پیاده‌روی در ایستگاه فضایی به پایان رسید



 پیاده‌روی در ایستگاه فضایی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
پیاده‌روی فضایی «استیو بوون» و «سلطان النیادی» که برای نصب آرایه‌های خورشیدی «ایستگاه فضایی بین‌المللی» آغاز شده بود، به پایان رسید. 

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، «استیو بوون»(Steve Bowen) فضانورد ناسا و «سلطان النیادی»(Sultan Alneyadi) فضانورد امارات متحده عربی، پیاده‌روی فضایی خود را پس از هفت ساعت و یک دقیقه در ساعت ۴:۱۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به پایان رساندند.

 

بوون و النیادی برای نصب آرایه‌های خورشیدی «iROSAs» روی «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS)، کابل‌ها و عایق‌هایی را روی براکت‌های سمت راست ایستگاه نصب کردند. آنها نتوانستند یک جعبه الکترونیکی مرتبط با آنتن ارتباطی باند S را که تخریب‌ شده بود، بردارند و برداشتن آنتن به پیاده‌روی فضایی آینده موکول شد.

 

این روند نصب، بخشی از یک مجموعه پیاده‌روی‌های فضایی برای تقویت کانال‌های برق ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک آرایه‌های خورشیدی iROSAs است. تاکنون چهار iROSA نصب شده‌اند و دو آرایه دیگر نیز در آینده روی سکوهایی نصب خواهند شد که طی این پیاده‌روی فضایی اعمال ‌شدند.

 

این دویست و شصت و یکمین پیاده‌روی فضایی در پشتیبانی از مونتاژ، ارتقاء و نگهداری ایستگاه فضایی بین‌المللی، هشتمین پیاده‌روی فضایی بوون و نخستین پیاده‌روی فضایی یک فضانورد اماراتی بود.

 

بوون و النیادی در میانه یک مأموریت علمی برنامه‌ریزی‌شده به مدت شش ماه هستند که طی آن، در آزمایشگاه گرانش میکروسکوپی زندگی و کار می‌کنند تا دانش علمی را پیش ببرند و فناوری‌های جدید را برای مأموریت‌های اکتشافی انسانی و رباتیک آینده، از جمله ماموریت‌های ماه مانند برنامه «آرتمیس»(Artemis) ناسا نشان دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------