راهنمای خرید انواع چراغ قوه



شاید خرید چراغ قوه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما با توجه به تکنولوژی‌های متفاوت مورد استفاده در این دستگاه‌ها و مدل‌های گوناگون موجود در بازار، لازم است قبل از خرید، نوع مناسب با نیاز خود را پیدا کنید. ما در این‌جا به شما کمک می‌کنیم تا نیازهای خود را بشناسید و بر‌اساس آنها بهترین چراغ را انتخاب کنید.

پس تا انتهای این راهنمای خرید چراغ‌های قوه همراه ما باشید.

 

راهنمای خرید انواع چراغ قوه

قدم اول: هدف از خرید چراغ قوه چیست؟

هر خریدی، بر اساس هدف انجام می‌شود. از خود بپرسید «چرا من به یک چراغ قوه نیاز دارم؟»

 - آیا برای کمپینگ و گشت‌و‌گذار در طبیعت به چراغ نیاز دارید؟

 - یک چراغ خانگی برای پیدا‌کردن وسایل، هنگام قطعی برق می‌خواهید؟

 - آیا قصد دارید از چراغ قوه به عنوان یک چراغ مطالعه استفاده کنید؟

 - آیا می‌خواهید چراغ را به دیوار و سایر سطوح عمودی متصل کنید؟

 - آیا برای غواصی چراغ می‌خواهید؟

 

پاسخ به سوالات فوق و سوالات مشابه به شما کمک می‌کند اولین قدم را در انتخاب چراغ بردارید. پاسخ بله و خیر به هر کدام از سوالات فوق، دسته‌ای خاص از چراغ‌های قوه را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

خرید چراغ برای کمپینگ

اگر برای پیک‌نیک و کمپ چراغ می‌خواهید، لازم است موارد زیر را درنظر بگیرید:

 

- برای پیک‌نیک‌های چند ساعته، چراغ‌های قوه فانوسی مناسب هستند. آنها با باتری کار می‌کنند و یا شارژ می‌شوند و می‌توانند چندین ساعت اطراف خود را روشن کنند. این فانوس‌ها را می‌توانید در وسط میز قرار داده و اطراف را با استفاده از آن روشن کنید.

 

- برای کمپ و پیک‌نیک‌های بلند‌مدت لازم است از چراغ‌های قوه قوی‌تری استفاده کنید. این چراغ‌ها با استفاده از برق شهری و یا باتری ماشین شارژ می‌شوند و می‌توانند نور زیادی را برای مدت طولانی تولید کنند. بسیاری از انواع این چراغ‌های قوه بر روی اتومبیل نصب می‌شوند تا به‌خوبی محیط را روشن کنند.

 

خرید چراغ قوه خانگی

اگر یک چراغ خوب برای مصارف خانگی می‌خواهید تا در شرایط قطع برق بتوانید از آن در داخل و خارج از منزل استفاده کنید، انواع معمول چراغ‌های قوه (که دارای دسته هستند) انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. شدت نور این چراغ‌ها را می‌توانید تنظیم کرده و با حرکت دست، نور را به اطراف گسیل دهید. این نوع چراغ‌ قوه معمولا با باتری کار می‌کند، اما می‌توانید انواع شارژی را نیز پیدا کنید.

 

خرید چراغ قوه به عنوان چراغ مطالعه

بسیاری از افراد از چراغ‌های قوه به‌عنوان چراغ مطالعه استفاده می‌کنند. برای این منظور انواع مختلفی از چراغ در دسترس است که شامل موارد زیر هستند:

 

- چراغ پیشانی: چراغ پیشانی یک چراغ قوه (معمولا ال‌ای‌دی) است که با استفاده از یک بند بر روی پیشانی نصب می‌شود. با روشن‌کردن آن، می‌توانید نور را در جهت دید خود متمرکز کرده و به‌خوبی روبروی خود را ببینید.

 

- چراغ مدادی منعطف: این چراغ‌های قوه، بدنه منعطفی دارند و با استفاده از یک پورت USB به پاوربانک و یا هر منبع انرژی دیگری که این پورت را ارائه می‌دهد، متصل می‌شوند. لامپ آنها نیز معمولا ال‌ای‌دی است. برای استفاده، کافی است پورت USB را به پاوربانک متصل کرده و بدنه را خم کنید تا نور در جهت مناسب پخش شود.

