آنچه از طراحی سایت با رعایت اصول سئو باید بدانید



در این مقاله قصد داریم در مورد اساسی‌ترین و مهم‌ترین نکات طراحی سایت، که از دید کارفرما پنهان می‌ماند صحبت کنیم.

 

طراحی سایت با رعایت اصول سئو,اساسی‌ترین و مهم‌ترین نکات طراحی سایت,مهم‌ترین نکات طراحی سایت

آنچه از طراحی سایت با رعایت اصول سئو باید بدانی

 

پس اگر قصد طراحی وب سایت برای کسب و کار خود دارید، قبل از عقد قرارداد و شروع طراحی، حتما به این نکات توجه داشته باشید.

 

طراحی سایت با رعایت اصول سئو یعنی چه؟

بسیاری از کارفرمایان با حوزه آی تی و بخش فنی آشنایی ندارند و یا سطح اطلاعاتشان در این حوزه به اندازه‌ای نیست که یک سایت طراحی شده خوب از بد را تشخیص دهند. به همین منظور برای آگاه کردن شما، ما سعی کردیم در این مقاله به اساسی‌ترین نکات طراحی سایت اشاره کنیم.

 

بعد از طراحی و تحویل سایت، اولین کاری که باید انجام دهید، سئوی سایت می‌باشد. فعالیت‌های سئو موجب دیده شدن سایت و صفحات مختلف سایت شما در نتایج گوگل می‌شود.

 

در خصوص قیمت و هزینه سئو می توانید با کارشناسان وب داران با شماره 02188278745 و یا 09120532559 تماس حاصل نمایید.

 

اما این دیده شدن در گوگل چه زمانی رخ می‌دهد، زمانی که طراح سایت شما علاوه بر برنامه نویسی و کد نویسی، از سئو (SEO) هم با خبر باشد. یعنی بر نامه نویس می‌بایست سایت شما را با رعایت تمام نکات سئوی سایت طراحی کند.

 

شاید تا اینجا مفهوم سئو هنوز برای شما جا نیافتاده باشد. پس قبل از هر چیزی سئو را تعریف کنیم.

 

سئو در واقع بهینه کردن سایت برای موتورهای جست و جو از جمله موتور جست و جوی گوگل است.

 

یعنی طراح سایت می‌بایست، سایت شما را به گونه‌ای طراحی کند که به گوگل اجازه بدهد صفحات طراحی شده را ایندکس و رتبه بندی کند.

 

نکات مهم سئو که طراح سایت شما باید آنها را رعایت کند.

رعایت h1 در تیتر و عنوان صفحات: طراح سایت باید عنوان صفحات شما را به گونه‌ای طراحی کند که به صورت پیش فرض بر روی h1 قرار گیرد.

 

نکات طراحی سایت,طراحی سایت, رعایت اصول سئو

نکات مهم سئو که طراح سایت شما باید آنها را رعایت کند.

 

رعایت تگ کلمات کلیدی: 

کلمات کلیدی شما به گوگل می‌فهماند که موضوع صفحه منتشر شده شما حول چه موضوعاتی هست تا با توجه به آن کلمات کلیدی در نتایج گوگل حضور پیدا کنید.

 

رعایت تگ دسکریپشن: 

دسکریپشن در هر صفحه از سایت الزامی‌ست. این بخش در نتایج گوگل و زیر عنوان‌ها نمایش داده می‌شود. کاربرانی که در گوگل جست و جو انجام می‌دهند با مطالعه این بخش، تصمیم می‌گیرند که بر روی سایت شما کلیک کنند یا خیر. اگر این بخش توسط برنامه نویس و یا طراح سایت شما طراحی نشده باشد، گوگل به صورت پیش فرض از محتوای تولید شده شما بخشی را به کاربران نمایش می‌دهد که ممکن است این انتخاب گوگل خوشایند شما و کاربران نباشد و احتمال کلیک شما کم شود.

 

رعایت تگ برچسب:

 یکی از بخش‌های مهم و حساس طراحی و اجرای تگ برچسب‌ها در هر سایتی می‌باشد.

فکر کنید که طراح سایت، برای شما یک سایت فروشگاهی طراحی کرده باشد. شما انواع محصولات الکترونیکی برای فروش دارید. حال یکی از دسته‌بندی های شما پرینتر خواهد بود.

