعد از ورزش افزایش پیدا میکند و از نظر ذهنی شما را آماده فعالیت های روزانه میکند. 

 

از سوی دیگر ترشح هورموهای دوپامین و اندورفین در مغز باعث ایجاد احساس خوب برای فرد می شود و هورمون های استرس مثل کورتیزول و آدرنالین را خنثی میکند در نتیجه میتوانید آرامش بیشتری را تجربه کنید و راحت تر روی وظایفتان تمرکز کنید.

 

چاقی و کاهش اعتماد بنفس, رابطه بین فعالیت بدنی و عزت نفس, اعتماد به نفس و تناسب اندام

داشتن اندام متناسب و افزایش اعتماد به نفس

 

چطور برای رسیدن به لاغری اعتماد به نفسمان را بالا ببریم

مهم ترین و اصلی ترین مانع برای رسیدن به تناسب اندام ، افکار منفی است. افکار منفی مانع از رسیدن شما به اهدافتان می شود بنابراین قبل از هر کاری باید افکار منفی را کنار بگذارید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

به جای استفاده از جملات منفی از جملات مثبت استفاده کنید. 

 

به جای این که بگویید نمیتوانم این کار را انجام دهد ، بگویید : می توانم این کار را انجام دهم.

 

به جای این که بگویید : وقت کافی برای ورزش ندارم ، بگویید : وقت کافی برای ورزش پیدا میکنم حتی اگر 10 دقیقه پیاده روی روزانه باشد. 

 

اجازه ندهید تجربیات تلخ گذشته ، اعتماد به نفستان را از بین ببرد و همیشه از آن تجربیات به عنوان انگیزه برای کاهش وزن استفاده کنید تا خوش اندام تر شوید. 

برای این که بیشتر انگیزه بگیرید ، دفترچه ای تهیه کنید و روند موفقیت خودتان را در آن ثبت کنید تا متوجه کاهش سایز و کاهش وزنتان در طول مسیر بشوید. 

 

مشاهده کم شدن اعداد که هر ماه اتفاق می افتد احساس فوق العاده ای به شما میدهد و انگیزه تان برای ادامه مسیر را دوچندان میکند.

هر  روز خودتان را در آینه ببینید و به تلاش خودتان آفرین بگویید و از کاهش سایزتان لذت ببرید. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------