کمبود ۴ هزار معلم در تهران/ عصبانیت نماینده مجلس از حضور افغانستانی ها در مدارس ایران



 کمبود معلم در کشور ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمبود معلم آمار بالایی دارد. بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، هم اکنون ۲۶۰ هزار کمبود معلم در کشور داریم. امیدواریم از سمت دولت همت جدی وجود داشته باشد و با دیدگاه ویژه‌ای به این مسئله نگاه کنند تا با بهترین راهکارها، کمبود معلم را هرچه سریعتر جبران کنیم. 

«احمدحسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، در مورد بحث کمبود معلم در سال تحصیلی جاری و نابسامانی‌های ناشی از آن بیان کرد: تقریبا در سه سال گذشته کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درگیر بحث کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده است و چالش‌هایی در زمینه آزمون استخدامی نیروی نهضت سوادآموزی ایجاد شد همچنین برای افزایش سقف استخدام از طریق آزمون با سازمان اداری استخدامی مرتب تعامل داشتیم و پیگیر حل مشکل بوده ایم. 

 

سخنگوی کمیسیون آموزش، مجلس تصریح کرد: همین حالا نیز مسئله اعتراض برخی افراد شرکت کننده به آزمون استخدامی آموزگاری نسبت به اینکه امتیاز کمی از آزمون گرفته‌اند را پیگیری‌ کرده‌ایم و از طریق وزیر آموزش و پرورش موضوع را دنبال می‌کنیم تا در مرحله تکمیل ظرفیت تعداد زیادی از افراد دارای صلاحیت را جذب کنند. 

 

فلاحی عنوان کرد: ما در کمیسیون آموزش پیشنهاداتی داریم و به مسئله تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخته ایم؛ به عنوان نمونه پیگیر هستیم تا میزان جذب در آزمون استخدامی بالا برود. البته نباید این رویکرد بدون ملاک و معیارهای مشخصی دنبال شود که هرکسی بخواهد، وارد دستگاه تعلیم و تربیت شود. بلکه باید افراد شایسته شغل معلمی را با تعداد بیشتری بپذیریم تا بتوانیم درصدی از کمبودهای معلم را جبران کنیم. 

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید به اینکه کمبود معلم آمار بالایی دارد، ادامه داد: بر اساس آماری که وزارت آموزش و پرورش به ما گفته است هم اکنون ۲۶۰ هزار کمبود معلم در کشور داریم. امیدواریم از سمت دولت همت جدی وجود داشته باشد و با دیدگاه ویژه‌ای به این مسئله نگاه کنند تا با بهترین راهکارها، کمبود معلم را هرچه سریعتر جبران کنیم. 

 

فلاحی در رابطه با اینکه آموزش و پرورش از فرصت استخدام خوب استفاده نکرده و مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده، گفت: این نقص کار مقام اجرایی بوده البته که امیدواریم در ادامه مسیر، این نواقص را جبران کنند و از میزان ردیف‌های استخدامی که به آن‌ها اعطا شده است به درستی استفاده کنند. 

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ضمن اشاره به اینکه کمبود معلم در قسمت‌های مختلف کشور متاسفانه وجود دارد؛ اینطور گفت: از تهران تا دورترین شهرها این مشکل فراگیر است. بحث بکارگیری بازنشسته‌های آموزش و پرورش در راستای جبران کمبود معلم است. ما هرچقدر معلم جذب کنیم، باز هم سقف کمبودهایی که فعلا وجود دارد را پر نمی‌کند بنابراین به ناچار باید از نیروهای حق التدریس و بازنشسته‌های آموزش و پرورش استفاده کرد تا کلاس‌های درس به خوبی برقرار باشد. 

 

این استاد دانشگاه در مورد بیشترین شهری که با کمبود معلم مواجه است نیز اظهار کرد: فعلا تهران بیشترین آمار کمبود معلم را در بین سایر شهرها به خود اختصاص داده است.

 

فلاحی در آخر، در پاسخ به این سوال که آیا کمبود ۴ هزار معلم در تهران را تایید می‌کنید و چنین آماری را شنیده‌اید؟ پاسخ مثبت داد.

 

عصبانیت نماینده مجلس از هجوم اتباع خارجی به مدارس ایران / آقای قالیباف منتظر توضیح هستیم

 

این نماینده مجلس گفت: در حوزه انتخابیه خودم مردم از هجوم اتباع خارجی به مدارس ناراضی هستند. از قالیباف انتظار دارم که یک توضیحی ارائه کنند.

 

 کمبود معلم در کشور ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

جماران نوشت: نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه خود مردم از هجوم اتباع خارجی به مدارس ناراضی هستند.

 

در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در تذکر شفاهی، گفت: بحث اتباع خارجی در شهرستان‌ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش امنیت را تحت تاثیر قرار داده است

 

نقدعلی گفت: آیا نظام درباره اتباع خارجی تصمیم‌گیری خواهد کرد؟

 

این نماینده مجلس گفت: در حوزه انتخابیه خود مردم از هجوم اتباع خارجی به مدارس ناراضی هستند.

 

نقدعلی افزود: این موضوع باعث اعتراض عمومی شده است.

 

وی در پایان خطاب به قالیباف گفت: از رئیس مجلس انتظار دارم که یک توضیحی ارائه کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------