هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند براساس فعالیت مغز شما موسیقی بسازد



هوش مصنوعی گوگل،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان می‌توانند اطلاعات زیادی را فقط با شناخت و تشخیص یک نمونه در طول زمان ویادداشت جایی که آنها را دیده‌اند، بیاموزند.

به گزارش دیجیاتو، این مدل هوش مصنوعی می‌تواند فعالیت‌های مغز کاربران را بررسی کند و براساس آن موسیقی تولید کند.

 

گوگل اواخر سال گذشته از هوش مصنوعی جدیدی تحت عنوان MusicLM رونمایی کرد که می‌توانست با یک متن ساده در هر ژانری، موسیقی تولید کند. حالا غول موتور جستجو هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند براساس فعالیت مغز کاربران موسیقی تولید کند.

 

به گزارش ZDNET، گوگل در یک مقاله تحقیقاتی جدید با نام Brain2Music از هوش مصنوعی استفاده کرده است تا بتواند فعالیت‌های مغز را از طریق روش تصویربرداری اف‌ام‌آرآی (fMRI) تجزیه‌و‌تحلیل کند و سپس با کمک آن‌ها آهنگ بسازد.

 

محققان گوگل در تحقیق خود داده‌های fMRI جمع‌آوری‌شده از پنج شرکت‌کننده را مطالعه کردند که به موسیقی 15 ثانیه‌ای یکسانی در سبک‌های مختلف مانند کلاسیک، هیپ‌هاپ، جَز، راک و پاپ گوش داده‌اند. سپس با کمک این داده‌ها یک شبکه عصبی عمیق را به نحوی آموزش دادند تا بتواند در مورد ارتباط بین الگوهای فعالیت مغز و عناصر موسیقی مانند ریتم و احساسات اطلاعات کسب کند.

 

مدل گوگل پس از آموزش می‌تواند موسیقی را براساس داده‌های fMRI با استفاده از MusicLM بازسازی کند. محققان پس از آزمایش‌های خود ادعا کرده‌اند که این مدل موفق شده است موسیقی تولید کند که از جنبه‌های مختلفی مانند سبک و سازهای مورد استفاده، شباهت زیادی به آن موسیقی که شرکت‌کنندگان به آن گوش داده‌اند، داشته باشد.

 

هوش مصنوعی گوگل،اخبار علمی،خبرهای علمی

نمونه‌هایی از موسیقی ساخت هوش مصنوعی گوگل

در سایت مربوط به این تحقیق می‌توانید چندین موسیقی مورد استفاده در تحقیق و نسخه‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی MusicLM را گوش دهید که احتمالاً شما را نیز شگفت‌زده خواهد کرد!

 

مدل‌های هوش مصنوعی در چند وقت گذشته موردتوجه بسیار زیادی قرار گرفته‌اند و درحال‌حاضر به شیوه‌های مختلفی مانند مقاله‌نویسی، ایمیل‌نویسی و حتی تولید عکس از آن‌ها استفاده می‌شود. مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که با تولید موسیقی می‌توانند به آهنگ‌سازان مبتدی به‌عنوان ابزاری برای تقویت خلاقیت خود کمک کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------