آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا/ اعلام آمادگی چین و روسیه برای کمک به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ویروس کرونا در ایران
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله‌ کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

 

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.

 

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را اعلام کرد و افزود که در کنار تلاش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیازهای داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است.

 

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایران

سفیر کشورمان در روسیه در دیدار با "انا پوپوا" رئیس سرویس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف کننده فدراسیون روسیه ضمن قدردانی از اظهارات رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی  رئیس‌جمهور کشورمان و اعلام آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا به تبادل نظر در خصوص اقدامات بعمل آمده از سوی دو کشور در زمینه مهار و کنترل ویروس کرونا پرداخت.

 

کاظم جلالی در این دیدار با اشاره به اقدامات بعمل آمده در فرودگاه های ایران و همچنین با بر شمردن برخی محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از صدور روادید برای ایرانیان، اظهار امیدواری کرد: این موانع در آینده نزدیک برطرف شود.

 

رئیس سرویس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف‌کننده روسیه نیز در جریان این رایزنی بر آمادگی کشورش برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین نیازهای دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

 

براساس این گزارش، آژانس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف کننده در روسیه که زیر نظر نخست وزیر است مسئولیت مقابله با بیماری کرونا و تامین و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را بعهده دارد.

 

اعلام آمادگی چین برای کمک به ایران در مقابله با کرونا

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانسی خبری با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وانگ یی، وزیر امور این کشور با وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا هردو با مردم چین ابراز همدردی و حمایت‌شان را اعلام کردند. کار آن‌ها نشانگر معنای واقعی ایستادن در کنار هم در شرایط سخت بود و ما این را فراموش نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران و ایتالیا گفت: ما از اوضاع ملت ایران و ایتالیا آگاهیم و صمیمیانه نهایت تاسف خودمان را به آن‌ها عرضه می‌داریم.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: چین آماده است تا در حد توان خود مطابق با نیازهای ایران و ایتالیا برای جلوگیری از شیوع و کنترل بیماری (کووید ۱۹) کمک‌رسانی کند. چین سریعا کیت‌های آزمایشگاهی و برخی وسایل پزشکی را به طرف ایرانی رسانده است.

 

وعده فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مبارزه با کرونا

بهرام قاسمی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «امروز عصر در مرکز بحران دولت ‎فرانسه با حضور رئیس این مرکز و برخی دیگر از مسئولین وزات خارجه فرانسه گزارشی از اقدامات و تلاشهای دولت ایران در خصوص کنترل و مقابله با ‎ویروس کرونا را ارائه کردم.‏ این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد و لذا مقرر گردید با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال کمک های لازم در حد توان ادامه یابد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------