آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

تجمع در میدان آزادی تهران/ همدردی دانشجویان اصفهانی با خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی



اخبار,اخبار سیاسی,معترضان در میدان آزادی
در پی وقوع سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و انتشار خبر اصابت موشک به این هواپیما بر اثر خطای انسانی، تجمعی در میدان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

 

بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حدفاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند. 

 

پلیس اجازه تجمع نمی دهد و افراد در دسته های حدودا 50 نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا  تعداد تجمع کنندگان به حدود 1000 نفر می رسد.

 

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

 

تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنکیم بجنگ تا بجنگیم، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید. 

 

به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوده میدان آزادی ایجاد شده است.

 

تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

 

طبق گزارش خبرنگاران فارس، اگرچه بر خلاف روز گذشته شعارهای اهانت آمیز علیه شهید قاسم سلیمانی شنیده نشد اما برخی رفتارها و شعارها از جمله پاره کردن بنرها و تصاویر شهید سلیمانی و تلاش برای تهییج و دعوت مردم عادی و رهگذران به همراهی با آنها  نشان می‌دهد احتمالا نوعی واکنش و هم‌آوردی در برابر مراسم تشییع شهید سلیمانی مد نظر شرکت‌کنندگان است و عزاداری برای جانباختگان سانحه هوایی چندان در شعارها و رفتارها مورد توجه نیست.

اخبار,اخبار سیاسی,معترضان در میدان آزادی

 

از دقایقی پیش و حوالی ساعت 22:30 خبرنگاران ما گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.

 

دانشجویان اصفهانی با خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی ابراز همدردی کردند

ایرنا نوشت: جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های" اصفهان" و "علوم پزشکی" این شهر، یکشنبه شب با تجمع در مقابل تالار شریعتی این دانشگاه به یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی، شمع روشن و با خانواده‌های آنها ابراز همدردی کردند.

 

این دانشجویان همچنین با در دست داشتن پلاکاردها و عکس‌هایی از جانباختگان سانحه هوایی، یاد آنها را گرامی داشتند.

 

در این برنامه که به دعوت انجمن‌های اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی صورت گرفته بود، دانشجویان حاضر خواستار برخورد با مُسببان این حادثه شدند.

 

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان، دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است.

 

این دانشگاه با داشتن ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور محسوب می‌شود.

 

همچنین ظهر امروز دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی در آیین‌های جداگانه‌ای با روشن کردن شمع، خاطره جانباختگان سانحه هوایی را که جمعی از آنها از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودند، گرامی داشتند.

 

جمعی از مردم اصفهان نیز شنبه‌شب به یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین با روشن کردن شمع با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند.

 

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

 

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پرواز بود.

 

بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، ‌ علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

حدود ۱۰ نفر از استان اصفهان نیز در میان جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------