۲ ماه کسر خدمت برای سربازانی که «پیش از خدمت» مهارت بیاموزند



کسردوماه خدمت سربازان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
لایحه مهارت‌آموزی سربازان,کسردوماه خدمت به سربازان برای مهارت آموزی سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی گفت: در لایحه مهارت‌آموزی پیش‌بینی شده است که حداقل دو ماه کسر خدمت به سربازانی که قبل از آغاز خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیرو‌های مسلح را فرا گرفته‌اند، داده شود.

 به گزارش تسنیم؛فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی گفت: در لایحه مهارت‌آموزی پیش‌بینی شده است که حداقل دو ماه کسر خدمت به سربازانی که قبل از آغاز خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیرو‌های مسلح را فرا گرفته‌اند، داده شود.

 

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ترویج و تبلیغ امر مهارت‌آموزی جوانان چه در دوران خدمت سربازی و چه بعد از آن یکی از مهم‌ترین اهداف ما در قرارگاه مهارت‌آموزی است چراکه نسل جوان ارزشمندترین سرمایه کشور است.

 

زاده‌کمند گفت: اگر اشتغال‌پذیری خوبی انجام شود و جوان بتواند در شغل مورد علاقه‌اش به کار گرفته شود نه تن‌ها امید و نشاط برای فرد را به دنبال دارد بلکه موجب رشد و پیشرفت کشور هم است.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی بیان کرد: تا قبل از سال ۹۶ خیلی به شکل سازمان‌ها یافته مهارت‌آموزی سربازان را دنبال نمی‌کردیم و بعد از بیانات مقام معظم رهبری نیرو‌های مسلح به صورت جدی به این موضوع ورود کرد.

 

وی با بیان اینکه هدف ما این است که حضور سرباز را در زمان سربازی هدفمند کنیم، ادامه داد: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در واقع کمک به دولت است، بعد از گذشت ۶ سال از تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی شاهد اتفاقات خوب در این زمینه هستیم.

 

وی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۳۰۰ نفر به صورت سرباز وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، گفت: قرارگاه با یک برنامه ۵ ساله درنظر داشت تا تمامی سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند را تحت آموزش یک مهارت تخصصی و یک بسته مهارت عمومی قرار دهد.

 

زاده‌کمند گفت: قرارگاه مهارت آموزی با ۲۷ دستگاه از جمله فنی و حرفه‌ای، وزارت میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات و ... تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا مهارت‌های لازم به سربازان داده شود.

 

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی با بیان اینکه مهارت‌های عمومی شامل مهارت‌های امداد و نجات، سبک زندگی، کسب و کار، سواد رسانه و امور مالی می‌شود، گفت: ۶۰۰ مهارت تخصصی را شناسایی کردیم که در کنار مهارت‌های عمومی به سربازان آموزش داده می‌شود.

 

وی با اشاره به برخی اهداف لایحه مهارت‌آموزی سربازان گفت: در این لایحه که به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، پیش بینی شده تا سربازانی که قبل از آغاز خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیرو‌های مسلح را فرا گرفته‌اند، بتوانند دوماه کسر خدمت بگیرند.

 

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی خاطرنشان کرد: البته فعلا بر اساس پیشنهادی که ستادکل نیرو‌های مسلح به مقام معظم رهبری داده است و رهبری هم موافقت کردند یک ماه کسر خدمت به سربازانی که قبل از خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند، داده می‌شود.

 

زاده‌کمند خاطرنشان کرد: ۲۸۰۰ نفر از کارکنان پایور به عنوان مربیان سربازان انتخاب شده اند تا مهارت‌های عمومی و تخصصی به سربازان آموزش داده شود.

 

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا می‌گیرند، گفت: در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۹ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

 

وی ادامه داد: به طور کل یک‌میلیون و ۲۴۱ نفر از سربازان مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا گرفته‌اند، یعنی ۵۷۵ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و ۶۶۶ هزار نفر هم تحت پوشش مهارت‌های تخصصی قرار گرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------