کشف یک ماهی مرکب عجیب در اعماق آب‌ها



ماهی مرکب،اخبار علمی،خبرهای علمی
وجود یک جانور شفاف در اعماق دریا‌های اطراف جزایر آلوتی آلاسکا توجه محققانی که در آن منطقه مشغول به کاوش بوده‌اند را به خود جلب کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک ماهی مرکب به ظاهر بیگانه با چشمان قرمز در آب‌های عمیق سواحل آلاسکا کشف شده است. محققان تیم اکتشاف اقیانوس، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ماهی مرکب شیشه‌ای را در ۱۵ جولای در حالی که با یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور (ROV) در عمق حدود ۷۰۰ متری در آب‌های اقیانوس آرام و اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کار می‌کردند، مشاهده کردند.

 

فیلم این رویارویی که در ۱۶ اوت به اشتراک گذاشته شده است، ماهی مرکب وارونه‌ای را نشان می‌دهد که به آرامی در آب فرو می‌رود، قسمت اصلی بدن ماهی مرکب که شامل تمام اندام‌های حیاتی آن است رو به پایین بوده و بازو‌های کوچکش ظاهر می‌شوند تا یک توده کلاه مانند در بالای چشم در بالای بدن خود تشکیل دهد. مشخص نیست که ماهی مرکب در این ویدئو چقدر بزرگ است، اما طبق گفته اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، گوشت این گونه می‌تواند حداکثر تا ۶۶ سانتی متر رشد کند.

 

نمایندگان NOAA گفتند: «این یک ماهی مرکب نسبتاً معمولی بود، اما تصاویر نزدیک ثبت شده چیزی غیرمعمول را نشان میدهند.» یکی از قابل توجه‌ترین قسمت‌های ویدیو، اندام‌های داخلی قابل مشاهده ماهی مرکب است. بزرگترین اندام قرمز رنگ غده گوارشی است و ازدو طرف آن دو کیسه سفید که همان آبشش‌ها هستند، احاطه شده است.

 

ماهی مرکب،اخبار علمی،خبرهای علمی

در طول ویدئو، لحظه‌ای کوتاه وجود دارد که در آن به نظر می‌رسد کره یکی از چشم‌های ماهی مرکب برای مدت کوتاهی در داخل دیسک‌های بنفش رنگ اطراف جمع می‌شود. نمایندگان NOAA نوشتند که این رفتار معادل پلک زدن انسان و سایر حیوانات است.

 

ماهی مرکب همچنین دارای ساختار‌های هلالی شکل سفید در زیر هر چشم است. محققان همچنین گفتند که این‌ها فتوفور‌ها یا اندام‌های تولید کننده نور هستند که برای جذب طعمه از جمله میگو، ماهی کوچک و دیگر ماهی‌های مرکب استفاده می‌شوند.

 

بیش از ۶۰ گونه شناخته شده از ماهی مرکب شیشه‌ای در خانواده Cranchiidae وجود دارد و هر کدام حداقل تا حدی پوست نیمه شفاف دارند. بزرگترین ماهی مرکب شیشه‌ای ماهی مرکب عظیم الجثه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------