تکلیف کلاس‌های بدون معلم ابتدایی مشخص شد/ مدارس دخترانه «محرم‌سازی» می‌شود



کلاس های بدون معلم،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش گفت: چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، متأسفانه تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

به گزارش مهر، رضا مراد صحرایی امروز چهارشنبه در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کلاس‌های درس بدون معلم است؛ گفت: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است، این موضوع طبیعی است، درسال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم.

 

صحرایی ابراز امیدواری کرد که آزمون استخدامی سال آینده امسال برگزار شود تا مشکل کلاس بدون معلم را نداشته باشیم.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، متأسفانه تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

 

صحرایی در پاسخ به این سوال که آئین‌نامه ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت که توسط رئیس جمهور اعلام شد، چه زمانی تدوین می‌شود گفت: یک ستاد در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود دو سال قبل با عنوان ستاد راهبری سند تحول بنیادین تصویب شده است که ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور است و به زودی درباره جلسه آن درباره طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار کلیدی مدرسه قوی ایران قوی آغاز شد؛ گفت: امروز شاهد برگزاری مراسم یادبود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در ۳۶ هزار مدرسه کشور توسط سازمان بسیج دانش آموزی بودیم.

 

وی افزود: شهدا خصوصاً شهدای دانش‌آموز مایه اصلی قدرت امروز کشور هستند و قدرتی و اثرگذاری امروز ما در منطقه و اینکه دشمن جرئت تعرض به خاک کشور را ندارد، حاصل خون پاک شهدا بویژه شهدای دانش‌آموز است. با این شهدای معصوم بسیاری از غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.

 

صحرایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۴۰ ویژگی برای دانش آموز تراز انقلاب اسلامی آمده است؛ گفت: همه این ویژگی‌ها در شهدای دانش آموز وجود دارد و از دانش آموزان می‌خواهیم که این ویژگی‌ها را در رفتار شهدای دانش آموز ببینند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دره سنی ۱۴ تا ۱۸ سال داشتیم که حتی سن برخی هم کمتر از این عدد بود که آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

 

صحرایی درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی محور همه برنامه‌های آموزش و پرورش است ساختن فضای آموزشی با کیفیت در سراسر کشور، تأمین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، اعطای کتب درسی رایگان یا توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور از جمله اقداماتی است که در جهت تحقق عدالت آموزشی انجام شده است.

 

رویکرد آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب تعلیمی و تربیتی است/ مدارس دخترانه باید محرم‌سازی شود

«اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد لایحه عفاف و حجاب و اجرای آن در مدارس کشور، با بیان اینکه در این خصوص هنوز چیزی به آموزش و پرورش ابلاغ نشده و پس از ابلاغ می‌توان در خصوص جزئیاتش توضیح داد، گفت: رویکرد آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب، تعلیمی و تربیتی است؛ در این بخش ما با ایجاد جلسات گفت و گو و پرسش و پاسخ و بیان دیدگاه‌ها و استفاده از کارشناسان به ویژه برای اولیا، موضوع را دنبال می‌کنیم. 

 

باقرزاده تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارزش حجاب و غیرت و عفت را کاملا درک کنند همچنین والدین بتوانند این ارزش را به خوبی به فرزندان خود انتقال دهند. 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزودن مفاهیم آموزشی در حیطه عفاف و حجاب به محتواهای درسی نیز اظهار کرد: این مفاهیم وجود دارد و در این زمینه در متون آموزشی چیزی کم نداریم. در دروس دینی و هدیه‌های آسمانی، دروس قرآن و مفاهیم قرآنی حتی در تاریخ و ادبیات به کرات متونی آموزشی با موضوع عفاف و حجاب داریم. 

 

باقرزاده توضیح داد: نکته حجاب، بحث و گفت و گو و پذیرش و درونی‌سازی این موضوع است. این پذیرش و درونی‌سازی نکته‌ای کلیدی دارد؛ اینکه بچه‌ها از کسی که او را دوست دارند و نسبت به او احساس محبت دارند، تبعیت می‌کنند. 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بنابراین معلمان و خانواده‌ها کلید درونی‌سازی عفاف و حجاب هستند. مادری که حجاب برای او ارزش محسوب می‌شود و خودش به این امر واقف است و توجه دارد یا معلم عزیزی که حجاب دارد، وقتی به دانش آموزان خود محبت می‌ورزد، به طور طبیعی امر مقدس حجاب و عفاف در دانش آموز درونی‌سازی می‌شود. 

 

او در ادامه گفت: لذا ما متون آموزشی در این حیطه کم نداریم، اما احساس رضایت و معرفت است که به دانش آموزان ما هویت می‌بخشد تا بپذیرند که هویت آنها اینگونه است و باید با حجاب در جامعه ظاهر شوند. 

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما باید کمک کنیم مدارس دخترانه محرم‌سازی شود. این امر هم در کلاس هم در محوطه بیرونی باید صورت بگیرد. زمانی که دانش آموزان دختر ما در مدرسه احساس راحتی کنند، طبیعتا در بیرون از مدرسه نیز حجاب را رعایت می‌کنند. 

 

باقرزاده در ادامه عنوان کرد: هم اکنون مدارس برای محرم‌سازی تلاش‌هایی می‌کنند. برخی مدارس بودجه‌ای دارند و خودشان این کار را انجام می‌دهند، ولی ما نیز از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواسته‌ایم نقشه مدارس جدید را به صورتی طراحی کند که قابل محرم‌سازی باشد. 

 

او در پایان تاکید کرد: برخی مدارس ویژگی‌هایی دارند و مثلا در بین دو ساختمان قرار گرفته‌اند و به صورت محوطه‌ای بین دو فضا طراحی شده‌اند و می‌توانند محرم‌سازی شوند. طراحی نقشه مدارس می‌تواند به شکلی طراحی شود که در جهت محرم‌سازی برای دختران آماده‌سازی شود.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------