آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

ماجرای پرواز هواپیمای ترابری ایرانی از شبه‌جزیره کریمه چه بود؟



پرواز هواپیمای ترابری ایرانی از شبه‌جزیره کریمه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
گرچه ممکن است دیتای پروازی این هواپیما در برنامه فلایت رادار دچار اختلال هم شده باشد، در هر صورت پس از مسکو، تاتارستان، اکنون کریمه نیز به مقاصد این هواپیما افزوده شده است و محموله آن جای سوال خواهد بود.

به گزارش فرارو، کانال پارتیزان نوشت: هواپیمای ترابری ایلیوشین IL-76TD پویاایر با رجیستری EP-PUS که از زمان آغاز جنگ اوکراین، همواره مسیر بین ایران و روسیه را طی می‌کند، این بار در یک مقصد عجیب حضور یافته است.

 

ایلیوشین فوق بازوی اصلی پرواز‌های ترابری ایران به روسیه می‌باشد و پس از جنگ اوکراین بیش از 50% از کل پرواز‌های ترابری ایران به روسیه را به‌دوش کشیده است.

 

برای اولین بار است که هواپیمای ایلیوشین برفراز شبه جزیره کریمه دیده می‌شود و احتمالا مقصد نهایی آن فرودگاه سواستوپل باشد.

 

گرچه ممکن است دیتای پروازی این هواپیما در برنامه فلایت رادار دچار اختلال هم شده باشد، در هر صورت پس از مسکو، تاتارستان، اکنون کریمه نیز به مقاصد این هواپیما افزوده شده است و محموله آن جای سوال خواهد بود.

 

اطلاعیه شرکت هواپیمایی پویا

شرکت هواپیمایی «پویا» برخی خبرسازی‌ها درباره پرواز هواپیمای ایلوشین ۷۶ این شرکت بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه برای کمک‌رسانی به نیروهای روسیه را رد کرد.

 

شرکت هواپیمایی پویا پنجشنبه شب در اطلاعیه فوری اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند متاسفانه امروز طی اخبار کذب به استناد هک سایت فلایت رادار شاهد هستیم بر اساس خط خبری برنامه ریزی شده توسط شبکه‌های معاند و سایر جیره خواران مرتبط، به تناوب اعلام می‌شود هواپیمای ایلوشین ۷۶ هواپیمایی پویا به شماره ثبت EP-PUS در حال پرواز بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه در حال کمک رسانی به نیروهای روسیه است در حالی که این هواپیما طی ۴۸ ساعت گذشته در فرودگاه مهرآباد پارک بوده و پروازی نداشته و اساساً چنین موضوعی از اساس کذب محض بوده و انجام چنین پروازی کاملا نشدنی نیست.

 

شرکت هواپیمایی پویا افزود: این شرکت برخود لازم می‌داند بر اساس اصل شفافیت و آگاه سازی نسبت به این موضوع تکذیبیه فوق را صادر و همزمان مراتب را توام از مسیر نهادهای تخصصی و امنیتی دنبال کند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------