اتفاق بهت‌آوری که در انتهای حفره بزرگ افتاده‌است، غواصان را شوکه کرد/ عکس



 حفره دریایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
در ۹۶ کیلومتری سواحل بلیز یک حفره وجود دارد که بزرگی آن دانشمندان را حیرت‌زده کرده‌است. 

به گزارش خبرآنلاین، تشخیص این حفره دشوار است، زیرا در اطراف و در لبه آن آب کمی بالا آمده‌است و گویا دارید به استوانه‌ای به رنگ آبی پررنگ نگاه می‌کنید.

 

این حفره دریایی 121 متر عمق دارد و به همین دلیل است که رسیدن به انتهای آن برای غواصان دشوار بوده‌است. این تنها «حفره آبی» در جهان نیست، اما این یکی واقعاً از نظر تناسب غول‌پیکر است.

 

در سال ۲۰۱۸، یک جفت زیردریایی برای کاوش به درون حفره فرود آمدند و در حدود 91 متری زیر سطح، لایه‌ای از سولفید هیدروژن پیدا کردند و زیر آن آب تاریک و فاقد حیات بود.

 

 حفره دریایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

غواصان و به کاوش بیشتر پرداختند تا اینکه به انتهای حفره رسیدند، جایی که به یک صحنه عجیب برخورد کردند؛ در انتهای حفره بزرگ زباله بوده‌است؛ تیم یک بطری پلاستیکی دو لیتری و همچنین یک گوپرو که مدت‌ها گم شده بود با تعدادی عکس از تعطیلات شخصی روی آن پیدا کردند. اما این تمام ماجرا نبود. این تیم همچنین دو جسد را در این سوراخ کشف کردند. غواصانی که در غار بزرگ گم شده بودند.

 

اگرچه این منظره قطعاً آزاردهنده بود، تیم تصمیم گرفت اجساد را در همان جایی که بودند رها کنند. با این حال، آنها به دولت بلیز اطلاع دادند که غواصان پیدا شده اند.

 

 حفره دریایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------