برای اولین بار صدای حرکت سیاهچاله‌ها شناسایی شد



سیاهچاله‌،اخبار علمی،خبرهای علمی
منجمان برای اولین بار، صدای پس زمینه کیهان حاصل از حرکت سیاهچاله‌ها را شناسایی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشمندان برای اولین بار متوجه موج‌های ضعیف ناشی از حرکت سیاهچاله‌ها شدند که به آرامی همه چیز را در کیهان کشیده و فشرده می‌کنند. آن‌ها اعلام کردند که می‌توانند صدای پس‌زمینه یا امواج گرانشی با فرکانس پایین را بشنوند. این‌ها تغییراتی است که توسط اجسام عظیم در حال حرکت و برخورد آن‌ها به یکدیگر در فضای خارج از کیهان ایجاد شده است.

 

مائورا مک لافلین، یکی از مدیران پروژه NANOGrav، گفت: این واقعاً اولین بار است که شواهدی از این حرکت بزرگ مقیاس از همه چیز در جهان داریم.

 

اینشتین پیش‌بینی کرده بود که وقتی اجسام واقعاً سنگین در فضا-زمان حرکت می‌کنند، امواجی ایجاد می‌کنند که از طریق این بافت پخش می‌شوند.

 

دانشمندان گاهی اوقات این امواج را به موسیقی پس زمینه کیهان تشبیه می‌کنند؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵، دانشمندان برای اولین بار از آزمایشی به نام LIGO برای تشخیص امواج گرانشی استفاده کردند و نشان دادند که اینشتین درست می‌گفت.

 

کیارا مینگارلی، اخترفیزیکدان دانشگاه ییل می‌گوید:، اما تاکنون، این روش‌ها تنها قادر به دریافت امواج در فرکانس‌های بالا بوده‌اند.

 

مینگارلی گفت این صدا‌های سریع از لحظات خاصی می‌آیند که سیاهچاله‌های نسبتا جوان و ستاره‌های مرده با یکدیگر برخورد می‌کنند.

 

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات به دنبال امواجی با فرکانس‌های بسیار پایین‌تر بوده‌اند. این موج‌های آهسته ممکن است سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد تا بالا و پایین بروند و ممکن است از برخی از بزرگترین اجرام در جهان ما، که سیاهچاله‌های بسیار پرجرم هستند بوجود آیند.

 

زابولکس مارکا، اخترفیزیکدان، توضیح داد که کهکشان‌های سراسر جهان دائماً در حال برخورد و ادغام با یکدیگر هستند، و وقتی این اتفاق می‌افتد، دانشمندان فکر می‌کنند سیاه‌چاله‌های بسیار پرجرم در مرکز این کهکشان‌ها نیز به هم می‌پیوندند و در یک رقص غرق می‌شوند تا در نهایت در یکدیگر فرو بریزند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------