خنک‌ترین استان ایران در روزهای گرم سال این‌جاست/ پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای آینده



شرایط جوی کشور ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور خبر داد.

  به گزارش ایسنا ؛ صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۱۷ مرداد) با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های، مرکزی، قم، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در ضمن ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب کرمان نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

 

وی افزود: چهارشنبه (۱۸مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف انتظار می‌رود و در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: پنجشنبه تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ مرداد) در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر می‌شود که در نیمه‌غربی کشور موجب روند افزایش نسبی دما خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان گفت: شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۸ مرداد ) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۶ و روز پنجشنبه ( ۱۹ مرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------