توانبخشی نیلوفران آبی تعطیل نمی‌شود/واگذاری موقت فعالیت به بهزیستی



 توانبخشی نیلوفران آبی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور گفت: در نشست با خانواده‌ کودکان معلولی که در مرکز توانبخشی نیلوفران آبی مورد آزار جسمی قرار گرفته بودند، رضایت خانواده‌ های آنان جلب و این مرکز تا تعیین تکلیف به اداره کل بهزیستی استان بوشهر سپرده شد. 

  به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار اخبار و تصاویری از آزار جسمی کودکان معلول در یک مرکز نگهداری غیردولتی معلولان در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، حامد ملک‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهور ماموریت یافت تا به بوشهر سفر کند و ضمن بررسی وضعیت به وجود آمده، تصمیمات لازم را برای جبران اتفاقات رخ داده و نیز عدم وقوع چنین حوادثی پیگیری کند.

 

وی در گزارشی که از این سفر دو روزه در فضای مجازی منتشر کرد، به دیدار خود با مسئولان استان و بازدید از مرکز نیلوفران آبی و چهار مرکز مشابه اشاره کرد و افزود: در این سفر نشست مشترکی با جمعی از خانواده‌های مددجویان داشتم که نزدیک به ۳ ساعت طول کشید و بر پیگیری قطعی موضوع به ویژه از طرف معاون اول رئیس‌جمهور و سعی در جبران اتفاقات رخ داده تأکید شد که رضایت خانواده‌ها را به همراه داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تنها نگرانی های خانواده‌های مددجویان، تعطیلی مرکز و پلمپ آن بود، تصریح کرد: خانواده‌ها معتقد بودند که پلمپ مرکز نیلوفران آبی آنها را ناچار خواهد کرد که فرزندانشان را به مراکز نگهداری در شهرستان‌های دیگر منتقل کنند.

 

ملک‌زاده ادامه داد: از این رو مقرر شد به جای تعطیلی، تمامی فعالیت های مرکز به صورت موقت تا تعیین تکلیف وضعیت آن بر عهده اداره کل بهزیستی استان و تحت نظارت کارشناسان سازمان بهزیستی قرار گرفته و تیم پزشکی و روانپزشکی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان، به صورت هفتگی از آنجا بازدید به عمل آورده و وضعیت بیماران را مورد رسیدگی قرار دهند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هم اکنون مرکز با حضور کارشناسان، پرستاران، مادریاران و پدریاران بهزیستی و تحت نظارت در حال خدمت رسانی است تا خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند، از سفر مجدد خود در ماه آینده و بررسی اجرای این تصمیمات و روند انجام کارها خبر داد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------