آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

پاکستان کاردار ایران را احضار کرد/ شکایت رسمی عراق از ایران به شورای امنیت و سازمان ملل



احضار کاردار ایران در پاکستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه پاکستان «نقض حریم هوایی خود توسط ایران را محکوم و کاردار سفارت ایران را احضار کرد».

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد «نقض حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل قلمرو پاکستان را قویا محکوم می‌کند».

 

رسانه‌ها شامگاه سه‌شنبه خبر دادند ۲ مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان توسط موشک و پهپاد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

 

وزارت خارجه پاکستان همچنین از احضار کاردار سفارت ایران در این کشور به‌منظور اعتراض به این اقدام خبر داد.

 

اسلام آباد همچنین گفت اعتراض به ایران را از طریق مقام‌های ارشد دیپلماتیک خود در تهران به وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است. 

 

شکایت رسمی عراق از ایران به شورای امنیت و سازمان ملل

وزارت خارجه عراق بامداد چهارشنبه خبر داد که شکایت رسمی علیه ایران را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه داده است.

 

این وزارتخانه گفت که حملات موشکی اخیر به أربیل، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

 

واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: شورای امنیت امروز (سه شنبه به وقت محلی) جلسه ای پشت درهای بسته درباره یمن برگزار کرد.

 

سخنگوی سازمان ملل گفت که هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به اعضای شورای امنیت در خصوص گفتگوهای خود با تمام طرف ها با توجه به تحولات در دریای سرخ و پیشرفت بدست آمده در راستای نقشه راه سازمان ملل در منطقه توضیح داد.

 

دوجاریک افزود: گراندبرگ اوایل امروز با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیرخارجه ایران گفتگو کرد و در این گفتگو بر نیاز به حفظ محیط‌ برای انجام گفتگوی سازنده و ادامه تلاش ها در راستای صلح در یمن تاکید کرد.

 

سخنگوی سازمان ملل همچنین درباره وضعیت دریای سرخ گفت: ما بسیار نگران ادامه حملات به کشتی ها هستیم و از آنها می خواهیم به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت که خواهان توقف حملات است، احترام بگذارند.

 

دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره واکنش سازمان ملل به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به محل تجمع فرماندهان جنایت اخیر تروریستی در کرمان و راسک در سوریه و نیز مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک گفت: ما «بسیار نگران» حملات موشکی هستیم که سپاه مسولیت آنها را بر عهده گرفته است.

 

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما خواهان نهایت خویشتنداری و پرهیز از هر گونه تشدید بیشتر در منطقه هستیم که وضعیت آن بسیار شکننده است و می تواند منجر به اشتباه محاسباتی با عواقب بدتر شود.

 

دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل تاکید می‌کند که تمام نگرانی های امنیتی میان ایران و عراق باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو در راستای احترام به حاکمیت ارضی و روابط حسنه همسایگی، حل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------