اعتراض کارگران ابنیه فنی راه‌آهن/ کارگران آب و فاضلاب شوش ۶ تا ۱۰ ماه مزد طلبکارند



 اعتراض کارگران,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
گروهی از کارگران ابنبه فنی راه‌آهن درود از ایستگاه بافق تا زرند، به نامشخص بودن وضعیت مطالبات معوقه خود اعتراض کردند. 

 یک منبع کارگری در راه‌آهن کرمان به ایلنا گفت: گروهی از کارگران ابنیه فنی ناحیه درود از ایستگاه بافق تا زرند در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند و روز گذشته (یکشنبه دوم مهرماه) مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

 

به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی حدود ۳۵۰ کارگر از سال ۹۲ به تاخیر افتاده و درخواست این کارگران؛ تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

 

وی افزود: جدا از مطالبات قدیمی؛ کارگران چندین سال است مطالبات عرفی و مناسبتی خود را طبق بخشنامه مدیریت راه‌آهن به کارگران این ناحیه ریلی دریافت نکرده‌اند.

 

این کارگر گفت: علیرغم درخواست‌های ما برای تشکیل شورای اسلامی کار برای پیگیری مشکلات کارگران، هنوز مطالبات کارگران ابنیه فنی تامین نشده است.

 

کارگران آب و فاضلاب شوش ۶تا ۱۰ ماه مزد طلبکارند

کارگران آب و فاضلاب شهرستان شوش ۶تا ۱۰ ماه حقوق معوقه مطالبات مزدی طلبکارند. 

 اعتراض کارگران,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

به گزارش ایلنا، یک منبع کارگری در استان خوزستان گفت: کارگران شاغل در بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش بین ۶ تا ۱۰ ماه حقوق پرداخت نشده دارند.

 

این کارگر که مدعی‌ست پرداخت بیمه آن‌ها هم چندین سال به تاخیر افتاده، در ادامه گفت: عدم پرداخت دستمزد و بیمه کارگران درحالیست که روز شنبه برای پیگیری مطالباتمان مقابل ساختمان اداره آبفای شوش تجمع کردیم.

 

یکی از کارگران در تشریح مشکلات پیش آمده، گفت: شمار زیادی کارگر آب و فاضلاب در شهرستان شوش با عناوین شغلی کنتورنویس، لوله‌کش، کلرزن، آب‌دار و غیره هستیم که بعداز ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار هنوز وضعیت شغلی، حقوقی و بیمه‌ای مشخصی نداریم.

 

او افزود: در حالی مطالبات‌مان با تاخیر پرداخت می‌شود که همه چیز گران شده اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان واکنشی به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوقه، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان نشان نمی‌دهند.

 

او گفت: برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری هم کار می‌کنیم.

 

به گفته او؛ کارگران خواستار وصول مطالبات عقب افتاده خود از شرکت آب و فاضلاب هستند. ما انتظار داریم مسئولان پیگیر خواسته‌ی کارگران در ارتباط با وصول معوقات مزدی کارگران و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق اهمیت باشند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------