10 مورد از تکنیک های شرکت های تبلیغاتی کدام اند؟



امروزه تمام بیزنس ها  برای اطلاع رسانی به مشتریان از محصول، افزایش فروش، به دست آوردن ارزش بازار و کسب شهرت و برند شدن در صنعت، نیاز به تبلیغات محصولاتشان دارند. هر کسب‌ وکاری پول زیادی را برای تبلیغات محصولات خود صرف می‌کند، اما پولی که صرف می‌شود تنها زمانی به موفقیت منجر می‌شود که از بهترین تکنیک‌های تبلیغاتی برای محصول استفاده شود.

 

10 مورد از تکنیک های شرکت های تبلیغاتی کدام اند

10 مورد از تکنیک های شرکت های تبلیغاتی

 

بنابراین در اینجا ده تا از تکنیک های بسیار رایج و پرکاربردی که توسط شرکت های تبلیغاتی بزرگ برای دستیابی به نتایج دلخواه استفاده می شود، را برایتان به اشتراک گذاشته ایم. این تکنیک ها در انواع مدل های تبلیغاتی مانند تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی رادیو، تیزرهای تبلیغاتی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بیلبوردها تبلیغاتی، طراحی و پوسترهای تبلیغاتی شهری، تیزرهای انیمیشنی و موشن گرافیک و... کاربرد دارد.

 

1 – شناخت نیازهای عاطفی مردم

درخواست عاطفی، این تکنیک تبلیغات با کمک دو عامل نیاز مصرف کنندگان و عامل ترس انجام می شود.

 

رایج ترین درخواست های مورد نیاز مصرف کنندگان عبارتند از:

نیاز به چیزی جدید، نیاز به پذیرش ، نیاز به نادیده گرفته نشدن، نیاز به تغییر چیزهای قدیمی، نیاز به امنیت، نیاز به جذاب شدن و غیره.

 

رایج ترین درخواست های تحت ترس عبارتند از:

ترس از تصادف، ترس از مرگ، ترس از اجتناب شدن، ترس از بیمار شدن، ترس از پیر شدن و غیره.

 

2 – تبلیغات رایگان 

این تکنیک شامل ارائه نمونه های محصول به صورت رایگان به مصرف کنندگان است. این مدل کارهای تبلیغاتی بیشتر در نمایشگاه ها، جشنواره های هنری، رویدادهای تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی به منظور جلب توجه مشتریان ارائه می شود.

 

3 – تبلیغات سوالی

این نوع تکنیک شامل متقاعد کردن مشتریان برای پیوستن به گروه افرادی است که این محصول را خریداری کرده‌اند و در طرف برنده قرار می‌گیرند. برای مثال در یک تبلیغ تلویزیونی یک گروهی را می بینید که از یک محصول مورد نیاز آشپزخانه استفاده می کنند و رو به بینندگان می گویند ما از این محصول استفاده می کنیم شما چه طور؟ آیا تجربه خوبی مثل ما دارید؟ نظراتتون را برای ما ارسال کنید. این مدل تبلیغات بینندگان را درگیر می کند و از آن ها می خواهد که نظرتشان را با تولید کنندگان در میان بگذارند.

 

4 - حقایق و آمار

در اینجا، تبلیغ‌کنندگان از اعداد، اثبات‌ها و مثال‌های واقعی استفاده می‌کنند تا نشان دهند محصولشان چقدر خوب کار می‌کند. برای مثال یک پودر ماشین لباس شویی 99٪ میکروب ها را از بین میبرد.

 

5 – تبلیغات بازی با کلمات

شرکت های تبلیغاتی در اینجا برای مشتریانشان  فقط با کلمات بازی می‌کنند و می‌گویند که محصولات این شرکت بهتر از رقبایشان است، اما اینکه چه قدر بهتر است و چه تفاوت هایی دارد را اشاره نمی کنند.

 

6 – تبلیغات بهینه

در این تکنیک، تبلیغ‌کنندگان نمی‌گویند که از بقیه بهترین هستند، اما انکار هم نمی‌کنند. به عنوان مثال در تبلیغات می گویند این محلول ریزش مو، ریزش مو را کاهش می دهد. در این مدل تبلیغاتی دروغ گفته نمی شود اما همه ی حقیقت را هم به مشتریان گفته نمی شود.

