آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

فوتبالیست های معروف جهان



فوتبال یکی از پربیننده‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های دنیاست. این ورزش محبوب و پرطرفدار، درطول تاریخ بازیکنانی بسیار مشهور و افسانه‌ای داشته است. در هر دوره‌ از تاریخ این ورزش، بازیکنی توانمند با ارائه‌‌ی نمایش‌های خیره‌کننده‌ در مستطیل سبز، موفق شده است تا قلب فوتبال‌دوستان سراسر دنیا را به تپش درآورد.

فوتبالیست های معروف جهان،اسامی بازیکنان فوتبال خارجی:

انگلستان

دیوید بکهام

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

دیوید بکهام از بازیکنان معروف فوتبال

 

دیوید بکهام با نام کامل دیوید رابرت جوزف بکهام در 2 می 1975 در لیتن استون، لندن انگلیس متولد شد. او از فوتبالیست های معروف اهل انگلستان است. قد او 183 سانتیمتر می باشد.

 

پدرش ادوارد آلن بکهام یک آشپز و مادرش ساندرا جورجینا یک آرایشگر بودند. دیوید یک خواهر بزرگتر به نام لین ژورژینا و خواهر کوچکتر به نام جوآن لوئیس دارد.

 

بکهام همواره یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان و یک مدل تبلیغاتی سودآور برای برندهای بزرگ جهان محسوب می‌شد. او هم‌اکنون به جز فوتبال در زمینه تجارت نیز فعال است. بکام از سال ۱۹۹۹ با همسرش ویکتوریا آدامز (بکام) که یکی از خوانندگان اسپایس گرلز بود، زندگی می‌کند.

 

استیون جرارد

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

استیون جرارد فوتبالیست معروف انگلیس

 

آقای باحال لیورپول افسانه ای! (در واقع این شعار طرفداران برای جرارد است!) استیون جرارد، یکی دیگر از گوهرهای فوتبال انگلیسی است که کاپیتان باشگاه انگلیسی لیورپول می باشد. به عنوان هافبک بازی می کند، او یکی از بهترینهایی است که انگلستان دارد. در سال ۱۹۹۸، او اولین بازی حرفه ای خود را برای لیورپول کرد و پس از آن کاپیتان باحال هرگز به عقب نگاه نکرد. او استاد ضربات پنالتی و ضربات آزاد است و مرد لیورپول در زمان بحرانی می باشد و ارزشمند ترین جایزه اش در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۴ ۲۰۰۵ است.

 

مایکل اوون

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

مایکل اوون فوتبالیست

 

مایکل اوون فوتبال خود را از ۷ سالگی و زیر نظر پدرش آغاز کرد. تری - پدر مایکل - در زمان بازیگری‌اش، هم در چستر و هم در اورتون توپ زده بود ولی مایکل اولین تیمی را که برای بازی‌کردن در آن انتخاب کرد، لیورپول بود. مایکل ۱۸ دسامبر ۱۹۹۶ از تیم جوانان لیورپول به بزرگسالان این تیم پیوست. او در مدرسهٔ دسایب با ۹۷ گل آقای گل شد و رکورد مرد افسانه‌ای ایان راش را جا به جا کرد. مایکل اوون نوجوان در سال ۱۹۹۷ در اولین بازی‌اش در لیگ برتر فقط شانزده دقیقه پس از حضور در زمین، به ویمبلدون گل زد. مایکل ۱۷ ساله بود که مورد توجه چندین تیم از جمله منچستر یونایتد، شفیلد ونزدی، وستهام، لیور پول و دورتموند آلمان قرار گرفت. او یکی از معروف ترین فوتبالیست انگلیسی است.

 

وین رونی

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

وین مارک رونی از فوتبالیست های مشهور انگلیسی

 

وین مارک رونی (انگلیسی: Wayne Mark Rooney؛ زادهٔ ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که برای تیم فوتبال دربی کانتی در پست مهاجم در چمپیونشیپ بازی می‌کند. وی در حال حاضر با جلو زدن از سر بابی چارلتون برترین گلزن تاریخ تیم ملّی فوتبال انگلستان و باشگاه فوتبال منچستر یونایتد است.

