آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

آمریکا: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد/ کاخ سفید: به دنبال درگیری با ایران نیستیم



حمله آمریکا به ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن همزمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

 

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

 

کاخ سفید: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه جمعه به وقت محلی در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران آمریکایی در پی حمله ارتش آمریکا به عراق و سوریه گفت: «ایالات متحده دنبال درگیری با ایران و در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. اما همان‌طور که رئیس‌جمهور به صراحت گفته است، ما در دفاع از مردم خود تردید نخواهیم کرد و همه کسانی را که به آمریکایی ها اسیب می زنند در در زمان و مکانی که انتخاب می کنیم ، پاسخگو خواهیم کرد.»

 

این مقام ارشد کاخ سفید گفت: « پیام ما به سپاه پاسداران و دیگر شبه نظامیان این است که حملات به نیروهای آمریکایی باید متوقف شود.»

 

 کربی با بیان اینکه «این فقط اولین مرحله از پاسخ ماست»، تصریح کرد: آمریکا «هیچ ارتباطی با ایران از زمان حمله به پایگاه برج ۲۲» نداشته است.

 

ادعاهای رئیس سنتکام درباره نیروی قدس سپاه پاسداران

مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد : نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن تهدیدی مستقیم علیه منطقه و امنیت آمریکایی‌ها هستند.

 

حساب کاربری سنتکام در ایکس به نقل از کوریلا نوشت: ما به اقدام و انجام هر کار لازم برای حفاظت از مردم‌مان و مسئول‌پذیر کردن کسانی که امنیت آنها را تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

 

سنتکام بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت: فرماندهی مرکزی آمریکا حملاتی را علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌ها شبه‌نظامی وابسته به آن انجام داد.

 

این بیانیه افزود: نیروهای آمریکایی با چندین هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های دورپرواز که از ایالت متحده به پرواز درآمده بودند، به بیش از ۸۵ هدف حمله کردند. در این حملات بیش از ۱۲۵ سلاح نقطه‌زن به کار گرفته شد.

 

سنتکام گفت: تاسیساتی که هدف قرار گرفت شامل مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، مراکز اطلاعاتی، انبارهای راکتی، موشکی و پهپادی، و تاسیسات زنجیره تامین مهمات شبه‌نظامیان و حامیان مالی آن در سپاه پاسداران که حملات علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف را تسهیل کردند، بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------