«یاسمین مقبلی» با مأموریت کرو-7 ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید



یاسمین مقبلی،اخبار علمی،خبرهای علمی
کپسول فضانوردان مأموریت کرو-7 که شامل یاسمین مقبلی ایرانی‌تبار است، با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد.

به گزارش دیجیاتو، فضانوردان مأموریت کرو-7 ناسا دیروز صبح با فضاپیمای اسپیس ایکس از زمین پرتاب شدند و پس از سفری تقریباً 30 ساعته حالا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسیدند. این مأموریت که حامل «یاسمین مقبلی»، فضانورد ایرانی‌تبار ناساست، دقایقی پیش با کپسول دراگون به این پایگاه مداری متصل شد.

 

مطابق پخش زنده ناسا از مأموریت کرو-7، کپسول دراگون اسپیس ایکس که چهار فضانورد از چهار کشور مختلف را در بر گرفته است، با اندکی تأخیر اما با موفقیت در ساعت 16:46 عصر به وقت ایران به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد. این چهار نفر حالا به فضانوردان مأموریت کرو-6 ملحق می‌شوند که 5 روز دیگر به زمین بازخواهند گشت.

 

مأموریت کرو-7 حامل «یاسمین مقبلی»، فضانورد ایرانی آمریکایی ناسا است که به‌همراه «کنستانتین بوریستوف» برای اولین‌بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌روند. در کنار این دو، «اندریاس موگنسن» دانمارکی از سازمان فضایی اروپا و «ساتوشی فوروکاوا» از سازمان فضایی ژاپن نیز حضور دارند که قبلاً به این ایستگاه رفته بودند.

 

یاسمین مقبلی،اخبار علمی،خبرهای علمی

فضانوردان کرو-7 مأموریت 6 ماهه خود را شروع می‌کنند

فضانوردان که حالا فرایند Hard Capture را پشت سر گذاشته‌اند، مجوز برخاستن از روی صندلی خود را دریافت می‌کنند تا برای انجام وظایف بعدی خود آماده شوند. در دقایق و ساعات آینده مراحل مختلفی پشت سر گذاشته می‌شود تا با تنظیم فشار، این چهار نفر در نهایت بتوانند وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند.

 

فضانوردان جدید ایستگاه فضایی تقریباً به‌مدت 6 ماه در مدار خواهند بود تا در نهایت به زمین برگردند. فضانوردان کرو-6 نیز از ماه مارس در این ایستگاه حضور داشتند و به‌زودی به خانه بازخواهند گشت. این هفتمین مأموریت انسانی اسپیس ایکس بود که به سفارش سازمان فضایی آمریکا انجام شد.

 

یاسمین مقبلی از خانواده‌ای ایرانی در کشور آلمان متولد شد و در نهایت به ایالات متحده مهاجرت کرد. او فارغ‌التحصیل MIT است و تا سال 2019 بیش از 2000 ساعت پرواز را پشت سر گذاشته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------