او جوانترین بازیکن تیم در ملی انگلیس تاکنون در سال ۲۰۰۳ بود. او بدون شک یکی از بازیکنان گران قیمت ترین انگلستان است.

 

آلن شیرر

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

فوتبالیست معروف آلن شیرر

 

آلن شیرر از بازیکنان معروف فوتبال انگلیسی و بازیکن سابق تیم‌های بلکبرن راورز و نیوکاسل یونایتد است. وی بهترین گل‌زن تاریخ لیگ برتر انگلستان و هفتمین گل‌زن تیم ملی فوتبال انگلستان است. او همچنین سابقهٔ مربیگری نیوکاسل یونایتد را نیز دارد. از آلن شیرر در زمان بازیگری به عنوان ماشین گلزنی یاد میشد. وی هم‌اکنون یکی از کارشناسان برنامه پربیننده Match of the Day می‌باشد.

 

در سال ۱۹۹۶، او توسط یونایتد نیوکاسل خریداری شد. او ارزش خود را ثابت کرد یک ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ پوند خیلی بزرگ که با ۲۵ گل در فصل برای نیوکاسل به اثبات رساند.

 

ایتالیا

الساندرو دل پیرو

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

آلساندرو دل‌پیرو از بازیکنان معروف فوتبال

 

آلساندرو دل‌پیرو با نام‌های مستعار الکس، پینتوریکیو (زاده ۹ نوامبر ۱۹۷۴ - کونلیانو) بازیکن فوتبال بازنشسته ایتالیاییاست که برای باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در پست مهاجم کاذب بازی می‌کرد. او از سال ۲۰۱۵ به عنوان کارشناس فوتبال در شبکه اسکای اسپرت ایتالیا فعالیت می‌کند. او اولین بازی ملی خود را در یورو ۹۶ مقابل روسیه انجام داد. 

 

الکس برترین گلزن تاریخ یووه است. ضمناً او به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد. دیگو آرماندو مارادونا دربارهٔ او گفته‌است: «گاهی احساس می‌کنم سن دل پیرو هیچگاه بالا نمی‌رود.»همچنین به دلپیرو لقب پسر طلایی فوتبال ایتالیا را هم داده‌اند.

 

فرانچسکو توتی

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

فرانچسکو توتی از بهترین بازیکنان ایتالیایی

 

فرانچسکو توتّی ( زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۶) بازیکن فوتبال پیشین اهل ایتالیا است. پست فرانچسکو توتی مهاجم یا هافبک هجومی بود.

 

او در ۲۸ مه ۲۰۱۷ در بازی مقابل جنوا رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و مراسم خداحافظی وی در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد.

فرانچسکو توتی یکی از بهترین و شیک ترین بازیکنان ایتالیایی است هر چند بیشتر برای شغل خود به عنوان مهاجم دوم معروف است.

 

جیان لویجی بوفون

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

جانلوئیجی بوفون فوتبالیست های معروف خارجی

 

جانلوئیجی بوفون (زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۷۸ در کارارا) که معمولاً با نام خلاصه‌تر جی‌جی بوفون شناخته می‌شود، دروازه‌بان فوتبال ایتالیایی است که برای باشگاه فوتبال یوونتوس در سری آ بازی می‌کند. او پیش از این کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود. بسیاری بوفون را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال می‌دانند.

 

الساندرو نستا

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

الساندرو نستا از بازیکنان معروف فوتبال

 

این هم مرد دفاع باشگاه فوتبال آث میلان، یعنی الساندرو نستا. او بعنوان یکی از بهترین سنتربکهای (دفاع وسط) ایتالیا شناخته شده است و همراهی خوبی با یکی دیگر از نوابغ، یعنی فابیو کاناوارو دارد.

 

روبرتو باجو

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

روبرتو باجو بازیکن مشهور فوتبال

 

روبرتو باجو بازیکن فوتبال نامدار ایتالیایی و از مشهورترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است.

