آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عراق پنج مرز زمینی خود با ایران را بست/ پاکستان مرز خود با ایران را باز کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و عراق
هیات گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد که این کشور امروز پنج مرز زمینی خود با ایران را بسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از السومریه نیوز، در پی شیوع ویروس کرونا هیات گذرگاه های مرزی عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج مرز زمینی شلمچه، شیب، زرباطیه، منذریه و مندلی میان ایران و عراق از امروز بسته شدند و تبادلات تجاری میان دو کشور از این مرزها انجام نمی‌شود.

 

در این بیانیه آمده است که بستن این گذرگاه‌ها از امروز 8 مارس آغاز و تا 15 مارس ادامه خواهد داشت.

 

هیات گذرگاه‌های مرزی عراق همچنین اعلام کرد: مسافران عراقی که به ایران سفر کرده اند نیز نمی توانند از گذرگاه های فوق الذکر وارد کشور شوند و به صورت خصوصی از فرودگاه بغداد و بصره به کشور می آیند.

 

پاکستان مرز خود با ایران را باز کرد

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، پاکستان ۱۴ روز پس از آنکه مرز خود با ایران را برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا بسته بود، روز شنبه مرز را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرد.

 

دولت پاکستان روز ۲۳ فوریه به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا که اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد و اکنون بیش از ۹۰ کشور در جهان را درگیر کرده و جان بیش از ۱۰۰ هزار نفر را گرفته است، مرز تفتان را بست.

 

با این حال، رفت و آمدها از این مرز پنج روز بعد به طور مجدد از سر گرفته شد و تاکنون صدها زائر و تاجر پاکستانی به کشور خود بازگشته اند.

 

به نوشته این روزنامه پاکستانی، مسافران پس از بازگشت نیز برای اطمینان از سلامتی شان قرنطینه می شوند.

 

مشکل کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه حل شد

پیرو گفتگوی تلفنی دو روز گذشته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و «رخسار پِکجان» وزیر تجارت ترکیه در خصوص مشکلات کامیون‌های ایرانی در مرزهای این کشور، وزیر تجارت ترکیه امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با محمود واعظی گفت که دستور حل مشکل عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرزهای ترکیه با بلغارستان، گرجستان و یونان صادر شده است.

 

واعظی و پکجان توافق کردند که پروتکل بهداشتی تهیه شده دو کشور، هر چه سریع‌تر امضا و نهایی شود تا با به این ترتیب وضعیت رفت و آمد کامیون‌های ایران به طور دائم به حالت عادی بازگردد.

 

همچنین کامیون‌های ایرانی مجوز یافته‌اند برای بارگیری راهی بندر مرسین شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------