پای هوش مصنوعی به تلسکوپ‌های خانگی نیز باز شد



تلسکوپ‌،اخبار علمی،خبرهای علمی
تلسکوپ خانگی شرکت «سلسترون» (Celestron) از هوش مصنوعی برای ارائه نگاهی خیره‌کننده‌تر به فضا استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، برای بیش از ۶ دهه، شرکت سلسترون روی تلسکوپ‌ها کار کرده است. اکنون برای همگام شدن با موج جدید فناوری، یعنی توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در نمایشگاه CES از تلسکوپ سلسترون اوریجین(Celestron Origin) رونمایی کرده است که یک رصدخانه خانگی هوشمند است که فناوری پیچیده نجومی را با یک دسترسی کاربرپسند ترکیب می‌کند.

 

به گفته این شرکت، این یک جهش قابل توجه رو به جلو در دنیای رصد ستارگان است.

 

به نقل از آی‌ای، تلسکوپ خانگی «سلسترون اوریجین» گواهی بر تعهد شرکت سازنده به افزایش جذابیت رصد ستاره‌ها برای علاقه‌مندان در همه سطوح است.

 

این رصدخانه خانگی با ترکیب دهه‌ها نوآوری و تخصص شرکت سلسترون در حوزه تلسکوپ و نور، تجربه‌ای بی‌نظیر را نوید می‌دهد.

 

در قلب این تلسکوپ یک نسخه سفارشی شده از سیستم نوری معتبر RASA f/۲.۲ قرار دارد. این فناوری که در بین پژوهشگران و مؤسسات حرفه‌ای در سطح جهانی مورد تحسین قرار گرفته است، میدان دید وسیع و قابلیت‌های نورگیری سریع تلسکوپ را ارائه می‌دهد.

 

یک حسگر دوربین داخلی همراه با پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، به سرعت شگفتی‌های آسمانی را به تصاویر واضح و با جزئیات خیره‌کننده تبدیل می‌کند که از طریق تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها یا تلویزیون‌های هوشمند قابل دسترسی هستند.

 

کوری لی مدیرعامل سلسترون ضمن تاکید بر ماهیت دگرگون‌کننده «سلسترون اوریجین» می‌گوید: ما قصد داشتیم با سلسترون اوریجین یک بازتعریف از رصد ستارگان انجام دهیم و آن را برای همه، از مبتدی تا عکاسان نجومی باتجربه، تبدیل به تجربه‌ای بی‌دردسر، فراگیر و فوق‌العاده کنیم.

 

جهانی از راحتی

این تلسکوپ خانگی فراتر از نورگیری و قابلیت‌های قابل توجه خود، دارای یک مجموعه نرم افزاری یکپارچه و یک برنامه تلفن همراه است که هر جنبه‌ای از رصد ستاره‌ها را ساده می‌کند. فعالیت‌هایی مانند هم‌ترازی آسمانی، شناسایی اجرام آسمانی و ردیابی خودکار در این برنامه به ‌طور یکپارچه مدیریت می‌شوند و تجربه‌ای بدون دردسر را بدون توجه به تخصص فرد تضمین می‌کنند.

 

لی توضیح می‌دهد: سلسترون اوریجین با بیش از یک زمان برای توسعه، گواهی بر تعهد ما به نوآوری است. این نشان دهنده بیش از ۶۰ سال تلاش سلسترون برای ارائه یک تجربه بی‌بدیل از رصد ستاره‌ها از درون خانه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------