باجو در سال ۱۹۹۳ به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد و جایزهٔ توپ طلای اروپا را کسب کرد.ظرافت بازی و تکنیک‌های نرم باجو هر فوتبالدوستی را به تحسین او وامی‌داشت.

 

فرانسه

زین‌الدین زیدان 

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

زین‌الدین زیدان

 

زین‌الدین زیدان (زادهٔ ۲۳ ژوئن ۱۹۷۲ در مارسی) ملقب به زیزو؛ مربی فوتبال کنونی و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ فرانسوی است که سرمربیگری رئال مادرید را برعهده دارد. زیدان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود که به دلیل سرآمدی‌اش در بازی‌سازی، دقت، دید، و تکنیک به موفقیت‌های بسیاری دست یافت. او در پست هافبک تهاجمی برای تیم‌های باشگاهی یوونتوس و رئال مادرید و نیز تیم ملی فرانسه به رقابت می‌پرداخت.

 

تیری هانری

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

تیری هانری

 

می تواند در فرانسه یا انگلیس باشگاه آرسنال یا لا اسپانا بارسلونا باشد، تیری هانری آتشین عقبگرد نخواهد کرد. هانری هنگامی که زمان حمله برای فرانسه فرا رسید، نقش محوری داشت. او به عنوان بازیکن جلو برای فرانسه بازی می کند و مرد طلایی برای آرسن ونگر بوده است. هانری و در کنار او زیدان از تیم فرانسه یک نیروی برتر ساختند که می شد روی آن حساب کرد.

 

پرتغال

کریستیانو رونالدو

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

رونالدو از معروف ترین بازیکنان فوتبال

 

رونالدو نیز مانند مسی در صدر فهرست برترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار دارد. این بازیکن، درحال‌حاضر ۳۳ ساله است و همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از توانایی‌های خود، به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. رونالدو، فعالیت ورزشی خود را از تیم پرتغالی اسپورتینگ شروع کرد. او در این تیم در پست فوروارد بازی می‌کرد و با نمایش خیره‌کننده‌ی خود، مدافعان حریف را غافلگیر می‌نمود. تیم منچستر یونایتد، استعداد بی‌نظیر او را دید و با وی قرارداد بست. این قرارداد اولین فرصت رونالدو برای حضور در تیم‌های مطرح دنیا بود.

 

رونالدو در لیگ برتر ۲۰۰۳ حضور خیره‌کننده‌ای داشت، ولی بعد از دو سال، به بلوغ کاملی در زمینه‌ی فوتبال رسید و بهترین عملکرد را در تیم منچستریونایتد به نمایش گذاشت. او در آن زمان بخشی از دوران طلایی و موفق منچستریونایتد بود.

 

در آن دوران رونالدو به‌همراه سایر هم‌تیمی‌هایش، سه دوره‌ی متوالی قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند و در سال ۲۰۰۸، فینال لیگ قهرمانان را درمقابل چلسی برنده شدند. او جایزه‌ی بهترین بازیکن سال فیفا یا توپ طلایی را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۹، رونالدو با مبلغ رکوردشکن ۱۰۰ میلیون دلار به تیم رئال‌مادرید پیوست. حضور در این تیم، فرصتی عالی برای رونالدو بود و او توانست به بالاترین سطح فوتبال خود دست پیدا کند.

 

حضور در لیگ اسپانیا به این معناست که رونالدو هر هفته از نظر عملکرد با برترین همتای خود در فوتبال دنیا یعنی لیونل مسی مقایسه می‌شود. هر دو بازیکن، رقابت ورزشی فوق‌العاده و تنگاتنگی دارند و هر دو سعی می‌کنند تا هر هفته، از رقیب دیرینه‌ی خود پیشی بگیرند. رونالدو این بار با تیم رئال‌مادرید، برای بار دوم عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

 

همچنین با این تیم توانست در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ قهرمان لالیگا شود. به‌دنبال این قهرمانی، موفقیت‌های بیشتری در کارنامه‌ی رونالدو ثبت شد؛ سه قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال و قهرمانی لالیگا در سال ۲۰۱۷.

