اعتصاب دو ماهه نویسندگان هالیوود



نویسندگان هالیوود،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
نویسندگان هالیوود دو ماه است که اعتصاب کرده‌اند و به زودی ممکن است بازیگران نیز به آنها ملحق شوند و صفوف اعتصاب را جایگزین فرش قرمز کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، قرارداد انجمن بازیگران سینما - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در نیمه‌شب به وقت محلی در ۱۲ ژوئیه به پایان رسید، که پس از تمدید مهلتی است که احتمال اعتصاب بزرگ را تقریباً دو هفته به تاخیر انداخت.

 

آنها به انجمن نویسندگان آمریکا ملحق خواهند شد که پس از شکست در رسیدن به توافق با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)، که یک گروه فراگیر و نماینده استودیوهایی مانند دیزنی، نتفلیکس، آمازون و اپل است، در ۲ مه اعتصاب کردند.

 

فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا و اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) هر دو گفته‌اند تا زمانی که مذاکرات درباره قرارداد ادامه دارد، اظهار نظر نخواهند کرد.

 

از سال ۱۹۶۰ که رونالد ریگان، رئیس اتحادیه بازیگران بود، این اولین باری است که اتحادیه‌های نویسندگان و بازیگران همزمان اعتصاب می‌کنند.

 

اتحادیه سوم، انجمن کارگردانان آمریکا، پیش از این برای یک قرارداد مذاکره کرده است و به اعتصاب نخواهد پیوست.

 

از زمان اعتصاب نویسندگان، تولید ده‌ها مجموعه و فیلم از جمله سریال‌های میلیاردرها و چیزهای عجیب و فیلم بلید از شرکت مارول تاکنون متوقف شده‌اند.

اگر اعتصاب بازیگران اتفاق بیفتد، ممکن است تأخیرهای بیشتری ایجاد شود و ممکن است برخی از فیلم‌ها و مجموعه‌ها به طور کلی لغو شوند.

 

برای مخاطبان، احتمالاً این یعنی مجموعه بعدی برنامه تلویزیونی مورد علاقه آنها به تعویق خواهد افتاد و بسیاری از برنامه‌ها ممکن است کلاً ناپدید شوند.

 

برخی از تولیدات بین‌المللی ادامه خواهند داشت، ولی محدود خواهند بود، چون فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا نماینده بیش از ۱۶۰ هزار بازیگر در سراسر جهان است - مانند فیبی والر-بریج، نویسنده و بازیگر، که در اولین جلسه نمایش جدیدترین فیلم ایندیانا جونز در لندن به ماجرای اعتصاب پرداخت.

 

او گفت: «واقعا امیدوارم که بتوانیم این موضوع را حل کنیم. نویسندگان مهم‌ترین افراد در این صنعت هستند، من واقعاً به این اعتقاد دارم.»

 

مانند نویسندگانی که تا هم‌اکنون در اعتصاب به سر می‌برند، بازيگران نیز می‌گویند که خدمات نمايش آنلاین ثروت به دست آمده را به اشتراک نگذاشته‌اند هر چند کارشان منجر به انفجاری در محتوای سرگرمی شده است. آنها می‌گویند جست‌وجوی پایان‌ناپذیر مشترکان جدید الگوی تجاری ناپایداری است و مدیران اجرایی استودیوها حقوق‌های گزافی می‌گیرند ولی بازیگران و نويسندگان نمی‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند.

 

بازیگران و نویسندگان پیش از این از پخش مجدد در شبکه تلویزیونی کسب درآمد می‌کردند. آنها هر بار که یک فیلم یا برنامه که روی آن کار کرده بودند بازپخش می‌شد، یک چک در پست دریافت می‌کردند و این به بازیگران اجازه می‌داد بین پروژه‌های تجاری که همیشه یک شغل فصلی و دوره‌ای بوده جان به در ببرند.

 

اما خدمات پخش آنلاین، هالیوود را متحول کردند و اکنون بازیگران و نویسندگان وقتی کسی کارشان را در یک سرویس پخش آنلاین تماشا می‌کند، که به‌طور سنتی کمتر از شبکه تلویزیون پرداخت می‌کند، مبالغی کم دریافت می‌کنند یا اصلاً چیزی دریافت نمی‌کنند.

 

کیم گوردون، موسیقی‌دان و بازیگر می‌گوید هرگز اجازه نمی‌دهد از تصویر او برای هوش مصنوعی استفاده شود

 

مذاکراتی که در جریان است محرمانه است در نتیجه روشن نیست که محورهای اصلی آن چیست یا اصلاً توافقی در شرف وقوع است یا نه. اکثریت اعضا رأی داده‌اند که در صورت حاصل نشدن توافق، اعتصاب شود.

 

آدام کانور، نویسنده و بازیگر که خارج دفتر نتفلیکس اعتصاب کرده بود، گفت: «اگر می‌توانستند ما را جایگزین کنند، سال‌ها پیش این کار را کرده بودند.»

 

او گفت: «آیا آنها قرار است شما را با تلویزیون واقع‌نما جایگزین کنند؟ یا با ستاره‌های یوتیوب؟ خوب، بگذارید تلاش‌شان را بکنند» و افزود که مردم در سراسر جهان تلویزیون را برای تماشای برنامه‌هایی مانند «چیزهای عجیب‌تر» و مسابقات ورزشی روشن می‌کنند.

 

در اقدامی غافلگیرکننده، بسیاری از برترین بازیگران هالیوود نامه‌ای خطاب به اتحادیه خود را امضا کردند و گفتند اگر یک قرارداد جدید «متحول‌کننده» از استودیوها دریافت نکنند، از اعتصاب حمایت خواهند کرد.

 

این نامه را - که در لس آنجلس انتشار گسترده یافته است - افرادی مانند مریل استریپ، مارک روفالو، جنیفر لارنس و کوئینتا برانسون امضا کرده‌اند - و به گفته نشریه ددلاین، اکنون بیش از ۱۰۰۰ امضا دارد.

 

نویسندگان و بازیگران نه تنها برای دستمزد بهتر، بلکه برای محدودیت استفاده از هوش مصنوعی (AI) در تولیدات، که به گفته آنها یک تهدید «وجودی» است، اعتصاب کرده‌اند.

 

بازیگران می‌گویند که هوش مصنوعی می‌تواند سناریویی آخرالزمانی ایجاد کند که در آن می‌توان جعل‌های عميق و بازیگران مرده را از طریق چهره‌ها و صداهای تولید شده با کامپیوتر تبدیل به ستاره‌های فردا کرد.

 

برای بسیاری از افراد در این کسب و کار، این تصوری مأیوس‌کننده است - ساخت فیلم تولید شده توسط کامپیوتر بدون حضور گروه فیلمبرداری، بازیگر یا نویسنده.

 

کیم گوردون، موسیقی‌دان و هنرمند بانفوذ، بنیان‌گذار سانیک یوث و یکی از اعضای انجمن بازیگران سینما، گفت که هرگز به این فکر نمی‌کند که نسخه‌ای از خود با هوش مصنوعی بسازد.

 

خانم گوردون در حالی که جلوی نتفلیکس اعتصاب کرده بود، گفت: «مهم است که نگران آن باشیم. اما احساس می‌کنم که هوش مصنوعی هرگز جایگزین خلاقیت نخواهد شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------