گیشه داغ تابستان با «باربی» و «اوپنهایمر»



باربی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
«باربی» در هفته نخست اکران علاوه بر رکوردشکنی در گیشه آمریکا به فروش جهانی ۳۳۷ میلیون دلاری رسید و «اونپهایمر» نیز فروش خود را از مرز ۱۷۴ میلیون دلار عبور داد.

 به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» بافروش تاریخی ۱۵۵ میلیون دلاری در آمریکا اکران خود را آغاز کرد، فروشی که معمولا برای فیلم‌های ابرقهرمانی مرد محور متصور است اما این فیلم با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» فراتر از پیش‌بینی ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون دلاری، یکی از بزرگترین فروش‌های آغازین سینمای آمریکا را رقم زد.

 

«باربی» در خارج از آمریکا نیز تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کرد و در هفته نخست اکران بین المللی به فروش چشمگیر ۱۸۲ میلیون دلار از ۷۰ کشور دست یافت تا مجموع فروش این فیلم فاتنزی به ۳۳۷ میلیون دلار برسد در حالی که بودجه ساخت فیلم ۱۴۵ میلیون دلاراعلام شده است. این عنوان بزرگترین فروش افتتاحیه یک فیلم در تاریخ محصولات کمپانی برادران وارنر در بازارهای بزرگ از جمله مکزیک (۲۲.۳ میلیون دلار)، برزیل (۱۵.۹ میلیون دلار) و استرالیا (۱۴.۶ میلیون دلار) بود. در این میان بریتانیا با ۲۲.۹ میلیون دلار بهترین بازار خارجی «باربی»ـ بود اما همانطور که انتظار می‌رفت این فیلم در بازارهای آسیایی سر و صدای زیادی ایجاد نکرد و با این حال فراتر از پیش‌بینی‌ها ۸.۲ میلیون دلار در چین به دست آورد.

 

«باربی» رکورد پرفروش‌ترین فیلم به کارگردانی یک زن درهفته نخست اکران را به نام خود ثبت کرد، رکوردی که پیش از این متعلق به «پتی جنکینز» با فیلم «زن شگفت‌انگیز» بود که در سال ۲۰۱۷ فروش آغازین ۱۰۳ میلیون دلاری را رقم زده بود و در سال ۲۰۱۹، «کاپیتان مارول» به کارگردانی «آنا بودن» و «رایان فلک» با ۱۵۳ میلیون دلار افتتاح شده بود.

 

از جمله دیگر رکوردهایی که فیلم «باربی» به نام خود ثبت کرد می‌توان به پرفروش‌ترین اکران افتتاحیه ۲۰۲۳ بالاتر از «برادران سوپرماریو» (۱۴۶.۳ میلیون دلار) اشاره کرد.

 

 درام تاریخی سه ساعته «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» که دیگر اکران‌ گسترده گیشه سینماست نیز در هفته نخست اکران در آمریکا به فروش ۸۰.۵ میلیون دلاری دست یافت تا سومین فیلم پرفروش این فیلمساز در اکران آغازین پس از «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (۱۶۰.۹ میلیون دلار) و «شوالیه تاریکی» (۱۵۸.۴ میلیون دلار) بدون احتساب تورم است.

 

 « اوپنهایمر» در خارج از کشور نیز ۹۳.۷ میلیون دلار فروخت تا فروش این فیلم به ۱۷۴.۲ میلیون دلار در مقابل بودجه تولید ۱۰۰ میلیون دلاری برسد.

 

«اوپنهایمر» با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. این فیلم نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است.

 

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------