 

در سال ۲۰۱۶ رونالدو نمایش ناامیدکننده‌ی خود را در مسابقات ملی به موفقیتی چشمگیر در جام ملت‌های اروپا تبدیل کرد. این اولین موفقیت مهم او در سطح بین‌المللی بود. برخلاف مسی، رونالدو می‌تواند ادعا کند که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال در سطح ملی است که موفقیت‌های چشمگیری را برای تیم ملی خود به دست آورده است.

 

 

لوئیس فیگو

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

لوئیس فیگو

 

در اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ دوره اوج برای این فوتبالیست جدی و عزیز پرتغال بود و او در یورو ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ و همچنین جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ ظاهر شد. هافبک رئال مادرید در اوایل سال ۲۰۰۰ خیلی سریع به شکوه رسید. او کاپیتان سابق تیم ملی پرتغال بود و تحت نظر لوئیز فیلیپه اسکولاری و کارلوس کوییراز به عنوان مدیران ایفای نقش کرده است.

 

برزیل و آرژانتین

دیگو مارادونا

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

مارادونا از بازیکنان معروف فوتبال

 

در جام جهانی ۱۹۸۶، تیم متوسط آرژانتین با تلاش‌ها و نمایش خیره‌کننده‌ی دیه‌گو مارادونا به موفقیت بی‌نظیری دست یافت و در جریان تلاش‌های خود، دو مورد از برترین گل‌‌های تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرد. وقتی درمورد برترین بازیکنان فوتبال درطول تاریخ صحبت می‌کنیم، نام مارادونا نیز مانند نام پله، همواره در صدر قرار دارد. مارادونا برخلاف پله، بیشتر فعالیت باشگاهی خود را در اروپا گذراند و در تیم‌های بارسلونا و ناپولی بازی کرد.

 

زمانی که به تیم بارسلونا رفت، مبلغ قرارداد او در زمان خود رکورددار بالاترین دستمزد بود، ولی حضور او در بارسلونا کوتاه بود و با اختلاف‌ نظرها و شکست‌های زیادی مواجه شد. مارادونا با تیم بارسلونا تنها به یک عنوان قهرمانی کوپا دل ری دست یافت؛ سپس به تیم ناپولی پیوست که در زمان خود در کنار تیم‌هایی مثل یوونتوس، آ ث میلان، رم و اینترمیلان از برترین تیم‌های باشگاهی ایتالیا به حساب می‌آید.

 

دوران حضور وی در تیم ناپولی، موفقیت‌های زیادی برای او به‌دنبال داشت؛ ازجمله قهرمانی در سری آ در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ و قهرمانی در کوپا ایتالیا و جام یوفا که امروزه با نام لیگ اروپا مشهور است. طرفداران ناپولی عاشق مارادونا بودند؛ او نیز در هر بازی تیمش، نمایشی خیره‌کننده و بازی خاصی ارائه می‌کرد. درانتهای دوران فعالیت مارادونا، وی با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ ازجمله مصرف مواد مخدر و افزایش وزن شدید که این اخبار ناخوشایند، کام دوستداران مارادونای افسانه‌ای را تلخ کرد.

 

ولی فارغ از این حواشی تلخ، مارادونا در زمان اوج خود، به‌خاطر استعداد بی‌نظیرش در دریبل کردن و توانایی‌های خیره‌کننده در گلزنی، برترین فوتبالیست دنیا بود.

 

پله

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست, فوتبالیست های معروف جهان

پله فوتبالیست معروف

 

پله، فوتبالیست افسانه‌ای سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰، با تیم ملی برزیل به قهرمانی جام جهانی دست یافت. پله را سراسر دنیا به‌عنوان بزرگ‌ترین فوتبالیست قرن اخیر می‌شناسند و فیفا عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم را به او اعطا کرده است.

