صدرنشینی ترس و جن‌گیری در گیشه سینماهای آمریکا



فیلم سینمایی جن گیر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نسخه احیا شده درام ترسناک و دلهره آور «جن گیر» توانست صدرنشین جدول این هفته گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شود. 

 به گزارش صبا، این فیلم با نام کامل «جن گیر: معتقد» توانست در سه روز آخر هفته به فروشی ۲۷ میلیون دلاری دست پیدا کند.

 

تحلیل‌گران اقتصادی سینما برای قسمت تازه جن‌گیر پیش‌بینی افتتاحیه‌ای ۳۳ تا ۳۵ میلیون دلاری می کردند و به همین دلیل، فروش ۲۷ میلیون آن پائین‌تر از سطح توقعات بود.

 

شاید دلیل این مسئله در همزمانی اکران ان با دو فیلم ترسناک دیگر «اره ۱۰» و «راهبه ۲» بوده باشد که با افتتاحیه‌‌هایی ۱۸ و ۳۲ میلیون دلاری نمایش خود را شروع کردند.

 

با این حال، تهیه کنندگان جن گیر جدید در کمپانی یونیورسال و شرکت بلو هاوس از فروش ۲۷ میلیونی افتتاحیه آن راضی هستند.

 

فروش بین‌المللی فیلم در بقیه کشورهای دنیا هم ۱۸ میلیون دلار بوده که فروش جهانی آنرا به رقم خوب ۴۵ میلیون دلاری می‌رساند.

 

«جن‌گیر: معتقد» با هزینه نه چندان زیاد ۳۰ میلیون دلار تولید شده و با همین فروش افتتاحیه جهانی، توانسته رقم هزنه تولید را پوشش دهد. ادامه فروش فیلم، به معنی کسب سود برای سازندگانش است.

 

جن گیر جدید برای تماشاگران بالای ۱۷ سال ساخته شده و منتقدان و تماشاگران، اظهارنظرهای مثبتی پیرامونش نکرده‌اند.

 

اهل فن می‌گوید تهیه‌کنندگان فیلم باید به این اظهارنظرها کاملا توجه کنند و آنها را در نظر بگیرند،، زیرا یونیورسال و بلوم هاوس قصد دارند قسمت‌های بعدی آن را نیز تولید کنند.

 

مدیران یونیورسال سال ۲۰۲۱ مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار به مالکان قبلی فرنچایز جن گیر پرداخت کرد تا امتیاز تولید نسخه احیا شده آنرا در دست بگیرد.

 

یونیورسال به دنبال آن است که جن گیر تازه را به صورت یک تریلوژی تهیه کنند و دو قسمت بعدی آن قرار است برای اکران عمومی در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ آماده شوند.

 

داستان نسخه احیا شده ۵۰ سال بعد از ماجراهای نسخه اصلی و کلاسیک سال ۱۹۷۳ اتفاق می افتد و دوباره الن برستین را در نقش اصلی خود دارد.

 

او که در نقش کاراکتر کریس مک نیل در نسخه اصلی متوجه می شود شیطان روح دخترش را تسخیر کرده، در قسمت جدید با چند مادر دردکشیده روبرو می‌شود که دخترانشان با وضعیتی شبیه دخترش مواجه شده‌اند.

 

حالا این مادران درمانده از کریس مک نیل کمک می‌خواهند تا با استفاده از تجربیاتش، این دخترها را از دامی که در آن افتاده‌اند، رها کند.

 

دیوید گوردون گرین که فرنچایز «هالوین» را با بازی جیمی لی کرتیس احیا کرد، پشت دوربین جن گیر احیا شده نیز قرار دارد.

 

دیوید او گراس تحلیل گر اقتصادی سینما در رابطه با وضعیت فروش جن‌گیر می‌گوید: «این یک افتتاحیه خوب برای فیلمی است که ۱۹ سال بعد از قسمت پنجم و ۵۰ سال بعد از نسخه اریژینال خود اکران عمومی می شود. اما نگاه منفی منتقدان و تماشاگران می تواند خطری مهم برای تهیه کنندگان آن باشد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------