اعتراض کارگرانِ ماشین‌سازی اراک (۱۴۰۲/۰۶/۰۷)



اعتراضات صنفی کارگران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
در ادامه اعتراضات صنفی کارگران «ماشین‌سازی اراک»، جلسه امروز سه شنبه (هفتم شهریور ماه) شورای تامین استان مرکزی بدون حضور نماینده کارگران برگزار شده است.

منابع خبری ایلنا در کارخانه ماشین‌سازی اراک با اعلام این خبر یادآور شدند: قرار بود جلسه امروز شورای تامین استان که از ساعت ۱۱ صبح تا حوالی ساعت ۱۳ طول کشید، با موضوع رسیدگی به وضعیت بحران پیش آمده در این واحد تولیدی تشکیل شود.

 

کارگران ماشین‌سازی اراک گفتند: در این جلسه از نماینده کارگران معترض هیچ دعوتی به عمل نیامده است و در مقابل از مدیریت کنونی کارخانه برای شرکت در جلسه  دعوت شده است.

 

این کارگران می‌گویند: اعتراض کارگران از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده است و بی‌توجهی به مطالبات کارگران موجب طولانی شدن اعتراض شده است. اداره کار نیز برای کارگران کاری نمی‌کند.

 

 کارگران ماشین‌سازی اراک با یادآوری اینکه در این مجموعه حدود هزارو۷۰۰ کارگر به صورت رسمی، قرار دادی و تامین نیرو مشغول کارند که فاقد امنیت شغلی هستند، افزودند؛ اعتراض کارگران به وضعیت تولید و عملکرد مدیران کارخانه است.

 

به گفته منابع خبری ایلنا، اگرچه جلسه شورای تامین استان برای پی گیری مشکلات کارخانه ماشین‌سازی به اتمام رسیده اما هیچ کدام از کارگران از جزئیات این جلسه با خبر نیستند.

 

کارگران ماشین‌سازی اراک در عین حال از ادامه اعتراض‌های آرام صنفی خود در مقابل ساختمان اداری خبر می‌دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------