ضرغامی: گردشگر نجس نیست/ خادم مسجد گردشگران خارجی را از مسجد پرت کرده بیرون و گفته شما نجس هستید



ضرغامی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر این که رونق گردشگری موجب افزایش اشتغال می‌شود، گفت: فهم درستی از گردشگری در کشور ما وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی، امروز، چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در محوطه نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های سفرش به اردبیل اظهار داشت: گفتند من در اردبیل چلوکباب خوردم، من اصلا چلوکباب نخوردم، در سفرهای استانی در وَن می‌نشینیم در وَن ساندویچ و نوشابه می‌خوریم و جلسه می‌گذاریم.

 

ضرغامی با تاکید بر این که باید اول در نگاه مسئولان به گردشگر تحول ایجاد کرد، توضیح داد: در مساجد را باز کنید تا گردشگران بتوانند نماز بخوانند. گردشگر خارجی سرویس بهداشتی ندارد و متاسفانه خادم مسجد این افراد را از مسجد پرت کرده بیرون و گفته شما نجس هستید! در حالی که گردشگر نجس نیست و پاک است.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در دوره جدید مجموعه استان‌هایی به عنوان پایتخت گردشگری فعال شده‌اند و در حوزه گردشگری ماموریت روشنی در رابطه با این استان‌ها تعریف شده است که آخرین موردش درباره یزد است. آقای فاطمی استاندارد محترم یزد در جلسه مشترک دولت و مجلس گزارشی اعلام کردند. هدف ما از برگزاری برنامه های این چنینی که از مازندران و اردبیل و یزد شروع شد، معرفی مناسب کشور به عنوان ظرفیت گردشگری است. هدف دیگر همراه کردن دستگاه و سازمان های مختلف به ویژه در استان‌هاست که امکانات مناسب را برای گردشگری فراهم کنند. 

 

وی با تاکید بر این که فهم درستی از گردشگری در کشور ما وجود ندارد، اظهار داشت: در اردبیل نشست پایتخت گردشگری را برگزار می کنیم. روحانی سرشناسی سخنرانی می کند و می پرسد چرا وزارت گردشگری این قدر شلوغ کرده است؟ ما مشکل اشتغال داریم و کاش وزیر کار به جای وزیر گردشگری می آمد. ایشان فکر می کند شغل و اشتغال چیزی است در کیف و خورجین وزیر راه قرار گرفته و او می تواند هزار شغل به مردم بدهد. در حالی که ما معتقدیم وقتی گردشگری رونق بگیرد اولین تاثیرش اشتغال است. 

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این که برای تحول در گردشگری اول باید نگاه مسئولان را متحول کنیم توضیح داد: اول باید بعضی‌ها را توجیه کنیم. روحانیون باید درب مساجد را باز بگذارند تا گردشگران بتوانند در جاده ها از سرویس بهداشتی استفاده کنند. آنها نباید فقط خطبه بخوانند و انتقاد کنند. ۸۷۰ مسجد و حدود ۴۸۰ بقاع متبرکه داریم که در مسیر گردشگران هستند. مساله من به عنوان وزیر گردشگری باز بودن در مسجد است. مردمی که می‌خواهند نماز بخوانند و از سرویس بهداشتی استفاده کنند نباید با در بسته مواجه شوند. 

 

وی با تاکید بر این که در گردشگری نیاز به یک تحول فکری داریم، گفت: ما زحمت می کشیم که چهار نفر گردشگرمان زیاد شود، بعد سرویس بهداشتی برایشان نداریم. گردشگران یک جا که می روند اخراج شان می کنند. 

 

ضرغامی افزود: در این دو سال اقدامات زیادی برای تحول فکری و زیرساخت و مشکلات قانونی انجام شده است. گردشگری در کشور ما باید تکانی بخورد و پایدار بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------