کار کردن این معلمان ممنوع می‌شود



 بررسیِ لایحه برنامه توسعه هفتم,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
در جریانِ بررسیِ لایحه برنامه توسعه هفتم، مصوبه‌ای نیز در خصوص معلمانِ غیر رسمی به تصویب رسید. 

 به گزارش  ایلنا، در جریانِ بررسیِ لایحه برنامه توسعه هفتم، مصوبه‌ای نیز در خصوص معلمانِ غیر رسمی به تصویب رسید. جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص این طرح می‌گوید: طبق بند ج ماده ۸۸ این لایحه، هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمت آموزشی، حق‌‎التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنواتِ گذشته تحت هر عنوان شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. 

 

محمودزاده گفت: در طول دو سال تلاش‌های بسیاری برای تبدیلِ وضعیتِ معلمانی صورت گرفت که در قالبِ طرح خرید خدمات، نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس، آموزشیار و… در خدمت آموزش و پرورش بودند. برای احقاق حقوق این معلمان مسیرهای زیادی رفتیم و فراز و نشیبهای بسیاری داشتیم. 

 

نماینده مردم مهاباد گفت: طرح‌هایی در این خصوص مطرح شد اما به دلیلِ مخالفتِ بدنه‌‎ی مجلس این طرح‌ها به نتیجه نرسید تا اینکه در برنامه توسعه هفتم چند طرح مطرح و در نهایت یکی از این طرح‌‎ها به تصویب رسید که امیدواریم در شورای نگهبان هم به تصویبِ نهایی برسد. 

 

وی گفت: این بند در واقع امیدی است برای آنکه نیروهایی که در گذشته در قالبِ معلمان حق التدریس، خرید خدمات، نهضت و… در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، جذب شوند. تا دیگر استفاده از این نیروها ممنوع و نیروهای آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------