 

فعالیت او در تیم ملی و در مسابقات بین‌المللی بسیار چشمگیر بود، ولی موفقیت‌های باشگاهی وی مورد بحث است. پله بیشتر عمر ورزشی خود را در باشگاه برزیلی سانتوس و چند سالی را در لیگ آمریکا گذراند. این لیگ‌ها هنوز هم در سطح بین‌المللی به‌عنوان لیگ‌های سطح بالا شناخته نمی‌شوند.

 

با وجود این، تیم سانتوس با وجود پله برنده‌ی تمامی جام‌های موجود شد و پله نیز به بالاترین تعداد گلِ زده درطول تاریخ فوتبال دست یافت. طبق آمارهای غیررسمی، پله در ۱۳۶۳ بازی، ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند.

 

او در سال‌های ۱۹۵۹، ۱۹۶۱ و ۱۹۶۵ بیش از ۱۰۰ گل را برای تیم سانتوس به ثمر رساند. تنها نکته‌ی منفی درمورد سال‌های فعالیت ورزشی پله این است که او هیچ وقت در تیم‌های مطرح اروپایی بازی نکرد، درحالی که لیگ‌های اروپایی در بالاترین سطح فوتبال دنیا قرار دارند. ولی موفقیت‌های بین‌المللی وی با تیم برزیل و توانایی بی‌سابقه‌ی او در به ثمر رساندن گل‌های مؤثر، پله را به بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال تبدیل کرد.

 

کاکا

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

ریکاردو کاکا

 

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته ( زادهٔ ۲۲ آوریل ۱۹۸۲) که عموماً با نام کاکا یا ریکاردو کاکا شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است که به عنوان هافبک هجومی بازی می‌کرد.

 

کاکا فوتبال را در ۸ سالگی در یک باشگاه بومی آغار کرد. او در کودکی تنیس هم بازی می‌کرد، اما تنیس را تا هنگامی که نخستین قرارداد حرفه‌ای خودش را با سائو پائولو در ۱۵ سالگی امضا کرد، رها کرد تا بیشتر بتواند بر روی فوتبال تمرکز کند. در سال ۲۰۰۳ او با ۸/۵ میلیون یورو به میلان پیوست.

 

او با میلان قهرمان سری آ و لیگ قهرمانان اروپا شد؛ همچنین در سال ۲۰۰۷ توانست برندهٔ جوایز بازیکن سال فوتبال جهان و توپ طلای اروپا شود. پس از دوران موفقش با میلان با وجه ۶۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

 

در آن زمان، این انتقال، دومین انتقال گران‌قیمت تاریخ پس از انتقال ۷۵ میلیون یورویی زین‌الدین زیدان بود. پس از گذراندن ۴ فصل در اسپانیا، او در سال ۲۰۱۳ به میلان بازگشت و توانست صدمین گلش را برای این باشگاه به ثمر برساند.

 

در پایان فصل ۱۴–۲۰۱۳ او به باشگاه فوتبال اورلاندو سیتی در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا پیوست اما در همان ابتدا به صورت قرضی به باشگاه سابق خود سائو پائولو بازگشت. در سال ۲۰۱۵ او توانست در نخستین بازی اش برای اورلاندو در ام‌ال اس گل بزند؛ کمی بعد او برای بازی در تیم ستارگان MLS انتخاب شد که در پایان به عنوان ارزشمندترین بازیکن شناخته شد.

 

در رده ملی، کاکا نخستین بازی‌اش را برای برزیل در سال ۲۰۰۲ انجام داد و در ترکیب‌های تیم ملی برزیل برای جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ انتخاب شد.

 

لیونل مسی

فوتبالیست های معروف, فوتبالیست,  فوتبالیست های معروف جهان

لیونل مسی

 
بدون شک اسم لیونل مسی، ملی پوش آرژانتینی باید جزء اولین نفرات برتر باشد. مسی در سال 2014با کسب چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ متوالی باعث رفتن آرژانتین به جام جهانی شد! جادوگر توپ و زمین، بازیکن برتر فوتبال جهان! 5 بار برنده توپ طلای اروپا شد و از این نظر هم صدرنشینه!

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------