آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

آمریکا: از دیپلماسی در قبال تهران استقبال می‌کنیم/ احیای مذاکرات به ایران بستگی دارد



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
"متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران استقبال می کند، اما توپ احیای مذاکرات هسته ای را همچنان در زمین ایران انداخت و مدعی شد که احیای این مذاکرات به ایران بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، "متیو میلر" (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر توافق تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن به خوبی پیش رود، آیا آمریکا به فکر احیای مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود؟ گفت: فکر می‌کنم آنچه در آینده خواهد بود در نهایت به ایران و تصمیمی که خواهد گرفت، بستگی دارد.

 

میلر با بیان اینکه آزادی زندانیان و احیای مذاکرات هسته ای "دو مساله جداگانه" هستند، با تکرار ادعاهای واشنگتن گفت: ما بر محدود کردن توانایی هسته ای ایران و فعالیت های بی ثبات کننده این کشور متمرکز و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: ما همیشه اعلام کرده ایم که از دیپلماسی برای حل این مساله حمایت می کنیم. اما اگر به اقدامات ایران توجه کنید آنها بطور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند و این نشان می دهد که آنها اقدامات لازم را در این مرحله انجام نمی دهند.

 

میلر اضافه کرد که واشنگتن به همراه سایر کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر از ایران بصراحت می خواهد بطور کامل با آژانس همکاری کند.

 

کاخ سفید: بر وجوه آزاد شده ایران نظارت خواهیم داشت

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنتی ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری ام اس ان بی سی افزود که وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی فقط برای اهداف بشر دوستانه استفاده می شود.

 

این مقام کاخ سفید در حالیکه دولت جو بایدن به شدت از سوی منتقدان و مخالفانش در داخل آمریکا برای انجام توافق تبادل زندانیان با تهران و آزادسازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی تحت فشار است، در سخنانی که به نظر می رسد برای آرام کردن مخالفان و منتقدان باشد، در واکنش به اظهارات آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران درباره نحوه هزینه کردن وجوه آزاد شده برای مردم ایران گفت: «خیر، این درست نیست. این سیستم به گونه‌ ای طراحی شده است که این پول و سرمایه را فقط بتوان برای اهداف بشردوستانه، غذایی و دارویی، ساخت تجهیزات پزشکی یا حتی اهداف آموزشی اختصاص داد.»

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه این وجوه «توسط وزارت خزانه‌ داری آمریکا بررسی می‌شوند»، گفت: «حتی اینکه چه مقدار می‌خواهند برداشت کنند، بر اساس هشت سازمان و شرکتی که برای انتقال کالاها و خدمات بشردوستانه به ایران قرار دارند،  بررسی خواهد شد.»

 

کربی ادامه داد: «هر مبلغی که قرار است بر اساس نیاز، اختصاص داده شود، ما نظارت کاملی بر آن خواهیم داشت. اگر ما برداشتی را تایید نکنیم، چیزی به ایران منتقل نخواهد شد. پس این یک چک سفید امضا برای آنها نیست.»

 

این مقام ارشد کاخ سفید اضافه کرد که مولفه های سیستم  نگهداری وجوه ایران در قطر بسیار مشخص، دقیق و آشکار هستند.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا  با بیان اینکه آنها پای آن را امضا کرده‌اند، تاکید کرد: «این وجوه، مالیات آمریکایی‌ها یا باج برای آزادی گروگان نیست بلکه وجوه ایران هستند که در حساب‌های کره جنوبی مسدود شده بودند و ایران به آنها دسترسی نداشت.»

 

کربی در پاسخ به سوالی درباره جرم پنج زندانی ایران در آمریکا نیز به این جمله بسنده کرد و گفت: بیشتر آنها مربوط به نقض تحریم ها است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------