برای مهاجرت چقدر پول لازم است؟



هزینه مهاجرت به کشورهای مختلف

 

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که رویای مهاجرت و سفر به خارج از کشور را دارید، حتماً تا به حال به میزان هزینه‌هایی که برای رفتن به آن‌ نیاز دارید را بررسی کرده‌اید. لازم است پیش از شروع، در ابتدا یک فهرست از هزینه‌ها فراهم آورده که تمامی هزینه‌ها را از حمل و نقل و بیمه وسایل گرفته تا پرداخت هزینه پرواز و تهیه ویزا را پوشش دهد. چنانچه زمان و حوصله انجام این کار را ندارید در ادامه همراه باشید.

 

هزینه ‌های مهاجرت شامل چه مواردی می‌شود؟

۱. ارسال وسایل

گاهی ممکن است افراد بخواهند در هنگام مهاجرت برخی از وسایل خود را همراه داشته باشند. این وسایل از چند جعبه کوچک و بزرگ گرفته تا محتویات یک خانه سه خوابه می‌تواند متفاوت باشد! بسیاری ترجیح می‌دهند تنها با برداشتن یک کوله پشتی به این هزینه‌ها پایان دهند؛ اما به ندرت پیش می‌آید که فردی کاملاً با دست خالی راهی سفر شود. ۵ نکته کلیدی که تعیین می‌کند هزینه حمل و نقل چقدر است عبارتند از:

 

نوع حمل و نقل (بار دریایی، هوایی، زمینی)

حجم یا وزن بار

مسافت

هزینه‌های گمرکی

زمان (فصل اوج سفر)

هزینه تخمینی: بسته به متغیرهای بالا، به طور میانگین از ۱۰۰۰ پوند تا ۵۰۰۰ پوند

 

۲. بسته‌بندی و باز کردن

حمل ونقل بین‌المللی و بسته‌بندی یکی از مواردی است که برخی از شرکت‌های ترابری آن را برعهده می‌گیرند. البته ناگفته نماند که گاهی خود افراد نیز می‌توانند مسئولیت بسته‌بندی و همچنین باز کردن وسایلی که به صورت پکیج درآمده‌اند را برعهده گیرند؛ اما در برخی موارد این کار امکان‌پذیر نیست و با ریسک بسیاری همراه است.

 

هزینه تخمینی: هزینه خدمات حرفه‌ای بسته‌بندی/باز کردن و بارگیری/تخلیه معمولاً از حدود ۱۰۰ پوند برای نصف یک کانتینر ۲۰ فوتی (۱۵ مترمکعب) شروع می‌شود.

 

۳. بیمه ترابری

اگر افراد ریسک‌پذیر باشند، بدیهی است که بیمه جزو هزینه‌ها‌یی است که می‌توانند آن را دور بزنند؛ اما این مسئله توصیه نمی‌شود و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و همچنین استرس شدیدی به همراه داشته باشد. لغزش و سر خوردن وسایل، بسته‌بندی نادرست و...؛ ممکن است سبب شکستن و خراب شدن وسایل و حتی از بین رفتن کامل آن‌ها شود. لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌های حمل و نقل پوشش بیمه را تا حدی بر روی پکیج خدمات خود دارند؛ اما برای پوشش بیشتر لازم است تا افراد خود هزینه مازاد را بپردازند.

 

هزینه تخمینی: قیمت‌ بر اساس ارزش پول کالای مورد حمل است، نه حجم یا وزن آن. اکثر بیمه‌نامه‌ها معمولاً بین ۰/۶٪ تا ۴٪ از کل ارزش اظهار شده کالا هزینه دارند.

 

۴. انتقال پول به خارج از کشور

خوشبختانه، در دنیای مدرن افراد مجبور نیستند یک کانتینر پر از پول نقد همراه خود داشته باشند؛ در عوض می‌توان همه آن‌ها را به صورت الکترونیکی منتقل کرد؛ اما گفتنی است که انتقال پول در سطح بین‌المللی هزینه دارد. بهتر است برای این کار افراد، به دنبال یک سرویس انتقال پولی باشند، که کارمزد پایینی دریافت می‌کنند.

 

۵. خرید ملک

یکی از لازمه‌های زندگی در خارج از کشور این است که جایی برای زندگی در کشور جدید پیدا کنید، بنابراین هزینه خرید (یا اجاره) خانه یکی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر برای مهاجرت است و نباید آن را نادیده گرفت. بنابراین بهتر است پیش از مهاجرت به کشور مورد نظر در مورد بهترین محله‌ها تحقیق کرده و برای تخمین این هزینه صحبت با کارشناسان مشغول در انجمن‌های مهاجرتی مثل النورا فراموش نشود! گفتنی است که املاک محلی نیز می‌توانند در پیدا کردن جای مناسب به افراد کمک کنند، اما بدیهی است که خدمات آن‌ها با هزینه‌ همراه است.

 

هزینه تخمینی: تلاش برای تخمین هزینه یک خانه در سراسر جهان امکان‌پذیر نیست چرا که متغیرهای بسیاری وجود دارد.

