آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

اوکراین: ماهانه 350 پهپاد شاهد توسط روسیه تولید می‌شود



کمک پهبادی ایران به روسیه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام اطلاعات نظامی اوکراین ادعا کرد روسیه ماهانه رقمی بین 330 تا 350 فروند پهپاد انتحاری شاهد تولید می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه "صدای اوکراین"، "وادیم اسکیبیتسکی"، معاون اطلاعات دفاعی اوکراین (HUR) در مصاحبه ای با یک رسانه اوکراینی گفت که روسیه ماهانه بین 330 تا 350 پهپاد انتحاری شاهد تولید می کند.

 

طبق اعلام منابع غربی، روسیه در منطقه تاتارستان کارخانه مونتاژ پهپاد شاهد راه اندازی کرده است. روس ها پهپاد های تولیدی خود را به نام "گران 2" عرضه می کنند.

 

اسکیبیتسکی گفت: "تخمین ما نشان می دهد که آنها می توانند - همانطور که برای مثال در دسامبر [2023] انجام دادند - 330 تا 350 فروند از پهپادهای انتحاری شاهد بسازند."

 

او افزود: "با این حال، این تولید به در دسترس بودن قطعات بستگی دارد. مثلا ممکن است بدنه و کلاهک [به اندازه کافی] وجود داشته باشد، اما موتوری به اندازه کافی نباشد و همین مساله تولید پهپاد را تحت تاثیر قرار دهد."

 

اسکیبیتسکی افزود، درست مانند زمانی که صحبت از تولید موشک‌های کروز و بالستیک روسیه می‌شود، تمام پهپادهای جنگی ساخته شده بلافاصله مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد کمی از آنها برای انبار کردن باقی می ماند.”

 

او ادامه داد: "به همین دلیل است که ما تعداد مختلفی از پهپادها را در حال استقرار مشاهده می کنیم."

 

این مقام نظامی اوکراینی خاطرنشان کرد:" ماه دسامبر گذشته نشان داد که حتی اگر دشمن مقداری ذخایر داشته باشد، اکنون آنها تخلیه شده اند و همه این پهپادهایی که علیه اوکراین استفاده می شوند مستقیما از خط تولید خارج می شوند."

 

پهپادهای شاهد برای ارتش اوکراین و پدافند هوایی این کشور یک دردسر جدی است و از زمانی که روسیه اقدام به استفاده گسترده از پهپادهای شاهد در جبهه نبرد با اوکراین کرده، فشار زیادی به سیستم پدافند هوایی اوکراین وارد آمده است.

 

در ماه های نخست به کارگیری پهپاد شاهد در تابستان سال گذشته، ارتش اوکراین ضربات سختی را بابت نداشتن پدافند مناسب برای مقابله با این پهپاد ایرانی که در ارتفاع پایین حرکت می کند، متحمل شد؛ اما در ادامه کشورهای غربی حامی اوکراین پدافندهایی در اختیار اوکراین قرار دادند که ارتش اوکراین توانست تعدادی از آنها را رهیابی و منهدم کند.

 

با این حال در صورت حملات ترکیبی روسیه با استفاده از پهپاد و موشک و توپخانه همچنان نیروهای اوکراینی در فشار مضاعفی برای مقابله قرار می گیرند و اهداف آنها با راحتی بیشتری از سوی پهپاد شاهد منهدم می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------