بازیگران مشهور هالیوود که به دلایل عجیبی در یک فیلم به جای خود از بدل استفاده کردند



بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

روزیاتو | فیلمسازی در اغلب موارد کاری پیچیده و پرچالش است و در بقیه ی موارد می تواند خطرناک و خجالت آور باشد.

 

دقیقاً به همین خاطر است که از بدل ها و بدلکارها استفاده می شود، تا بازیگرها متحمل ریسک آسیب های جدی نشوند یا برای نمایش بدن خود تحت فشار قرار نگیرند.

 

اما جدا از دلایل بدیهی، بازیگرها گاهی به علت های بسیار غیر منتظره ای از بدل استفاده می کنند.

 

ناتالی پورتمن در «والاحضرت» (Your Highness)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

در فیلم کمدی تاریخی «والاحضرت» سکانسی وجود دارد که در آن شخصیت ایزابل با بازی ناتالی پورتمن لباس های خود را درمی آورد و در حالی که تنها یک لباس زیر فلزی به پا دارد، در یک دریاچه آب تنی می کند.

 

حتماً تصور می کنید پورتمن به دلیل برهنگی این سکانس به جای خود از بدل استفاده کرده بود، اما اینگونه نیست.

 

در حقیقت، تنها برای بخش شنا کردن ایزابل در دریاچه از بدل استفاده شد چون پورتمن حاضر نبود در آب سرد دریاچه شنا کند.

 

جک بلک در «مدرسه راک» (School Of Rock)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

جک بلک به عنوان یک بازیگر و موزیسین بااستعداد انتخاب کاملاً مناسبی برای نقش دوئی فین، مربی گیتار در فیلم «مدرسه راک» به نظر می رسید، اما یک مشکل کوچک و غیر منتظره وجود داشت.

 

گرچه بلک با فعالیت خود در گروه موسیقی Tenacious D توانایی اش در نوازندگی با گیتار آکوستیک را به اثبات رسانده، اما در زمان ساخت این فیلم او آشنایی چندانی با گیتار الکتریک نداشت و به همین دلیل مجبور شد نواختن این ساز را در سطح مبتدی یاد بگیرد.

 

با این حال، تنها بخش اندکی از سکانس های نوازندگی فین را خود بلک انجام داد و برای ضبط سکانس های اجراهای سولوی او از یک بدل استفاده شد.

 

ویلم دفو در «ضد مسیح» (Antichrist)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

با توجه به حجم سکانس های جنسی فیلم «ضد مسیح» لارس فون تریه، دانستن اینکه در این سکانس ها به جای ویلم دفو از بدل استفاده شده بود، تعجب برانگیز نیست.

 

با این حال، دلیل واقعی تصمیم فون تریه برای استفاده از بدل به جای ویلم دفو برای سکانس های جنسی این فیلم بسیار شوکه کننده است، چرا که به گفته ی فون تریه آلت جنسی دفو بزرگ تر از اندازه ی مد نظر او بود!

 

مارتین شین در «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

ساخت فیلم «اینک آخرالزمان» پروسه ی بسیار دشواری داشت و زمانی که مارتین شین ۳۶ ساله در میانه ی فیلمبرداری فیلم در فیلیپین، درست سر صحنه دچار حمله ی قلبی شد، حتی خود او نگران بود که این اتفاق به پروژه ای که همان زمان هم بیشتر از بودجه ی تعیین شده خرج برداشته بود، هزینه ای اضافی تحمیل کند.

 

به همین دلیل شین ادعا کرد که دچار گرمازدگی شده و اصرار کرد که فیلمبرداری ادامه پیدا کند.

 

در طول ۶ هفته ی دوران نقاهت شین، از برادرش جو استیوز به عنوان بدل او برای سکانس هایی که نیازی به نشان دادن چهره ی شین نبود استفاده شد و باقی سکانس های شین بعد از بازگشت او به کار ضبط شد.

 

راسل کرو در «ذهن زیبا» (A Beautiful Mind)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

هر قدر هم که بازیگری درخشان باشد، برخی جنبه های ذاتی بعضی شغل ها هستند که تقلید آن ها در عرض تنها چند هفته یا حتی چند ماه تمرین تقریباً غیر ممکن است و کسانی که در آن شغل باشند می توانند شخص تقلیدگر را از فاصله ی چند کیلومتری تشخیص دهند.

 

و این همان مشکلی بود که راسل کرو هنگام بازی در فیلم تحسین شده ی «ذهن زیبا» با آن مواجه شد، فیلمی که کرو در آن نقش یک شخصیت واقعی، ریاضیدانی به نام جان نش را برعهده داشت.

 

از آنجایی که کرو قادر نبود معادلات ریاضی را به شکلی باورپذیر، به همان حالت طبیعی یک ریاضیدان واقعی بنویسد، ران هاوارد، کارگردان فیلم از مشاور ریاضی فیلم، دیو بیر به عنوان بدل کرو برای سکانس های معادله نویسی جان نش استفاده کرد.

 

داکوتا جانسون در «پنجاه طیف خاکستری» (Fifty Shades Of Grey)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

با توجه به حجم زیاد سکانس های جنسی فیلم «پنجاه طیف خاکستری» شاید تصور کنید که عجیب نیست که داکوتا جانسون برای برخی از این سکانس ها از بدل استفاده کرده باشد، اما دلیل واقعی استفاده از بدل برای جانسون در بعضی از سکانس های جنسی این فیلم چیز دیگری بود.

 

از آنجایی که داکوتا جانسون در پشت خود چند خالکوبی دارد که با طبیعت شخصیت محتاط آناستازیا، نقشی که جانسون بر عهده داشت جور درنمی آمد، تصمیم بر آن شد که در هر سکانسی که پشت آناستازیا در آن دیده می شد، از یک بدل به جای جانسون استفاده شود.

 

وین دیزل و دواین جانسون در «سریع و خشن ۸: سرنوشت خشمگین» (The Fate Of The Furious)

بدل بازیگران هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

اختلافات میان وین دیزل و دواین جانسون دیگر بر کسی پوشیده نیست و مخاطبان نیز متوجه عدم تعامل مستقیم نقش های آن ها در آخرین فیلم مشترک شان «سریع و خشن ۸» شده اند.

 

این امر به طور آگاهانه و عمدی صورت گرفته بود تا نیازی به حضور فیزیکی آن ها در کنار هم سر صحنه نباشد.

 

برای این منظور از ترفند به کارگیری بدل و ضبط جداگانه ی سکانس های مشترک نقش های آن ها استفاده شده بود. برای مثال، برای سکانس های اکشن فیلم از رانندگان بدل استفاده شده بود. یا در باقی سکانس ها تنها چهره ی یکی از شخصیت ها رو به دوربین قرار می گرفت و برای شخصیت دیگر که پشت به دوربین قرار داشت از بدل استفاده می شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------