نظرات منتقدان دربارۀ فیلم «خالق»؛ حماسه‌ای در آخرالزمان



فیلم خالق،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فیلم «خالق» (The Creator) یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های فصل پاییز بود که بعد از اکران نیز عمدتا با نظرات مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان رو به رو شده است.

به گزارش فرادید، فیلم خالق که گرت ادواردز آن را کارگردانی کرده، یک حماسۀ علمی‌تخیلی است دربارۀ آینده‌ای که در آن نبردی میان نژاد انسان و نیروهای هوش مصنوعی به راه افتاده است. جوشوآ یک مامور سابق نیروهای ویژه است که برای از بین بردن موجودی به نام «خالق» که در واقع معمار هوش مصنوعی اهریمنی است استخدام می‌شود.

 

اما خالق یک جور سلاح مخفی و اسرارآمیز ساخته که می‌تواند جنگ را به نفع او به پایان برساند. جوشوآ و تیم همراهش باید به پشت خط دشمن و به درون قلمرو تاریک هوش‌های مصنوعی نفوذ کنند تا جلوی نابودی بشریت را بگیرند.

 

در ادامه، گزیده‌ای از نظرات برخی منتقدان را دربارۀ این فیلم ملاحظه خواهید کرد.

 

وندی لی از آبزرور: این فیلم یک دستاورد قابل‌ملاحظه است؛ یک اکشن مهیج با جلوه‌های بصری خارق‌العاده که با موفقیت کامل توانسته است یک فضای آخرالزمانی بسازد.

 

لیلا لطیف از لیتل‌وایت‌لایز: فیلم خالق نه تنها یک سرگرمی عالی است بلکه نشان می‌دهد که فیلم‌هایی با بودجۀ متوسط، داستان‌های اصیل و خلاقانه و جذابیت‌های تماشاگرپسند تا چه اندازه می‌توانند روایت متین و باوقاری داشته باشند.

 

لیندزی بار از آسوشیتدپرس: با اینکه این فیلم کمی مبهم و پیچ در پیچ است و برخی استعاره‌های کلیشه‌ای را در خود دارد، با اینحال هنوز هم احساسی از تازگی را به مخاطب می‌دهد که تجربۀ آن واقعا هیجان‌انگیز است.

 

پاتریک هیکس از فیلین‌فیلم‌پادکست: با وجود صحنه‌پردازی‌های شسته و رفته و اکشن درخشانی که در فیلم دیده می‌شود، این فیلم روابط هوش مصنوعی و انسان را به شیوه‌ای معنادار مورد ملاحظه قرار نمی‌دهد. در نهایت این فیلم چیزی شبیه یک تله‌فیلم پرهزینه است که قرار است صحنه را برای سریالی که هرگز قرار نیست ساخته شود آماده کند.

 

فیلم خالق،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

دونالد کلارک از ایریش‌تایمز: با اینکه فلسفۀ این فیلم تا حدی سطحی است اما یک داستان معرکه دارد که با ریتمی پرشتاب و در فضایی مسحورکننده روایت می‌شود.

 

دیوید سیمز از آتلانتیک: با اینکه داستان فیلم برای زمان بیش از دوساعتۀ آن کشش کافی ندارد اما به هر حال این یک اثر باشکوه و زیبا است که تماشای آن خصوصا بر روی پردۀ بزرگ بسیار جذاب و تاثیرگذار است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------