انتقاد تند منتقد سینمایی به مرضیه برومند



مرضیه برومند،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
دامون قنبرزاده به اظهارات مرضیه برومند در مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، دامون قنبرزاده منتقد سینمایی و فارغ التحصیل فیلم سازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مرضیه برومند در مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر طی جمله‌هایی عجیب و مالیخولیایی به چنین جاهایی رسید: «اگر شما با ما مهربان باشید، ما با اسراییل و صهیونیست هم می‌جنگیم.» این حرف‌ها با واکنش حضار روبه‌رو شد و او را «هو» کردند. خیلی‌ها از این صحبت کردند که خانم برومند برای بیان این حرف، از جایی خط گرفته است یا کسانی مجبورش کرده‌اند این چیزها را بگوید. من واقعیتِ ماجرا را نمی‌دانم. کاری هم به وزن و هدف سیاسی جمله ندارم. مقصود من بیان چیزهایی بی‌ربط در میان مراسم تشییع جنازه‌ی دو چهره‌ی فرهنگی مملکت است.

 

حرف‌های خانم برومند به شکلی آشکار نمایانگر ذهنیات نسلی‌ست که بدبختانه ما در سایه‌‌شان بزرگ شدیم. نسلی که خیلی‌هاشان خورده‌اند و آشامیده‌اند و چرخیده‌اند و تجربه کرده‌اند و حالا که به ما رسیده‌اند، انگار‌نه‌انگار! نسلی که عقب‌ماندگی‌اش از جامعه، نه به خاطر رابطه‌ی معکوس «عقل» و «سن» (هر چه سن بالاتر برود، عاقل دچار زوال می‌شود)، بلکه به خاطر عافیت‌طلبی و ترسو بودن و در عین حال ادعای فراوان است. نسلی که به نظرم حالا دیگر جایی در میان نسل جدید ندارد و نخواهد داشت. حالا دیگر این نسل به هیچ عنوان تعیین‌کننده‌ی هیچ‌چیز نیست و کمی که پیش برویم متوجه می‌شویم خیلی جاها حتی شایسته‌ی احترام هم نیست.

 

دیگر «ما پاهامونو جلوی بزرگترا دراز نمی‌کردیم» گذشت. دیگر «ما جلوی بزرگترا جیک نمی‌زدیم» تمام شد. دیگر پذیرش بی‌قید و شرط حرف بزرگترها به پایان راه رسید. حالا اتفاقاً باید پاها را دراز کرد تا متوجه باشند که سنِ بالا الزاماً احترام نمی‌آورد. نسل جدید باید طرحی نو در اندازد. همین «هو» کردن اولین قدم این طرح نو است. گاهی باید «هو» شوند تا بفهمند دنیا دست کیست. باید مانند پدر فیلم «برادران لیلا» سیلی بخورند تا بفهمند یک مَن ماست چه‌قدر کره دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------