اعتراض صنفی کارگران گروه ملی فولاد اهواز/ تجمع کارگران بیکارشده «مس درآلو»



تجمع کارگران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
کارگران گروه ملی فولاد اهواز، بازهم دست به اعتراض زدند. 

 به گزارش ایلنا، امروز پنجم دی‌ماه، چهارمین روز از تجمع صنفی کارگران گروه ملی فولاد اهواز با حضور شماری از کارگران این واحد برگزار شد.

 

کارگران گروه ملی فولاد، خواسته‌های خود را به این ترتیب بیان کردند: رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده؛ همسان‌سازی دستمزدها برابر دریافتی کارگران شرکت‌های فولادی همجوار؛ اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبدیل قرارداد کارگران پیمانکاری.

 

این کارگران از دولت و مدیران استانی درخواست دارند به مطالبات قانونی‌شان رسیدگی شود.

 

تجمع کارگران بیکارشده «مس درآلو» مقابل مجتمع

شماری از کارگران پیمانکاری پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو که با اتمام پروژه بیکار شده‌اند، مقابل مجتمع تجمع کردند.

 

به گزارش  ایلنا، صبح امروز (۵ دی ماه) شماری از کارگران بیکارشده پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو در استان کرمان با خودروهای خود در مسیر منتهی به ورودی مجتمع تجمع کردند.

 

این کارگران که بیشتر آن‌ها بومی منطقه هستند، می‌گویند شنبه هفته جاری (دوم دی ماه) در حالی پیمانکار با ۲۸۰ نفر از کارگران با سوابق حداقل ۱۰ساله تصویه حساب کرده که بیشتر این کارگران در آزمون استخدامی برای جذب در این مجموعه قبول نشده‌اند. هر چند که در نحوه برگزاری این آزمون انتقاد زیادی وارد است و کارگران پروژه‌ای شانس قبولی در آن را نداشتند.

 

به گفته یکی از کارگران؛ پروژه مس درآلو دارای دو واحد معدن و کارخانه است که مجموعه‌ی معدن سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و ساخت کارخانه نیز از سال ۹۵ آغازشده است.

 

این عده معتقد هستند که پس از سال‌ها تلاش در این پروژه، حق آن‌هاست که پس از بهره‌برداری پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو به کار گرفته شوند.

 

این کارگران پیمانکاری می‌گویند: اگر قرار باشد با اتمام پروژه بیکار شویم در حالی‌که کارفرمای مادر هیچ تعهدی نسبت به ما احساس نمی‌کند، از کدام مرجع و نهاد باید حقوق‌مان را پیگیری کنیم؟

 

با شروع به کار «مجموعه مس درآلو» که از مجموعه‌های شرکت صنایع مس ملی ایران است و به بهره‌برداری رسیدن آن، تعدادی از کارگران پیمانکاری بیکار شده‌اند.

 

پایان اعتراض ۱۲روزه کارگران آب معدنی داماش/ دو ماه حقوق پرداخت شد

روز گذشته کارگران آب معدنی داماش پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات خود با کارفرما به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنطور که منابع کارگری در کارخانه آب معدنی داماش گزارش داده‌اند؛ حدود ۴۰ کارگر این کارخانه از روز ۲۲ آذر ماه به‌ عدم دریافت دو تا سه ماه مطالبات مزدی، نداشتن بیمه تکمیلی و لباس وکفش کار و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

 

اما این کارگران اعلام کردند: روز گذشته تعدادی از آن‌ها با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردند که در نتیجه آن کارفرما با پرداخت دو ماه حقوق به حساب هریک از کارگران وعده پیگیری مابقی مطالبات صنفی کارگران را داد.

 

به گفته آن‌ها، مطالبات کارگران دو تا سه ماه حقوق بود که کارفرما در روز‌های اعتراض در دو نوبت به حساب کارگرانی که دو ماه حقوق طلبکار بودند یک ماه حقوق و کارگرانی که سه ماه حقوق دریافت نکرده بودند دو ماه حقوق واریز کرد.

 

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در ارتفاعات شهرستان رودبار واقع شده زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای جدید که از تقریبا سه سال پیش مالک کارخانه شده به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

 

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت به موقع مطالباتمان است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------