 

شما نمی‌توانید برای پرینتر ال جی، پرینتر ال جی سیاه و سفید، پرینتر سامسونگ و صدها نوع پرینتر دیگر دسته بندی مجزا ایجاد کرد. به همین منظور از تگ برچسب برای دسترسی و ارتباط دادن محصولات مشابه استفاده می‌شود. اگر کاربری یکی از پرینترهای ال جی فروشگاه شما را مشاهده کرد، از بخش تگ برچسب، با کلیک بر روی تگ بر چسب پرینتر ال جی، می‌تواند به همه مدل‌های پرینتر ال جی دسترسی داشته باشد.

 

طراحی فوتر و در اولویت قرار دادن لینک‌های دسترسی سایت: حتما شما صفحاتی مانند تماس با ما، درباره ما، قوانین سایت، وبلاگ و ... خواهید داشت. این صفحات از لحاظ ارزش اولویت کمتری با صفحات اصلی شما مانند محصولات، ثبت نام و ... دارد به همین خاطر نباید این لینک‌ها در هدر سایت مشاهده شوند تا از طریق گوگل اعتبار بالاتری نسبت به محصولات و فروشگاه شما بگیرند. به همین خاطر این لینک‌ها می‌بایست به صورت شکلی و مرتب در بخش فوتر شما طراحی و قرار داده شوند.

 

طراحی بخشی از فوتر برای نمایش مجوزها: اگر یک سایت فروشگاهی باشید، و پرداخت الکترونیکی در سایت شما اتفاق می‌افتد، دریافت نماد اعتماد الکترونیک و مجوزهای دیگری از الزامات خواهد بود. به همین منظور، طراح سایت باید در فوتر سایت بخشی را برای قرار دادن این مجوزها در نظر بگیرد.

 

طراحی ادیتور مناسب در بخش پیشخوان و پنل ادمین: ممکن است در مقالات و محصولات و یا هر جای دیگری از سایت خود، به یک سایت خارجی لینک بدهید. از آنجا که لینک‌های خارجی می‌بایست نوفالو قرار داده شوند، حتما باید این مورد در طراحی سایت لحاظ شود.

 

لینک‌های داخل سایت از لحاظ سئو "فالو و نوفالو" خواهند بود. لینک‌های فالو توسط گوگل دنبال خواهند شد و ممکن است دنبال کردن بعضی از لینک‌ها به اعتبار سایت شما لطمه وارد کند. پس بهتر است که طراح سایت حتما در بخش ادیتور به این نکته توجه داشته باشد.

 

اگر در بخش‌هایی از سایت شما به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، آپارات و ... لینک داده شده است، آن را بررسی کنید ه لینک‌های این بخش هم نوفالو شده باشند.

 

نحوه قرارداد و همکاری با طراح سایت چگونه باید باشد؟

عدم شفاف سازی و نبود قرارداد درست و رسمی، ممکن است بین طراح سایت و کارفرما مشکل بوجود آورد. به همین خاطر قبل از شروع همکاری و سپردن سایت به طراح سایت حتما به این نکات توجه داشته باشید.

 

سعی کنید لیستی از تمام مواردی که در سایت خود به آن نیاز دارید تهیه کنید. طوری که بعد از تحویل سایت همه موارد مورد نیاز شما در آن گنجانده شده باشد. به فرض مثال اگر در سایت به یک سرویس تیکتینگ نیاز دارید، آن را از قبل مشخص و واضح توضیح دهید و در قرارداد تمام این موارد را پیوست کنید.

 

رعایت اصول سئو,طراحی و تحویل سایت,قیمت و هزینه سئو

نحوه قرارداد و همکاری با طراح سایت چگونه باید باشد؟

 

این کار موجب می‌شود تا در آینده به ازای هر مورد جدید، هزینه‌های جدید پرداخت نکنید. همچنین این روند کار طراح سایت شما را هم راحت‌تر خواهد کرد. اگر در وسط کار، ایده جدیدی به ذهن شما برسد، ممکن است برنامه نویس مجبور شود که کل فرایند طراحی را از نو برنامه نویسی کند. این کار علاوه بر اختلال در کار طراح سایت، زمان تحویل را هم به تاخیر خواهد انداخت.

 

در مورد پشتیبانی و مدت زمان آن با طراح سایت خود صحبت کنید.

و در پایان تمام صحبت‌های انجام شده را به صورت کتبی در قرارداد ذکر کنید و بابت تاخیر در زمان تحویل، جریمه بابت تاخیر در نظر بگیرید.

 

امیدواریم که در این مطلب توانسته باشیم بخشی از مهمترین نکات طراحی سایت را به شما آموخته باشیم.

 

جهت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان وب داران با شماره 02188278745 و یا 09120532559 تماس حاصل نمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024