 

7 – استفاده از چهره های هنری و ورزشی (سلبریتی ها)

تبلیغ کنندگان از افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. افراد مشهور یا ستاره با بیان تجربیات خود از محصول، محصول را تایید می کنند. اخیراً در یک تیزر تبلیغاتی هندی جواهرات الماس، سوپراستار آمیتاب باچان و همسرش این محصول را تبلیغ کردند. یا در یک تبلیغ شامپوی آمریکایی کریستین رونالدو بازی کرد و از مردم خواست از این شامپو مصرف کنند. در تیزرهای تبلیغاتی کشورمان ایران هم خیلی از هنرمندان بازیگر و ورزشکار جلوی دوربین های شرکت های تبلیغاتی رفته اند که از مهترین آن ها می توان به علی دایی، مهران مدیری، محمدرضا گلزار، امین حیایی، نوید محمدزاده، میلاد کی مرام و... اشاره کرد.

 

8 – خانواده ایده آل

تبلیغ‌کنندگانی که از این تکنیک استفاده می‌کنند نشان می‌دهند که خانواده‌ها یا بچه‌هایی که از محصول آن‌ها استفاده می‌کنند، خانواده‌ای خوش شانس هستند. نشان دادن یک خانواده ای  دارای خانه ای مرتب و مبله، بچه های خوش اخلاق و خانواده ساده و شیرین، برای بینندگان جذاب است به عنوان مثال  یک تیزر تبلیغاتی  صابون به همه افراد خانواده نشان می دهد که از آن صابون استفاده می کنند و بنابراین همیشه در برابر میکروب ها محافظت می شوند.

 

9 – تبلیغات وطن پرستانه

این برای زمانی است که تبلیغ کنندگان می خواهند یک محصولی را که در داخل کشور تولید می شود به مردم معرفی کنند و بگویند تفاوتی با نمونه ی خارجی ندارد و بهتر است به جای انیکه ارز از کشور خارج شود از نمونه وطنی آن محصول استفاده کنند، این محصولات اگر از لحاظ کیفی با محصولات مشابه خارجی تفاوت چندانی نداشته باشد مردم ترجیح می دهند که محصولی که در کشور خودشان تولید می شود را استفاده کنند و محصول خارجی نخرند. شرکت های تبلیغاتی هم از این حس میهن پرستانه مردم استفاده می کنند و با تحت تاثیر قراردادن مخاطبانشان آن ها رو دعوت به خرید محصولات می کنند.

 

10 – تبلیغات جایگزین

این تکنیک معمولاً توسط شرکت هایی استفاده می شود که نمی توانند محصولات خود را مستقیماً تبلیغ کنند. تبلیغ‌کنندگان از تبلیغات غیرمستقیم برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنند تا مشتریان از محصول واقعی مطلع شوند.

 

اینها تکنیک های اصلی هستند که توسط تبلیغ کنندگان برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنند. برای تبلیغات آنلاین از تکنیک های مختلفی استفاده می شود مانند تبلیغات بنری وب که در آن یک بنر در صفحات وب قرار می گیرد، تبلیغات محتوایی با استفاده از محتوا برای تبلیغ آنلاین محصول، لینک دادن به تبلیغات در سایت های مختلف برای بازدید مستقیم از وب سایت محصول و غیره استفاده می شوند.

 

موسی خانزاده پور

آقای موسی خانزاده پور یکی از مدیران شرکت های تبلیغاتی

 

و در آخر این مقاله می توان به صحبت های آقای موسی خانزاده پور یکی از مدیران شرکت های تبلیغاتی بزرگ در ایران اشاره داشت که ایشان می گفتند مردم باید بتوانند تصور کنند که چگونه محصول یا خدمات شما زندگی آنها را برای بهتر شدن تغییر می دهد. تمرکزخدمات تبلیغاتی نباید روی محصول یا خدمات شما باشد. این باید به ارزشی باشد که مشتریان شما از آن کسب می کنند و اینکه چقدر به دست آوردن آن برای آنها آسان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024