 

- فانوس‌های کوچک رومیزی: شبیه آن‌چه در قسمت کمپینگ ذکر شد، این فانوس‌ها اطراف خود را روشن کرده و نور کافی برای مطالعه فراهم می‌کنند. می‌توانید آنها را روی میز قرار داده و یا آویزان کنید.

 

خرید چراغ‌های قوه دیواری

اگر قصد دارید، هنگام قطع برق یک چراغ قوه را از سقف آویزان کرده و یا به دیوار متصل کنید، انواع مگنتی چراغ‌های قوه گزینه مناسبی هستند. آنها دارای آهنربا در قسمت پشتی هستند که می‌توانید به وسیله آن چراغ را به سطوح فلزی مانند یخچال بچسبانید. همچنین، بسیاری از انواع آنها دارای دستگیره‌هایی هستند که امکان آویزان‌کردن چراغ را فراهم می‌سازد.

 

خرید چراغ‌های قوه غواصی

اگر می‌خواهید زیر اّب را با چراغ قوه ببینید، باید انواع غواصی را انتخاب کنید. این چراغ‌ها تکنولوژی خاصی دارند و می‌توانند به‌خوبی زیر آب کار کنند.

 

قدم دوم: ویژگی‌های فنی چراغ قوه را بررسی کنید.

با انتخاب نوع چراغ قوه، کار شما به پایان نمی‌رسد. این چراغ‌ها با قدرت و تکنولوژی‌های مختلفی تولید شده‌اند. همه آنها به یک اندازه نور تولید نمی‌کنند و به یک روش شارژ نمی‌شوند. همچنین، همه انواع چراغ‌های قوه دوام یکسانی ندارند.

پس از انتخاب نوع، لازم است ویژگی‌های فنی را بررسی کنید. برخی از این ویژگی‌ها به‌شرح زیر هستند:

 

خروجی نور

خروجی نور، میزان روشنایی چراغ است و بر حسب «لومن» اندازه‌گیری می‌شود. تعداد لومن نشان می‌دهد که چراغ قوه چقدر روشن است. لومن بیشتر به معنای شدت نور بالاتر است. خروجی نور چراغ بین 20 لومن تا 3500 لومن متغیر است.

 

متوسط خروجی نور تا 100 لومن برای چراغ‌های قوه‌ معمولی کافی است. یک چراغ قوه 100 لومنی می‌تواند اشیاء را در فاصله 20-30 فوتی روشن کند.

چراغ‌های قوه‌ تاکتیکی دارای خروجی نور بالایی هستند که از حدود 120 لومن شروع می‌شود و اکثر آنها دارای محدوده 300 تا 1000 لومن هستند.

 

نوع لامپ

یک چراغ قوه یا لامپ LED دارد یا از لامپ رشته‌ای و کریپتون بهره می‌برد. با این حال، بیشتر چراغ‌های قوه‌ مدرن با لامپ‌های LED عرضه می‌شوند و سایر لامپ‌های رشته‌ای و کریپتون نادر هستند.

 

انواع چراغ قوه

 

نوع پرتو

نوع پرتو توسط بازتابنده‌ای که لامپ را احاطه کرده است، تعیین می‌شود. 3 نوع پرتو اصلی وجود دارد.

 

- پرتو سیلاب: پرتو سیلاب برای دیدن اشیا در مجاورت ایده‌آل است، اما برای دیدن اجسام دور مناسب نیست.

 

- پرتو نقطه‌ای: پرتو نقطه‌ای به‌عنوان پرتو متمرکز نیز شناخته می‌شود. چراغ قوه‌های نقطه‌ای فاصله پرتو بالایی دارند و برای روشن‌کردن اجسام دور، عالی هستند.

 

- پرتو قابل تنظیم: این چراغ قوه‌ها به شما این امکان را می‌دهند، تنظیمات را برای دیدن اشیایی که در نزدیکی یا دور هستند، تنظیم کنید.

 

قدم سوم: خرید از یک برند و فروشنده معتبر

پس از بررسی‌های فوق، زمان خرید فرا ‌رسیده است. برای خرید چراغ قوه لازم است یک برند معتبر را انتخاب کرده و از یک فروشگاه خوب خرید نمایید. با این کار می‌توانید از خدمات پس از فروش و ضمانت بهره ببرید.

اگر قصد خرید چراغ قوه را دارید، می‌توانید مدل‌های مختلف را در فروشگاه جانبی ببینید و چراغ مناسب را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024