تغییرات آب‌وهوایی به دنیای حیوانات هم رحم نکرد



 ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
فیل‌های آفریقایی بدون کمک فوری بین‌المللی به زودی منقرض خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، نتایج تحقیقات جدید نگران‌کننده نشان داده است که چگونه تغییرات آب‌وهوایی بر فیل‌های آفریقایی تأثیر می‌گذارد.

 

این مطالعه را گروهی از دانشگاه ماساچوست آمهرست آمریکا و انجمن حفاظت از حیات وحش (WCS) انجام دادند که نتایج هشداردهنده‌ای را نشان می‌دهد و خواستار فراخوان فوری جامعه بین‌المللی برای اقدام است.

 

فیل‌های آفریقایی مسن‌تر با کاهش قابل توجه شانس زنده ماندن به دلیل تاثیر تغییرات آب‌وهوایی مواجه هستند. این مورد نه تنها انعطاف‌پذیری گونه‌ها را تهدید، بلکه اکوسیستم‌هایی را که در آن زندگی می‌کنند نیز مختل می‌کند.

 

با استفاده از یک مدل سیستم‌های پویا، این بررسی آسیب‌پذیری گروه‌های سنی مختلف فیل‌ها را در برابر افزایش دما برجسته و در عین حال بر ضرورت همکاری و راهبردهای حفاظتی تاکید می‌کند.

 

اگر بتوانیم در حفاظت از فیل‌ها کار خوبی انجام دهیم، تلاش‌های ما به گونه‌های دیگر مانند شیرها و گوریل‌های کوهستانی بازتاب پیدا می‌کند.

 

این تحقیق نه تنها به‌عنوان فراخوان برای حفاظت از فیل‌های آفریقایی، بلکه به‌عنوان طرحی برای محافظت از گونه‌های مهاجر در اکوسیستم‌های مختلف و مرزهای سیاسی است.

 

مقاله کامل در مجله PLOS Sustainability and Transformation منتشر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------