 

۶. پرداخت عوارض گمرکی

حقوق گمرکی یا عوارض گمرکی در واقع مالیاتی است که دولت برای پشتیبانی از کالاهایی که از مرز رد می‌شوند در نظر می‌گیرد. نرخ حقوق گمرکی بین کشورهای مختلف متفاوت است و به ندرت در توسط شرکت‌های حمل‌ونقل پوشش داده می‌شود. خوشبختانه، اکثر کشورها برای افرادی که کالاهای خانگی مستعمل را برای استفاده شخصی وارد می‌کنند، سیاست‌های معاف از عوارض گمرکی دارند.

 

هزینه تخمینی: نرخ این دسته از مالیات‌ها می‌تواند از ۰٪ تا ۱۰۰٪ ارزش خریداری شده یک کالا، بسته به اینکه کالا چیست و کجا می‌رود، متغیر باشد. اما با این حال میانگین جهانی برای عوارض گمرکی تنها ۲/۵۹٪ است.

 

۷. گرفتن ویزا

 

هزینه ‌های مهاجرت شامل چه مواردی می‌شود

 

علاوه بر رد کردن وسایل و رساندن آن‌ها به مقصد، افراد نیز باید جواز ورود داشته باشند. هر کشوری دارای شرایط خاصی برای انواع ویزا است، بنابراین قبل از ورود به مسیر مهاجرت و قدم برداشتن برای این امر، متقاضیان باید مطمئن شوند که می‌توانند آنها را برآورده کنند. بدیهی است که معافیت ویزا بین برخی کشورها وجود دارد؛ اما بیشتر این معافیت‌ها فقط برای مهاجرت موقت است نه مهاجرت‌های دائمی.

 

هزینه تخمینی: هزینه‌های ویزا بسته به مقصد و نوع ویزا متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه‌ رایج‌ترین ویزای آمریکا مبتنی بر اشتغال حدود ۴۵۰ پوند اما همین ویزا در استرالیا حدودا ۲۱۰۰ پوند هزینه دارد.

 

۸. رزرو پرواز

حرکت به یک کشور جدید می‌تواند شامل یک پرواز و حتی گاهی بیش از یک پرواز باشد. برخی افراد تمایل دارند قبل از تصمیم‌گیری برای نقل مکان دائمی به یک کشور، یک یا دو بازدید از کشور مورد نظر داشته باشند تا بتوانند همه‌ی جوانب را در نظر بگیرند. گاهی برای ویزاهای مبتنی بر اشتغال نیاز است تا متقاضی در یک مصاحبه در کشور مقصد شرکت کند. رفتن به این کشورها با هر هدفی که باشد باید با رزرو پرواز همراه باشد.

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به کشورهای مختلف

همانطور که در قسمت‌های بالا اشاره شد برای حداقل هزینه برای مهاجرت باید معیارها و ملاک‌های مختلف را در نظر گرفت و نمی‌توان یک عدد خاص را به یک مقصد اختصاص داد؛ اما در ادامه به طور میانگین به حداقل هزینه مهاجرت در کشورهای کانادا، فرانسه، یونان، اسپانیا و پرتغال اشاره می‌شود.

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به کانادا

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به کانادا

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به فرانسه

حداقل هزینه برای یک خانواده چهار نفره ماهانه ۳,۴۹۴ دلار بدون اجاره است. هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره ۹۸۳/۴ دلار تخمین زده می‌شود. هزینه زندگی در فرانسه به طور متوسط ۴/۳ درصد و اجاره بها به طور متوسط ۴۷/۱ درصد کمتر از ایالات متحده است.

 

اقامت فرانسه

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به یونان

بدون پرداخت اجاره بها، متوسط هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در یونان حدود ۶۰۰ یورو در ماه است. این مبلغ برای دانشجویان به ۵۰۰ یورو در ماه می‌رسد. این در حالی است که یک خانواده چهار نفره ممکن است به هزینه‌ای معادل ۲۰۰۰ یورو در ماه نیاز داشته باشد.

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به اسپانیا

برای زندگی راحت در یکی از شهرهای بزرگ اسپانیا به ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو در ماه نیاز است. با این حال، حداقل هزینه برای مهاجرت به اسپانیا در یک شهر کوچکتر، ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ یورو است.

 

حداقل هزینه برای مهاجرت به پرتغال

میانگین هزینه‌های ماهانه زندگی یک زوج در لیسبون حدود ۲۵۰۰ دلار است؛ اما این مبلغ در شهرهای کوچکتر، به ۲۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد! اجاره یک آپارتمان یک خوابه بسته منطقه‌ای که در آن واقع شده بین ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو در ماه خواهد بود. همچنین خرید املاک و مستغلات در پرتغال نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

 

کلام پایانی

حداقل هزینه برای مهاجرت تا حد زیادی به انتخاب‌های شما نیاز دارد. چنانچه می‌خواهید هزینه‌های خود را به صورت دقیق برآورد کنید، می‌توانید با کارشناسان حرفه و کاربلد النورا تماس حاصل کنید و وقت مشاوره رایگان رزرو کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت النورا مراجعه کنید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024