واکنش یک حقوقدان به لغو کنسرت علیرضا قربانی به دلیل حضور نوازنده زن: کاملا غیرقانونی است



علیرضا قربانی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
کامبیز نوروزی، حقوقدان نوشت: به دلیل حضور نوازنده زن در ارکستر، کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان لغو شد. لغو کنسرت به دلیل حضور نوازنده زن کاملا غیرقانونی است.

به گزارش دیده بان ایران، کامبیز نوروزی، حقوقدان در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان «سلیقه شخصی جانشین قانون و شرع» نوشت: به دلیل حضور نوازنده زن در ارکستر، کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان لغو شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی اصفهان با بیان این خبر ادعا کرد نمی‌شود اصفهان را با جا‌های دیگر مقایسه کرد. این همان ادعای بی‌اساسی است که در شهر‌های دیگر هم برای لغو کنسرت‌ها می‌کنند. کشور یک قانون دارد و این قانون در جزء جزء همه مناطق کشور باید حاکم باشد.

 

لغو کنسرت به دلیل حضور نوازنده زن کاملا غیرقانونی است. حتی از نظر شرعی هم مستندی ندارد.

 

مشکل بزرگ و بحران‌ساز این است که مقامات رسمی یا قدرت‌های پنهان غیر رسمی سلیقه خود را برتر از قانون و شرع می‌دانند و با سوءاستفاده از قدرت حقوق اساسی ملت را نقض می‌کنند. رواج این شیوه عمل موجب توسعه و نهادینگی اختلال نظم و ویرانگر است.

 

این وضعیت در حوزه فرهنگ و هنر بیش از سایر حوزه‌ها نمایان می‌شود. جریان‌های حاکم تاب پذیرش فرهنگ عمومی و سلایق هنری مردم را ندارند، برای تحمیل سلیقه خود به زور خارج از قانون متوسل می‌شوند.

 

دستگاه‌های اجرایی قلمرو فرهنگ و هنر را از قانون تهی کرده‌اند و خودشان را جای قانون نشانده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------